Gå til innhold

Test: Nokia 700


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Angående skjermtastatur kunne jeg ikke vært mer uenig med det dere sier i denne artikkelen. Dere klager over smått qwerty-tastatur i stående stilling; hva med å bruke det klassiske 12-tasts tastaturet som er ferdig installert og mye raskere og enklere å bruke - dette er et alle allerede er vant til også. Uten at jeg selv har savnet andre tastatur det siste året, kan du eksempelvis intallere Swype eller tilsvarende hvis det er du man ønsker.

 

Personlig kan jeg ikke fordra standardtastaturet som følger med androide og skriver mye raskere på "manuelle" skjermtastatur som Symbian har. Dette er altså en ren smakssak!

 

Jeg har selv en Nokia N8 oppgradert til Belle. Min ærlige mening er at Symbian er mer en tradisjonell mobiltelefon med grunnleggende utvidelsesmuligheter enn en avansert smarttelefon for deg som vil intallere nintendo-emulator og lighter-apps på mobilen. Jeg mener også at det blir feil å gi hele telefonen en dårlig vurdering basert på én persons personlige bruksvaner når en stor del av norges befolkning IKKE leter etter den neste fire-kjernes mobiltelefonen!

 

Skjerpings, Amobil!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Angående skjermtastatur kunne jeg ikke vært mer uenig med det dere sier i denne artikkelen. Dere klager over smått qwerty-tastatur i stående stilling; hva med å bruke det klassiske 12-tasts tastaturet som er ferdig installert og mye raskere og enklere å bruke - dette er et alle allerede er vant til også. Uten at jeg selv har savnet andre tastatur det siste året, kan du eksempelvis intallere Swype eller tilsvarende hvis det er du man ønsker.

 

Personlig kan jeg ikke fordra standardtastaturet som følger med androide og skriver mye raskere på "manuelle" skjermtastatur som Symbian har. Dette er altså en ren smakssak!

 

Jeg har selv en Nokia N8 oppgradert til Belle. Min ærlige mening er at Symbian er mer en tradisjonell mobiltelefon med grunnleggende utvidelsesmuligheter enn en avansert smarttelefon for deg som vil intallere nintendo-emulator og lighter-apps på mobilen. Jeg mener også at det blir feil å gi hele telefonen en dårlig vurdering basert på én persons personlige bruksvaner når en stor del av norges befolkning IKKE leter etter den neste fire-kjernes mobiltelefonen!

 

Skjerpings, Amobil!

 

Så du mener at Amobil skal endre hele testen basert på én persons personlige mening? Det er strengt tatt ikke deres feil at du foretrekker et utdatert operativsystem i et utdatert stykke hardware. Men siden du selv eier denne så gjør det deg blind for kritikk, og du ønsker dermed ikke å lytte. Jeg anbefaler deg å ta en tur på butikken og se hva andre produsenter lager idag. Blant annet så blåser Huawei Honor denne og N8 ut av vannet, og den koster like lite som en hyggelig tur på byen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så du mener at Amobil skal endre hele testen basert på én persons personlige mening? Det er strengt tatt ikke deres feil at du foretrekker et utdatert operativsystem i et utdatert stykke hardware. Men siden du selv eier denne så gjør det deg blind for kritikk, og du ønsker dermed ikke å lytte. Jeg anbefaler deg å ta en tur på butikken og se hva andre produsenter lager idag. Blant annet så blåser Huawei Honor denne og N8 ut av vannet, og den koster like lite som en hyggelig tur på byen.

Utdatert i din verden, ja. Tør jeg også minne deg om at N8 fortsatt regnes som kameraverstingen blant mobilene? Til tross for alle dere som applauderer keiserens nye klær, og til tross for Amobils journalister som ikke lar en eneste anledning gå fra seg til å fordømme Symbian, så er det mange av oss som lever godt med både N8 og andre flotte mobiler med Symbian OS. Og ikke føler vi oss spesielt utdaterte heller.

Lenke til kommentar

Så du mener at Amobil skal endre hele testen basert på én persons personlige mening? Det er strengt tatt ikke deres feil at du foretrekker et utdatert operativsystem i et utdatert stykke hardware. Men siden du selv eier denne så gjør det deg blind for kritikk, og du ønsker dermed ikke å lytte. Jeg anbefaler deg å ta en tur på butikken og se hva andre produsenter lager idag. Blant annet så blåser Huawei Honor denne og N8 ut av vannet, og den koster like lite som en hyggelig tur på byen.

 

Og du mener den ene personens mening er meg? Du vet kanskje ikke dette, men det finnes en svært stor kundegruppe som ikke bryr seg overhode om alle finessene og mulighetene du har i androide, og som kun trenger en telefon som er nettopp en telefon. Å si noe annet enn at Symbian er godt valg for denne kundegruppen er både naivt og trangsynt. Derfor er jeg svært kritisk til måten amobil bedømmer denne telefonen på - testen er kun sett i lys av én av flere kundegrupper.

 

Hvis du tror jeg personlig er en Symbian-fanboy tar du også helt feil. Nokia Belle er en klar forbedring av Symbian, men min neste telefon kommer til å være en Galaxy note eller tilsvarende - jeg er nettopp en av den type bruker.

 

Og til sist; dersom det finnes mye bedre telefoner til ikke-smarttelefon kundegruppen enn denne, så gi denne en dårlig karakter, men ikke trekk den ned fordi den ikke er identisk androide - det blir bare for dumt.

Lenke til kommentar

Hmm prisen blir vel litt stiv for en telefon som kunn brukes til å ringe og sms med! Kansje asha serien til nokia er bedre egnet eller en robust mobi l som xcover osv! en test må altid ta utgangspunk i pris/muligheter og design! Det er veldig vanskelig å være enig med alle så en anmelder bør ta utgangspunktet i majoriteten av dem som leser amobil og jeg tror neppe mange av dem som bruker mobilen til å ringe med leser amobil selv om denne delen av befolkningen er stor,kansje størst foreløpig(sterkt representert av den eldre generasjon)???

Lenke til kommentar

Blant annet så blåser Huawei Honor denne og N8 ut av vannet, og den koster like lite som en hyggelig tur på byen.

 

Eh... Her datt jeg litt av lasset :ohmy:

Har du i hele tatt prøvd N8 og Belle ?? virker ikke sånn iallfall...

 

Selv har jeg meget god erfaring med N8 og kommer iallfall ikke til å bytte den ut med noen annen mobil før det kommer en ny som slår denne på multimedia/kamera :cool:

Lenke til kommentar

Angående skjermtastatur kunne jeg ikke vært mer uenig med det dere sier i denne artikkelen. Dere klager over smått qwerty-tastatur i stående stilling; hva med å bruke det klassiske 12-tasts tastaturet som er ferdig installert og mye raskere og enklere å bruke - dette er et alle allerede er vant til også. Uten at jeg selv har savnet andre tastatur det siste året, kan du eksempelvis intallere Swype eller tilsvarende hvis det er du man ønsker.

 

Personlig kan jeg ikke fordra standardtastaturet som følger med androide og skriver mye raskere på "manuelle" skjermtastatur som Symbian har. Dette er altså en ren smakssak!

 

Jeg har selv en Nokia N8 oppgradert til Belle. Min ærlige mening er at Symbian er mer en tradisjonell mobiltelefon med grunnleggende utvidelsesmuligheter enn en avansert smarttelefon for deg som vil intallere nintendo-emulator og lighter-apps på mobilen. Jeg mener også at det blir feil å gi hele telefonen en dårlig vurdering basert på én persons personlige bruksvaner når en stor del av norges befolkning IKKE leter etter den neste fire-kjernes mobiltelefonen!

 

Skjerpings, Amobil!

 

Så du mener at Amobil skal endre hele testen basert på én persons personlige mening? Det er strengt tatt ikke deres feil at du foretrekker et utdatert operativsystem i et utdatert stykke hardware. Men siden du selv eier denne så gjør det deg blind for kritikk, og du ønsker dermed ikke å lytte. Jeg anbefaler deg å ta en tur på butikken og se hva andre produsenter lager idag. Blant annet så blåser Huawei Honor denne og N8 ut av vannet, og den koster like lite som en hyggelig tur på byen.

 

Jeg skal være enig i den delen med hardware, men hva mener du egenetlig med at symbien er utdatert? Hva kan man ikke gjøre på symbian som man kan med feks android?

Lenke til kommentar

Jeg kunne skrevet 1993. Ingen forskjell, for Symbian har stått stille siden det ble lansert i 1897. Noen nye ikoner fikser ikke saken. Nokias synkende markedsandel sier vel sitt, og det at de konsentrerer seg om WP7 sier også sitt. Det at N8 har et brukbart kamera betyr ingenting når resten av telefonen er like potent som en 89 år gammel regnskapsfører. Har jeg lyst på en dings som tar gode bilder så kjøper jeg et kamera og ikke en telefon som er ubrukelig på alt annet enn å ta bilder.

 

Men nå har jeg sagt mitt, og det er ingen grunn til å diskutere dette videre. Dere liker Symbian og jeg hater det. Da er vi enig. Flott.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg kunne skrevet 1993. Ingen forskjell, for Symbian har stått stille siden det ble lansert i 1897. Noen nye ikoner fikser ikke saken. Nokias synkende markedsandel sier vel sitt, og det at de konsentrerer seg om WP7 sier også sitt. Det at N8 har et brukbart kamera betyr ingenting når resten av telefonen er like potent som en 89 år gammel regnskapsfører. Har jeg lyst på en dings som tar gode bilder så kjøper jeg et kamera og ikke en telefon som er ubrukelig på alt annet enn å ta bilder.

 

Men nå har jeg sagt mitt, og det er ingen grunn til å diskutere dette videre. Dere liker Symbian og jeg hater det. Da er vi enig. Flott.

 

Men du svarer jo ikke på det jeg spør deg om.... :roll: Det jeg tror du sikter til er GUI om du vet hva det er, men da er ikke eller har ikke noe med selve osèt og gjøre... Det du antagelig er ute etter er mere "blingbling" på utsende? Om ikke så kan du gjerne utdype svarene litt isteden for å komme med masse fas om en 89 år gammel regnskapsfører. :ermm:

Lenke til kommentar

Belle er faktisk utrolig enkelt og greit å bruke. Å konfigurere den slik at den blir akkurat som du vil ha det, går som en drøm. Ting går mye raskere med Belle enn med Android eller iOS. Det er egentlig bare Bada 2.0 og Samsung sin Android-UI - TouchViz som kan måle seg.

 

Symbian er fremdeles det OS'et som er installert på flest smart-telefoner i dag.

 

At Nokia oppdaterer alle Symbian^3 til Belle, selv om Symbian er på veg ut, sier sitt om Nokia.

 

Men, det er nok sånn at de som kjøper en 700, kjøper den fordi de vil ha en liten og grei telefon som er robust, men likevel kan brukes til det meste. Gjerne som en telefon nummer 2. At du kan få noe plastikk Huawei, eller ZTE-søl med digre blasse skjermer til samme prisen er vel egentlig ganske irrelevant i denne sammenheng. Og å komme med Galaxy Note som en sammenligning, er jo totalt skivebom (Galaxy Note er fantastisk, men er strengt tatt ikke en telefon, til det er den for stor. Hvilken lomme skal du ha den i?)

 

Virker som anmelder er en historieløs spec-onanist spør du meg.

Lenke til kommentar

Jeg kunne skrevet 1993. Ingen forskjell, for Symbian har stått stille siden det ble lansert i 1897. Noen nye ikoner fikser ikke saken. Nokias synkende markedsandel sier vel sitt, og det at de konsentrerer seg om WP7 sier også sitt. Det at N8 har et brukbart kamera betyr ingenting når resten av telefonen er like potent som en 89 år gammel regnskapsfører. Har jeg lyst på en dings som tar gode bilder så kjøper jeg et kamera og ikke en telefon som er ubrukelig på alt annet enn å ta bilder.

 

Men nå har jeg sagt mitt, og det er ingen grunn til å diskutere dette videre. Dere liker Symbian og jeg hater det. Da er vi enig. Flott.

 

Der tar du nok veldig feil..

Har du i hele tatt prøvd Nokia-Belle ?? det virker ikke sånn...

Min erfaring og de aller fleste andre brukere er nemlig veldig bra. Jeg syns Belle er lett å konfigurere og er veldig kjapt og preisist å bruke :thumbup:

Når det gjelder Nokia har de langt fra sluttet å utvikle Symbian selv om de også bruker WP7 nå.. trodde du det ??

Såvidt jeg husker er det planer frem til 2015, eks. Carla kommer, deretter Donna i 2015.. Så ja Nokia utvikler både WP og Symbian videre. Eks. kan jeg nevne att neste flaggskip (Nokia 803) som kommer vill få Carla, og grunnen er att WP7 ikke støtter de funksjoner den mobilen trenger (godt mulig det kommer senere men ikke pr idag). Men det er riktig att størstedelen av mobilene fra Nokia fremover vil få WP OS, men det gjelder ikke alle ;)

 

Min erfaring med Belle er iallfall veldig bra :) Greitt nok att du ikke er enig i dette, men som du ser i tråden her skiller du deg ut fra de fleste andre her i tråden ;)

Endret av leirdueredet
Lenke til kommentar

Kanskje fordi folk som leser om en Nokia 700 mobil med Symbian har en tendens til å være på godsiden i "Symbian vs the World" debatten, leirdueredet. Blir som å spørre "hva er best: mobil A eller mobil B?" i "Den Store Mobil A Tråden".

 

Men ja, Belle er langt i fra i nærheten av S60v5 feks. Helt greit mobilOS selv i dag, uten at det er like smooth og sexy som feks WP og ICS osv. Det går kjapt og greit med det meste, etter min erfaring.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...