Gå til innhold

The Boondock Saints blir spill


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke en dårlig film, men har aldri skjønt hvorfor så mange synes den er så perfekt. Når ikke Big Lebowski til knærne engang! Og Billy Connolly har vel aldri forbedret en film ved å være i den. (Ikke så verst i den ene Columbo-episoden da.)

 

Blir vel en standard co-op action-FPS regner jeg med.

Et Big Lebowski eventyrspill derimot, dét hadde vært noe. :p

Lenke til kommentar

Ikke en dårlig film, men har aldri skjønt hvorfor så mange synes den er så perfekt. Når ikke Big Lebowski til knærne engang! Og Billy Connolly har vel aldri forbedret en film ved å være i den. (Ikke så verst i den ene Columbo-episoden da.)

 

Blir vel en standard co-op action-FPS regner jeg med.

Et Big Lebowski eventyrspill derimot, dét hadde vært noe. :p

 

Hvorfor sammenligne The Big Lebowski med Boondock Saints? Er jo to totalt forskjellige filmer, i to forskjellige sjangre, med helt ulik handling, tematikk og budskap.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Problemet med filmspill er at alle som har sett filmen kan hele storyen. Er som å se på filmer om Hitler, man vet hva som skjer til slutt. Er sikkert gøy å fly rundt med en Irsk fyr og skyte ned mafiafolk på classy vis, men når jeg allerede kjenner til hele historien blir det neppe noe mer enn å skyte folk i dårligere visuell kvalitet sammenlignet med filmen.

Lenke til kommentar

Ikke en dårlig film, men har aldri skjønt hvorfor så mange synes den er så perfekt.

 

Tja, (relativt) original fortellerteknikk, velskreven dialog, sort humor og god regi gjør at filmen iallefall i mine øyner fortjener stempelet som kultklassiker.

 

Når det er sagt; ingen som har sett Boondock Saints 2: All saints day kan med hånden på hjertet si at de tror dette spillet blir bra. Fy fa*n for en drittfilm!!!

 

(Til dem som ikke har sett den - lat som om den ikke finnes og kast den på de dårlige filmers hemmelige gravplass, sammen med Indiana Jones 4, Gudfaren 3 og Star wars Episode 1-3).

Lenke til kommentar

Kunne ha fungert om dei var villige til å ta nokre riskar, men eg ser ikkje for meg at dei tør å spele på dei strengane som gjer filmen morosam (som i og for seg ikkje er heilt uegna for spelmediet). Trass føresetnadane vert det vel ein erkestandard FPS- eller TPS, moglegvis med ein gimmickmekanikk. Med mindre filmlisensen er gimmick nok.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Sier bare en ting: Blade Runner. Der har dere en spillmatisering (eller var det omvendt?) som virkelig fungerte. Fantastisk atmosfære, og den stemningsfulle Vangelis-musikken. Ellers husker jeg ingen spill basert på filmer, som er verdt å huske.

Goldeneye 64

 

 

Lenke til kommentar

Jeg gremmes.... Jeg kan telle gode spill basert på film på en hånd, og da er ikke forhåpningene store for dette..

 

Forøvrig var Boondock Saints 2 en tragedie i flere akter, det var jo ikke noe som helst forsøk på å videreutvikle historien. Jeg hadde helst sett noe mørkere og tøffere, i stedet erstattet de to av de største karakterene med to nye. Det hadde ikke vært et problem om de hadde hatt sine egne personligheter, men i stedet prøver de alt for hardt å være de to de skal erstatte. Hele filmen ble bare tull og endte opp et sted i mellom humor og action, men var ikke innom noen av de.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...