Gå til innhold

Test: AMD Radeon HD 7770


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Virker som kortet har fått ett navn og pris ett steg for høyt oppe på tabellen til AMD.

Pris kommer sikkert til å synke så kortet blir konkuransedyktig etter hvert, men navnet burde vært 7650/70 for å gi riktig ide om ytelse.

 

Men kommer sikkert til å gi spennende ytelse i en del bærbare maskiner etter hvert.

Lenke til kommentar

Nja, vet ikke om jeg er helt enig i at dette er "et godt skjermkort for spillere flest". Ytelsen på dette kortet er jo nokså jevn eller litt lavere enn hd6850 som man også får for 1000kr. Med mindre prisen går ned burde vel anbefalingen fjernes da dette kortet ikke har noe nytt å komme med verken når det gjelder ytelse eller pris.

Lenke til kommentar

Radeon HD-serien har generelt sett et meget hyggelig rammeverk for å behandle fysikken i slike tester.

 

Det er en ren CPU-test...

 

Ellers er det en relativt bra anmeldelse. Godt jobba!

Kunne kanskje hatt større fokus på at dette kortet leverer >6790 i ytelse uten å trenge ekstra strøm fra PCIe-kontakter, det er imponerende!

 

EDIT:

Så ikke 6-pin koblingen. Ytelse/W er fortsatt milevis foran alt annet.

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Kunne kanskje hatt større fokus på at dette kortet leverer >6790 i ytelse uten å trenge ekstra strøm fra PCIe-kontakter, det er imponerende!

 

Jeg tror du bommer? TDP er over 75 watt og HD7770 har PCIe 6-pin kontakt.

 

HD7750 derimot vil nok sette en standard for sub-75w klassen. Med en passiv kjøler vil det kunne bli en knallgod løsning i mediacenteret i stereobenken..

Lenke til kommentar

1200kr er bare for mye for dette kortet. For 1300 får du 6870, som er raskere i alle tester med ganske god margin.

 

Enig, har et Asus 6870 til 1230,- som gjør en god jobb og er mye bedre på alt i forhold til HD 7770. Så da er HD 7770 bare tull om det koster over 7-800,-

 

Tror uansett at mitt neste kort blir et Nvidia kort siden de har bedre støtte i Linux

Endret av morten_b
Lenke til kommentar

Det eneste dette kortet har å by på er lav TDP.

 

Virkelig?

 

Så eyefinity som er overlegen Nvidia sin løsning , en generelt bedre ytelse enn konkurrerende kort fra nvidia og et enormt forbedret TDP ved å gå i Zero estate er totalt sett ingenting?

 

Tror du må våkne litt opp og innse at det ikke bare er rene tall som betyr noe når man lanserer et skjermkort, uavhengig om Amd vil yte bedre / dårligere enn konkurrenten Nvidia så må man også veie opp alt kortene gir samlet sett av funksjonalitet og sånn sett så føler jeg at Amd har lagt gullegget.

Lenke til kommentar

Kanskje litt høyt priset nå ved lansering, men jeg er rimelig sikker på at prisene vil falle 10-20% de kommende ukene. 7770 vil sikkert havne på 999 kr for de rimeligste variantene, mens 7750 vil sikkert havne på 799 kr for de rimeligste variantene.

 

Prisen på 6850 har falt mange ganger etter lansering så der vil vi neppe se flere priskutt. Erfaringsmessig vil nok prisen stige etter hvert som produktet fases ut og lagrene går tomme hos de rimeligste leverandørene. De siste tilgjengelige 6850 vil bli liggende som overprisede hyllevarmere på steder som spaceworld, expert osv.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...