Gå til innhold

Guide: Slik skjuler du surfesporene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bare jeg som syntes det var litt rart å bruke et bilde av ei lita jente bak pcen i denne saken? :ninja:

Kan hende hun har vært på kiosken og kjøpt seg sånne kvitteringer (fra f.eks. 7-Eleven) som man kan handle på internett for, for å kjøpe seg noe spennende i en nettbutikk, som hun ønsker å skjule for mamma og pappa. :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Dette er vel en liten guide for de som vil sin aktivitet for andre i huset som bruker samme pc,

ikke ISP og andre utenfor huset. Blir litt overkill med virtualisering, kryptering og tor da. :p

 

:love: For å promotere at små unge jenter skal spise mere løk. hehe

Må passe på å ikke løke for mye rundt på slike nett.

Endret av Slettet-p4PIYwb6
Lenke til kommentar

Dette er vel en liten guide for de som vil sin aktivitet for andre i huset som bruker samme pc,

ikke ISP og andre utenfor huset. Blir litt overkill med virtualisering, kryptering og tor da. :p

 

Hehe, prøvde vel å ta det litt "over the top" - men burde vel egentlig hatt egen laptop for det, kjøpt med kontanter i tilfeldig forretning (terningkast), som er låst inne i en egen safe mellom bruk. Og seff et faraday cage å jobbe i ... noe som kan være et problem hvis man har tenkt å ha nett der inne.. Bah, privacy er harde saker, gitt!

 

Lurer på hva som skal til for å få det "U.S. Govt / CIA"-resistant....

Lenke til kommentar

I en periode måtte jeg bytte over til Chrome fordi jeg opplevde problemer med Firefox som ikke lot seg løse. Noe av det jeg savnet mest var muligheten til å velge "never remember history". Så vidt jeg kunne se hadde Chrome kun "private browsing" som jeg måtte aktivere hver gang jeg skulle bruke den. Er det rett, eller overså jeg noe?

 

Jeg foretrekker nemlig å legge til de sidene jeg bruker ofte på favoritter. Da slipper jeg å tenke på surfehistorie og å få et hav av forslag hver gang jeg begynner å skrive inn en link. Det føles mye mer ryddig syntes jeg.

 

EDIT: Kan vel legge til at jeg nå er lykkelig tilbake sammen med Firefox, så spørsmålet er kun ut av interesse. Jeg har ingen planer om å bytte til Chrome med det første.

Endret av LordErik
Lenke til kommentar

1. virtualbox

2. truecrypt

3. tor pakke

4. firewall som bare slipper ut tor

 

... burde vel holde sånn ca?

Er du først i gang med å bruke virtualisering er det jo bare å reloade et clean image hver gang pcen booter. Kan sikkert ha imaget kryptert men trenger jo det ikke når man får et clean image hver gang man booter.

Lenke til kommentar

Bare jeg som syntes det var litt rart å bruke et bilde av ei lita jente bak pcen i denne saken? :ninja:

 

Langt ifra! Jeg syntes det var et heller suspekt bildevalg selv. Om HW enten mener småjenter har mest bruk for dette, eller de som gjerne vil se på småjenter, vites ikke. Et uheldig valg var det nok uansett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...