Gå til innhold

Kodak kan havne i nytt søksmål


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

" saksøkte det legendariske filmselskapet Apple, etter at Kodaks bildeteknologi skal være tatt i bruk i de populære modellene iPad, iPhone og iPod Touch"

 

SAY WHAT???

 

Med "Det legendariske filmselskapet" sikter de vel til Kodak, ikke Apple. Kodak saksøkte Apple for en stund siden, som nevnt i artikkel, og ingen kan vel si noe på at Kodak er et legendarisk filmselskap (type fotografi-film).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Disse saksøkingene er jo helt absurde. Så en oversikt over hvem som saksøkte hvem i tele-bransjen, og det var flere piler enn hjernen min klarte å fatte.....

 

..., men så skal det jo sies at Kodak har sykt mange patenter som er ok å holde på. F.eks kamera med 1 stk bildebrikke...., som jo vil bety ca 96% av alle dagens kameraer.

Lenke til kommentar

Tja her er det vel Apple som forsøker å senke skuta med navn Kodak , da vil de vel fritt kunne bruke det de måtte ønske for så selv å ta enda mere betalt hos sine kunder ....

 

Her er det heller Kodak som prøver å overleve med å saksøke en haug med selskaper og Apple slår tilbake.

 

Tviler jeg på, dog er det vel gitt hvem som vinner, pengeboken rår vel her som ellers desverre .....

Lenke til kommentar

Tviler jeg på, dog er det vel gitt hvem som vinner, pengeboken rår vel her som ellers desverre .....

Nei, her rår lover og regler. Beskyttelse av opphavsrett som skal forhindre plagiat og framheve entreprenørskap og nyskapning framfor å stjele andres ideer.

 

Om en er blåøyd kan en tro på det, hvorfor har da Apple brukt "stråselskap" i denne saken og vistnok muntlig lovt ting de ikke akter å holde . jo dette er et forsøk på å vanne ut regelverket og finne smutthull, noe store/rike selskaper faktisk har engne folk til å gjøre og dermed ganske enkelt tilegner seg det de ønsker ...

Lenke til kommentar

Apple er neppe alene om å ha "stråselskap" for å kjøpe opp patenter og merkenavn.

Hvis Apple selv hadde kjøpt navnet "iPad", hadde de langt på vei bekreftet at de kom med en "pad".

 

Legg merke til hva som skjedde før iPad-lanseringen da de andre selskapene trodde de ville bruke navnet "slate" på en eventuell tablet ;)

 

Edit: Glemte et ord :)

Endret av PL610
Lenke til kommentar

Apple er neppe alene om å ha "stråselskap" for å kjøpe opp patenter og merkenavn.

Hvis Apple selv hadde kjøpt navnet "iPad", hadde de langt på vei bekreftet at de kom med en "pad".

 

Legg merke til hva som skjedde før iPad-lanseringen da de andre selskapene trodde de ville bruke navnet "slate" på en eventuell tablet ;)

 

Edit: Glemte et ord :)

 

Jeg skrev vel "noe store/rike selskaper"

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...