Gå til innhold

Vi tester PlayStation Vita (Vita)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

PSP skal sies å være det desidert største fiasko kjøpet mitt opp igjennom tidene, godt bak Wii til og med. Avventer kjøp av denne konsollen på ubestemt tid ihvertfall :-)

 

Håndholdt gaming har ikke noen stor plass i hjertet mitt, selv om jeg håper at min 3DS vil endre på det etterhvert som det kommer flere spill uten om det samme gamle Nintendo har å by på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg kan ikke se hvordan disse håndholdte kan overleve om 5 år.

 

Da tablets og telefoner, er såpass kraftige nå, og hvor kraftige blir telefoner og tablets i år?

 

Samtidig som at noen av spilla som kommer til vita, er gameloft spill. Som allerede finnes på android/ios bare at dem på vita er overpriset. Joda uncharted virker ok, men sub 30 fps, og 400 kr virker for meg ikke så veldig appellerende.

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

Jeg kan ikke se hvordan disse håndholdte kan overleve om 5 år.

 

Da tablets og telefoner, er såpass kraftige nå, og hvor kraftige blir telefoner og tablets i år?

 

Samtidig som at noen av spilla som kommer til vita, er gameloft spill. Som allerede finnes på android/ios bare at dem på vita er overpriset. Joda uncharted virker ok, men sub 30 fps, og 400 kr virker for meg ikke så veldig appellerende.

 

En mobil eller tablet vil nok få rimelig syk grafikk om 5år, men jeg regner med at disse vil fortsatt være trykkfølsome apperater og vil da akkurat som idag være like begrenset. Gameloft synes jeg lager flotte spill og at en kan få noen av disse på en plattform hvor det er en fysisk kontroll er bare positivt synes jeg.

 

Jeg har en iPad2 og det er mange spill på den idag med utrolig grafikk med tanke på denne tynne fjøla, men å spillet et 3rd person eller fps spill på en tablet er ikke spesielt bra altså....eventyr eller spill laget spesielt med tanke på plattformen er kjempe kos.

Lenke til kommentar

Venter med å kjøpe Vita til den er cracked. Jeg tror emulator-potensialet på denne er meget bra! :)

 

Fint. Vi trenger mer piratkopiering slik at utviklere slutter å lage spill til denne også.

 

Hadde jo ikke nødvendigvis trengt å ty til lugubre metoder om Sony ga brukerne full tilgang til maskinvaren. Hadde den kunnet støvle standard Android, for eksempel, tror jeg motivasjonen for å krakke hadde vært langt mindre. Men, de står nå på sitt.

Lenke til kommentar

Hvilke fotspor?

Viss man mener salgsmessig, vil ikke si over 77 mill solgte PSPer er flopp.

Pluss det var Sony sin første håndholdt, mens Nintendo har vært kongen på haugen lenge da de har laget håndholdt så lenge jeg har levd.

 

Jeg skal ha Vita uansett hva andre sier og mener. Og sjekk alle spillene til lansering, der slo Sony Vita Nintendo 3DS må jeg si!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Haha, leste akuratt spill.no anmeldelse av vita og de var ikke særlig begeistret for maskingen, de heller! :D

Kjætt det vita fanboys. Jeg hadde nok på følelsen at vita kom til å gå i samme fotsport som psp gjorde.

 

Du får ta å google litt så finner du lett mange anmeldere som mener PSV er en bra maskin, men det er vel negativ omtale du er mest ute etter ;)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

PSP skal sies å være det desidert største fiasko kjøpet mitt opp igjennom tidene, godt bak Wii til og med. Avventer kjøp av denne konsollen på ubestemt tid ihvertfall :-) Håndholdt gaming har ikke noen stor plass i hjertet mitt, selv om jeg håper at min 3DS vil endre på det etterhvert som det kommer flere spill uten om det samme gamle Nintendo har å by på.

 

Føler akkurat det samme selv. PSP'n ble brukt ytterst sjelden, men 3DS har tatt seg opp! Zelda, Mario 3D Land, Mario Kart 7, Resident Evil også kommer Luigi's Mansion, enda et Mario spill, New super Mario Bros, Snake Eater, Kanskje Majora's Mask?

Lenke til kommentar
Hadde jo ikke nødvendigvis trengt å ty til lugubre metoder om Sony ga brukerne full tilgang til maskinvaren. Hadde den kunnet støvle standard Android, for eksempel, tror jeg motivasjonen for å krakke hadde vært langt mindre. Men, de står nå på sitt.

 

Det er ikke (eller burde i alle fall ikke være) ulovlig å cracke maskinen. Du har kjøpt den for dine egne penger, så du kan gjøre hva du vil med den. Derimot er det crackede spill osv som er ulovlige, om de er på PSVita, PSP, DS, PC eller hva annet.

 

Nintendo 3DS har gjort det greitt, men ikkje fantastisk

 

Til tross for dårlig start og priskutt solgte 3DS mer enn DS gjorde i sin tid i første halvår, og salget fortsetter uten å minke noe særlig. Jeg vil si 3DS er en stor suksess, og med en rekke toppspill som Metal Gear Solid 3, Luigi's Mansion, Paper Mario, Kid Icarus og Legend of Zelda på vei vil salget ikke akkurat synke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...