Gå til innhold

Nå kommer VLC 2.0


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror dere denne klarer blueray i 3d og HD-dvd?

Fikk lyst å bytte ut powerdvd 10 med noe annet.

 

Videolan er neppe like bra som powerdvd 12, men jeg kunne ønske meg videolan pro til under 200 kr. Men jeg frykter å måtte betale PowerDVD 12 ultra isteden

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

MadVR sammen med MPC-HC knuser alt annet. Dette er det eneste som spiller 100% for meg. Egentlig 150%, mye bedre bildekvalitet enn VLC, PowerDVD, Splash. Sammenlign en litt dårlig mpeg-fil så skal dere se. Viktig at tv'n står på 24hz når man spiller av 24hz materiale ..50hz til 25hz PAL osv, men det stiller man inn i MadVR. Her er en link som forklarer mesteparten.

 

http://imouto.my/watching-h264-videos-using-compute-unified-device-architecture-cuda/

 

Bruk MKVToolNix, mkmerge GUI til å muxe om BluRay plater til MKV og bruk MakeMKV for å muxe DVD-plater til MKV. MakeMKV er gratis for DVD. Jeg har konvertet alle platene mine.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
MadVR sammen med MPC-HC knuser alt annet.
Untatt JRMC, samme kvalitet, bedre funksjonalitet :)AtW

 

Red October HQ -- Same as above, but adding madVR as the renderer. This is more processor intensive, so it only works well on pretty good CPU's -- i5 or above.

 

JRMC bruker vel ikke CUDA på samme måte, så når man bruker croma upsampling så må man ha en god CPU.

Lenke til kommentar
MadVR sammen med MPC-HC knuser alt annet.
Untatt JRMC, samme kvalitet, bedre funksjonalitet :)AtW

 

Red October HQ -- Same as above, but adding madVR as the renderer. This is more processor intensive, so it only works well on pretty good CPU's -- i5 or above.

 

JRMC bruker vel ikke CUDA på samme måte, så når man bruker croma upsampling så må man ha en god CPU.

 

Hva mener du med "på samme måte"? Begge deler bruker vel madVR til å rendre, ett eksternt program som er mer eller mindre uavhengig av spilleren?

 

AtW

Lenke til kommentar

Begge bruker vel madVR og LAV splitter, men jeg bruker også CoreAVC som bruker skjermkortet til å dekode, Men det viker ut som om JRMC bare bruker CPU som standard. Jeg har bare en litt slapp core2duo. Jeg har ikke prøvd JRMC så jeg vet ikke, men MPC-HC med CoreAVC og madVR er det eneste jeg får 100% med 1080p 30Mb/s bilde og DTS-HD MA.

Lenke til kommentar

64bit for mac men ikke for win7 ???

Trenger du det da?

vel, trenger og trenger, nå man har 64bit os og cpu så vil man jo helst ha 64 bits programmvare.

er jo litt rart at det finnes til mac men ikke til pc. etter min mening så burde alt 32 bit være faset ut for lenge siden.

 

Selvsagt er det å foretrekke at det er en 64bit-versjon, men det er ofte ikke nødvendig. Akkurat når det gjelder videospillere veit jeg ikke om det er noe å tjene på det.

 

Kan hende at i Mac så er det stor/større boost ved å bruke 64bit, slik at det er mer nødvendig enn i Windows, men det er bare synsing og ikke noe jeg veit noe om.

 

På linux er nesten alt i både 32 og 64bit -versjoner og er aldri noe man trenger å tenke på! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...