Gå til innhold

- Målet er å ta livet av TV


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+214asdf125

Kan for all del se en haug reklame som på TV, så lenge jeg får sett seriene med en gang de kommer, og helst når jeg vil. Fjernsyn har jeg knapt sett på i det hele tatt de siste årene.

Lenke til kommentar

Kan for all del se en haug reklame som på TV, så lenge jeg får sett seriene med en gang de kommer, og helst når jeg vil. Fjernsyn har jeg knapt sett på i det hele tatt de siste årene.

 

Hvorfor de store amerikanske kanalene som tjener penger på reklame og/eller månedspris, ikke legger ut disse "betalingsmetodene" på nett forstår jeg ikke. Hvorfor dem ikke lager noe system lignende Spotify for musikk/serier.

 

Vet det er mange som ville gått over til en lovlig måte å konsumere disse produktene om det fantes et lett og tilgjengelig valg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

På tide!

 

Er så tragisk at vi fortsatt lever i en verden hvor store deler av befolkningen sitter hjernedøde på sofaen og villig svelger alt det de blir foret med, det være seg reklame eller statsfinansiert propaganda forkledd som "sunn TV".

 

Et stort fremskritt for menneskeheten og ikke minst demokratiet hvis TV'en dør.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Vi får bare flere og flere TV-kanaler, med mer og mer reklame. Det er bare tull. De fleste sender bare uinteressante ting 50% av tiden, og reklame 20% av tiden. Jeg ser nesten aldri på TV lenger. Hver gang jeg skrur på blir jeg møtt av reklame. Samme med radio (minus NRK). Jeg ville gladelig betalt litt mer for f.eks. 6 KVALITETS-kanaler uten reklame enn det tullet vi har nå. Det er utrolig befriende å se på NRK og høre på NRKs radiokanaler. Bare synd NRK ikke sender alt jeg vil se.

 

1. Seriøs kanal med fokus på nyheter, vær, debatter osv

2. Mer folkelig kanal med fokus på norske serier, arrangementer osv

3. Nye utenlandske serier og filmer (alltid det nyeste)

4. Reprisekanal med de beste seriene og filmene gjennom tidene

5. Dokumentarkanal, en kombinasjon av Discovery, National Geographic, History Channel ++

6. Sport (det mest interessante)

 

Ingen reklame.

 

De som ønsker alt av sport kan kjøpe det (krever mange kanaler).

 

Aller helst: Streaming av det vi vil se, når vi vil se det.

 

Når vi betaler for kanalpakkene, betaler vi også for alt vi ikke er interessert i. Jeg tipper folk flest ser på kanskje 5% av det kanalene de betaler for sender. Å innføre en betalingsmodell der man betaler for det man vil se uten reklame burde skaffe mange kunder.

 

Noe som er helt avgjørende for å stoppe piratkopiering er selvfølgelig at filmer og TV-serier må komme ut på samme tid i hele verden. Her må vi vente i månedsvis. At de ikke fatter at det fører til piratkopiering. Blir sjokkert når jeg skrur på TV-en og ser hvor langt bak alle seriene ligger.

Endret av oj88
Lenke til kommentar

Bit torrent er en genial protokoll for massedistribusjon av filer til ulike tidspunkter. Jeg har tro på at bit torrent live blir like bra til samtidig massedistribusjon. En slags multicast, bare mer motstandstyktig mot angrep siden distribusjonen skjer desentralisert. Dette spår jeg kommer til å revolusjonere og demokratisere media i Kina, Iran, Burma, Syria og mange andre land med myndighetsbegrenset TV-media.

 

Håper bare ikke noen "lure" hoder i EU eller USA får det for seg at Bit torrent live-protokollen er problemet når leverandører av ulovlig innhold tar i bruk teknologien.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Kan for all del se en haug reklame som på TV, så lenge jeg får sett seriene med en gang de kommer, og helst når jeg vil. Fjernsyn har jeg knapt sett på i det hele tatt de siste årene.

 

Hvorfor de store amerikanske kanalene som tjener penger på reklame og/eller månedspris, ikke legger ut disse "betalingsmetodene" på nett forstår jeg ikke. Hvorfor dem ikke lager noe system lignende Spotify for musikk/serier.

 

Vet det er mange som ville gått over til en lovlig måte å konsumere disse produktene om det fantes et lett og tilgjengelig valg.

 

Jeg er helt enig, og har stor tro på at dette kommer. I usa har de kommet lenger på denne utviklingen med f.eks Netflix, som også sender serier.

 

Tror det bare er et tidsspørsmål før man får slike tjenester også på denne siden av dammen. Det som hadde vært spennende var om spotify, wimp og andre slike tilbydere nå allerede begynnte å bygge ut og utvikle infrastruktur for streaming av serier og likninende, ville gi dem et konkuransefortrin som hadde blåst andre konkurenter ut av vannet om de lanserte dette...

 

Regner med at wimp kan få trøbbel med sammarbeidsavtalen sin med canal digital om de lanserer dette uten at CD er med på lasset dog.

 

Synes i hele tatt det er vanvittig trist og se hvor treige medie bransjen er gang på gang, med å følge med på utviklingen på nett og utnytte markedspotensialet som ligger der... De merker først det nye markedet når det tar over og de mister salg, og da prøver de å stenge hele nettet med SOPA o.l. .... tragisk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Bittorrent er flott for massedistribusjon av filer, i at man får flyttet belastningen fra trege servere med begrenset båndbredde over på brukeren. På den andre siden er bittorrent for live streaming et ekstremt tilfelle av bortkastet båndbredde. Problemet ligger i at datamengden som faktisk overføres over Internett mangedobles sammenlignet med hva som egentlig er nødvendig. Har du 10 brukere som skal se på en 2 Mbps stream, trenger du 20 Mbps båndbredde i infrastrukturen. Med IPTV løser de dette med multicast, og hvis man faktisk har lagt opp støtte for det i nettverket, trenger man ikke P2P teknologier - det hadde vært mulig å distribuere streamen direkte til brukeren og serveren for 2 Mbps-streamen trenger kun 2 Mbps ut (pluss litt ekstra for å håndtere destinasjonsdata) for å sende den til i prinsippet så mange mottakere som man ønsker.

Lenke til kommentar

jeg forstår ikke spørsmålet .

 

Problemet er :

 

De fleste kanalen/programmene er ikke tilgjengelig på nettet ( NRK ligger antatt på 10 % her ) .

Dagens lisens politikk er også et problem

 

Forresten så hjelper det ikke at NRK er reklamefritt ( i teorien) når det er få av programmene der som er interessante.

( jeg er klar over at det er delt meninger her)

 

Et annet problem er at man ofte må velge mellom ingenting ( ingen av programmene er verd å se på til tross for mange kanaler ) for så ved en annen anledning er det alt for mye å se på ( der alt går på samme tid ) her blir det vanskelig å få kabalen til å gå opp hvis man ønsker å få med seg alt til tross for reprise sendinger.

 

 

Klart at det er en fordel hvis alle kanaler kunne være tilgjengelig på Internett.

nå har bl.a. Altiboox forsøkt seg med tjenesten child men der er utvalget begrenset og dette er en tilleggstjeneste som krever kanal abonnement for vanlig tv.

 

viaplay fra Viasatt er nok et annet alternativ men jeg er rimelig siker på at det hele ikke funger så veldig bra i denne sammenhengen .

Lenke til kommentar

Kan for all del se en haug reklame som på TV, så lenge jeg får sett seriene med en gang de kommer, og helst når jeg vil. Fjernsyn har jeg knapt sett på i det hele tatt de siste årene.

 

Hvorfor de store amerikanske kanalene som tjener penger på reklame og/eller månedspris, ikke legger ut disse "betalingsmetodene" på nett forstår jeg ikke. Hvorfor dem ikke lager noe system lignende Spotify for musikk/serier.

 

Vet det er mange som ville gått over til en lovlig måte å konsumere disse produktene om det fantes et lett og tilgjengelig valg.

 

Dumt det tar så mange år før film/tvbransjen kommer sigende etter. Tok sin tid før vi fikk tjenester som Spotify og lignende også.

 

Men vi kan hvertfall se South Park gratis hurr. Det meste av serier/film kan sees på nett hvis man bruker VPN med servere i USA tho.

Lenke til kommentar

" Dette gjør at man får en forsinkelse på bare fem sekunder selv med millioner av seere."

 

Er ikke 5000ms ganske mye?? lol

Det er ikke snakk om ping her...

 

Jeg synes 5s høres lite ut når det er snakk om live-sending via bittorrent. Er ganske mye som skal skje i mellomtiden fra kilden begynner å sende oppdatert data til såpass mange peers har dataene at det er god båndbredde gjennom hele nettverket.

Lenke til kommentar

På tide!

 

Er så tragisk at vi fortsatt lever i en verden hvor store deler av befolkningen sitter hjernedøde på sofaen og villig svelger alt det de blir foret med, det være seg reklame eller statsfinansiert propaganda forkledd som "sunn TV".

 

Et stort fremskritt for menneskeheten og ikke minst demokratiet hvis TV'en dør.

Er litt enig med deg i det.

 

Også må vi ikke glemme kabel-TV og parabol-TV leverandørene som lever grådig av å selge hele kanalpakker istedetfor å stykke disse opp i det kundene ønsker å abonnere opp kanal for kanal!

Lenke til kommentar
" Dette gjør at man får en forsinkelse på bare fem sekunder selv med millioner av seere."Er ikke 5000ms ganske mye?? lol
Det er ikke snakk om ping her...Jeg synes 5s høres lite ut når det er snakk om live-sending via bittorrent. Er ganske mye som skal skje i mellomtiden fra kilden begynner å sende oppdatert data til såpass mange peers har dataene at det er god båndbredde gjennom hele nettverket.

 

Også live sendinger på tv kan gå med ganske mye mer forsinkelse.

Det medfører jo at man kan høre at det blir mål på radio før tv sendingen har det. Mest vanlig ved store arrangementer som vm, ol og superbowl f.eks.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...