Gå til innhold

Her er Microsoft Office 15


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-82119

Håper det blir mer salg av pakka på DVD fremfor de produktkortene som så mange uerfarne sliter med å bruke. Håper også de lager en versjon og ferdig med det fremfor å lage starter versjon, studenversjoner, osv. En pakke med alt hvor man kan velge hva man vil legge inn med andre ord. Hadde også vært artig å få tilbake et nettsideprogram i pakka slik at man kan lage egne nettsider. Internett er visst i ferd med å bli populært har jeg hørt. Blir også spennende å se hvor godt integrert office blir med win 8. Trodde nesten at det ble helt bakt inn og at man fikk det på kjøpet slik man skal få med mse. Endel privatøkonomifunksjoner hadde orgså vært artig, bl.a muligheter for å beregne egen pensjon, skrive selvangivelse, lage budsjett osv. Fakturaløsninger savnes også, dvs at man kan printe ut gyldige fakturaer med "standard" fakturautseende. Hvis office i tillegg tar klesvasken og gjør at man sparer både strøm og bensin begynenr det å bli sving på sakene!

Lenke til kommentar

Eller XP, som kanskje kan sies å ha sin glanstid i disse dager og noen år fremover.

 

Ellers synes jeg det visuelle formspråket vi ser fra MS. for tiden, er mange år/steg tilbake. Det er greit med en minimal stilistisk stil, men Metro/WP7 synes jeg faktisk ikke fungerer.

 

Har du brukt det selv? Eller har du sett på telefonen på en butikk/youtubevideo?

 

Nå skal jeg ikke uttale meg om Metro på nettbrett, men jeg har brukt WP7 i ca ett år, og jeg er overbevist om at slik OS'ene fremstår i dag kommer jeg ikke til å gå tilbake. Jeg synes det fungerer utmerket, tilsen har masse utnyttbar funksjonalitet, du må bare se forbi at det "bare er firkanter", for det er det ikke. Konseptet med tiles fungerer faktisk utrolig bra da de kan fungere som miniversjoner av selve appen.

 

Du kan riktig nok ikke customisere like mye som på android, om det er bra eller ikke kommer sikkert ant på øyet som ser, men når jeg ser på effektivitet og daglig bruk er i alle fall jeg storfornøyd.

Endret av serpentbane666
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Faktisk er jeg lei av at de skal lage nye operativ system hele tiden, nesten akuratt skaffa meg windows 7 og så kommer windows 8... er det ikke bare å oppdatere windows 7 gratis for de som har det?!

 

Vell, du kan ikke klage fordi BMW lager en ny bil i 2012 fordi du nettopp har kjøpt en 2009 modell...

 

MS har vel antydet at de planlegger hyppigere oppgraderinger, og akkurat nå, med inntoget av nettbrett er det en strategisk viktig lansering.

 

Med hyppigere oppdateringer lar man brukere få ny muligheter, det betyr ikke at de med W7 nødvendigvis opplever dette som problematisk da programmer i stor grad kommer til å være bakoverkompatible, så hvorfor se på det som et problem?

Lenke til kommentar

Faktisk er jeg lei av at de skal lage nye operativ system hele tiden, nesten akuratt skaffa meg windows 7 og så kommer windows 8... er det ikke bare å oppdatere windows 7 gratis for de som har det?!

 

3 år siden det ble releaset, og det vil gå 4 år før windows 8 kommer..

Har ikke så mye penger, så keg fikk det litt seit. Men er fornøyd med w7. :D

 

Faktisk er jeg lei av at de skal lage nye operativ system hele tiden, nesten akuratt skaffa meg windows 7 og så kommer windows 8... er det ikke bare å oppdatere windows 7 gratis for de som har det?!

 

Vell, du kan ikke klage fordi BMW lager en ny bil i 2012 fordi du nettopp har kjøpt en 2009 modell...

 

MS har vel antydet at de planlegger hyppigere oppgraderinger, og akkurat nå, med inntoget av nettbrett er det en strategisk viktig lansering.

 

Med hyppigere oppdateringer lar man brukere få ny muligheter, det betyr ikke at de med W7 nødvendigvis opplever dette som problematisk da programmer i stor grad kommer til å være bakoverkompatible, så hvorfor se på det som et problem?

 

Har ikke så mye penger, så keg fikk det litt seit. Men er fornøyd med w7. :D

Lenke til kommentar

Ellers synes jeg det visuelle formspråket vi ser fra MS. for tiden, er mange år/steg tilbake. Det er greit med en minimal stilistisk stil, men Metro/WP7 synes jeg faktisk ikke fungerer.

Selv synes jeg det er deilig å få litt firkanter tilbake. Det er lettere å programmere ting med firkanter.. :p

Men jeg synes også det ser bedre ut, fyller ut plassen, stacker bedre osv.

Lenke til kommentar

Her er original version av bildet med Windows 8 "logo":

http://www.winsupers...t-button-142236

 

 

 

 

Hva i allverden skjer med kildekritikken og de ellers håpløse og elendige overskriftene på Tek.no-nettverket den siste tiden?

"Og Windows 8-logoen er avslørt"??

 

Hva i allverden gjør noe sånt i overskriften? Skrives jo som om det skulle være bekreftet fra Microsoft og komme fra helt konkrete og sikre kilder, men den gang ei? Selv ikke IT-Avisen dro den så langt som å late som dette skulle være bekreftet fra noe som helst hold og som linken til TobbenTM viser så er det jo bare rent oppspinn.

 

Må si at journalistikken ser ut til å gå dit høna sparker for tiden..

 

 

At Microsoft fokuserer på Metro og ARM med Office 15 er vell ingen stor overraskelse, men det betyr vell at for de av oss som ikke har noen større interesse for verken Metro / touch eller ARM / tablets ikke vil finne så alt for mye nytt og interessant i verken Windows 8 eller Office 15. Går noen kjedelige Microsoft år i møte virker det som.

 

Er dog spent på Office 365 integreringa og se hva de kan få til der, med god synkronisering osv så kan jo det gjøre kontorarbeidet til en automatisert lek.

Lenke til kommentar
Ellers synes jeg det visuelle formspråket vi ser fra MS. for tiden, er mange år/steg tilbake. Det er greit med en minimal stilistisk stil, men Metro/WP7 synes jeg faktisk ikke fungerer.

 

Har du brukt det selv? Eller har du sett på telefonen på en butikk/youtubevideo?

 

Jeg har ikke brukt noen enhet med fullt OS nei, så jeg er oppmerksom på at helheten kan gi et bedre inntrykk og opplevelse - slik det var tilfelle med webOS, som jeg var skuffet over basert på videoer, bilder og emulatoren men som jeg i dag elsker å bruke.

 

Jeg har prøvd en nettleserbasert demo, og det gir et visuelt inntrykk som jeg vil påstå må være så tett på virkeligheten som mulig - og det skuffer. Tross i at jeg er glad i nye ting, helst forbedringer, så er det ikke sånn at alle forandringer er forbedringer. Ribbons i Windows er et godt eksempel, og personlig finner jeg Metro i samme gate - et formspråk som er veldig annerledes, men som visuelt sett ikke balanserer med sin typografi og odde bruk av luft.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...