Gå til innhold

Nå er det slutt for Sony Ericsson


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Egentlig forventet jeg dette for flere år siden. Har venta på det nesten siden de startet sammarbeidet.

Ingen tvil om at Sony var den som tjente mest på det. De kjøpte i bunn og grunn et etablert navn. Jeg tror ikke de hadde klart seg så bra om de bare hadde satset på egenhånd fra starten av.

 

Spørsmålet blir nå om dette blir det siste vi ser av Ericson på mobilfronten. Av nostalgiske grunner synes jeg det hadde vært synd, men jeg regner med de satser mer på sine andre områder i stedet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå har Ericsson måttet bære 50% av tapet i Sony Ericsson over mange år og de er nok glade for å endelig komme seg ut av det. At de kommer tilbake på mobilmarkedet som "Ericsson" har jeg ingen tro på. Men jeg har stor respekt for produktene de lagde da Ericsson var på topp og det hadde vært gøy å se de tilbake.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Uten sammenslåingen av Sony og Ericsson, ville begge produsentene trolig ha gått under. Ericsson lagde gode telefoner, men de var håpløse i bruk, med klønete menyer og merkelige tekniske løsninger. Noen av dem lot seg faktisk ikke lade i avslått tilstand, og på en av dem mått du faktisk ta av batteriet for å lade. Men de var faktisk først ute med bærbar handsfree.

 

Nokia kjørte i perioder i sirkler rund Ericsson fordi Nokias telefoner var kulere og lettere å bruke. Sony hadde noen interessante telefoner, men de var så sære at de ikke hadde nubber mot Nokia, som var voldsomt store på begynnelsen av 2000-tallet.

 

Gjennom at de slo pjaltene sine sammen kunne varemerket leve videre noen år til. Jeg sier bevissst varemerket, siden nær sagt alt nå blir laget av ching chong industries ltd., bubbletown, China, og påsatt varemerke etter behov.

 

Nå som smarttelefoner dominerer og alle telefoner ser ut som lommespeil, blir det vel hipp som happ (bortsett fra fanboys) om man kjøper sony, htc, jallatech, ddt, huffamei eller hva.

Lenke til kommentar

Sant det, på slutten av 90-tallet når små mobiltelefoner og SMS var den store greia, var det så og si KUN Nokia folk ville ha. Jeg kjente ikke til noen som hadde en annen telefontype.

 

Nå er det mest fokus på hvilket OS telefonen kommer med. Før bare brukte man telefonen som den var.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

"Sony lanserte Xperia S under Consumer Electronics Show i januar. Den gang bar prototypene Sony Ericsson-logo. Det ventes flere nye modeller med Sonys logo på under Mobile World Congress om en ukes tid. Dermed ble sannsynligvis Xperia S den siste telefonen så langt med logoen fra det svensk-japanske samarbeidet."

 

Hva i all verden prater dere om her?? Xperia S har da bare Sony logo!

Lenke til kommentar

Uten sammenslåingen av Sony og Ericsson, ville begge produsentene trolig ha gått under. Ericsson lagde gode telefoner, men de var håpløse i bruk, med klønete menyer og merkelige tekniske løsninger. Noen av dem lot seg faktisk ikke lade i avslått tilstand, og på en av dem mått du faktisk ta av batteriet for å lade. Men de var faktisk først ute med bærbar handsfree.Nokia kjørte i perioder i sirkler rund Ericsson fordi Nokias telefoner var kulere og lettere å bruke. Sony hadde noen interessante telefoner, men de var så sære at de ikke hadde nubber mot Nokia, som var voldsomt store på begynnelsen av 2000-tallet.Gjennom at de slo pjaltene sine sammen kunne varemerket leve videre noen år til. Jeg sier bevissst varemerket, siden nær sagt alt nå blir laget av ching chong industries ltd., bubbletown, China, og påsatt varemerke etter behov.Nå som smarttelefoner dominerer og alle telefoner ser ut som lommespeil, blir det vel hipp som happ (bortsett fra fanboys) om man kjøper sony, htc, jallatech, ddt, huffamei eller hva.

 

Dette er jo stort sett bare tull!

Siemens, Ericsson og Nokia var ca. like store i gode gamle dager.

Men jeg liker å se på Sony som merket som endret den europeiske mobilindustrien. Dette skjedde da de lanserte sin CMD Z1. Denne var milevis foran det vi var vant til fra traurige europeiske merker. De hadde stor skjerm som tom. var grafisk! Enormt god brukervennlighet var også et kjennetegn på denne modellen. Den solgte dog lite pga. enormt stive priser, men den europeiske mobilindustrien ble aldri den samme etter dette.

Året etter fikk de europeiske produsentene nok en kalddusj da amerikanske Motorola lanserte cd920/930. Herregud for noen telefoner! Adjø til kjedelig europeisk design og inn med runde former og gode skjermer. Den knuste alt fra Nokia, Ericsson og Siemens i hvilken som helst gren. Samtidig satt de standarden med SlimLite og StarTac! Mobilindustrien har aldri vært mer spennende en da, jeg husker jeg finleste Telecom Norge og Mobil daglig for å sikle over mål, bilder og specs!

Da WAP kom gikk Ericsson fra Nokia, hovedsaklig fordi de var først ute med GPRS! Kunne sittet å skrevet sikkert 900 sider om det glade nittitalls mobilindustri fram til i dag, men det orker jeg da ikke å gjøre. Dere som ikke har hørt om modellene som nevnes her er rett og slett bare for unge, resten kan få mimre litt de også!

Lenke til kommentar

Noen som har sett Poe? :p

 

(Dere som er ny her vil selvfølgelig ikke skjønne hva jeg mener.)

 

Tror ingen her har sett Poe, men mange har nok lest hans fortreffelige betraktninger rundt Sveriges stolthet, Ericsson. :p Mange visste nok innerst inne at Poe hadde helt rett i sine påstander, og at han ble utsatt for trakassering og mobbing fra en Nokia-konspirasjon, ledet av redaksjonen i nokiAmobil :D

Vel, som Nokia-gutt, hadde jeg nok ikke slått meg så veldig hardt på brystet, akkurat nå. Tipper vi snart vil se en Microsoft-telefon, og Nokia vil være historie... ;)

Endret av newnick
Lenke til kommentar

De klarte seg ikke selv fra starten, Jeg hadde ren Sony mobil fra tiden før Ericsson og det var søppel, men de forstod at det var fremtiden og at det kom til å bli allemanseie og derfor var det naturlig å satse på Ericsson..

 

Å, hvilken Sony modell hadde du?? For de aller fleste andre fremstår Sony telefoner fra denne tiden som suverene!

Lenke til kommentar

 

 

Å, hvilken Sony modell hadde du?? For de aller fleste andre fremstår Sony telefoner fra denne tiden som suverene!

 

Derfor Sony var på salgstoppen, og pøste ut telefoner i øst og i vest? Nei, Sony var søppel før Ericsson kom inn i bildet, og heldigvis blir de nye Sony telefonene proppfull av svensk høyteknologi.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...