Gå til innhold

B&O avslører TV til folket


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er ikke nok i disse dager. Hva med generisk Bluetooth og DNLA? Hvor er Android appene?

 

Er ikke lydkvaliteten på Bluetooth ganske dårlig? Men ja, er enig - burde vært støtte for DNLA. Sånn den er i dag så er den kun aktuell for de med dingser med iOS.

 

Skulle ikke forundre meg at Apple har satt krav at om en sak støtter AirPlay, så skal den kun støtte det og ikke noen andre teknologier. Men det er bare spekulasjoner!

Lenke til kommentar

Er ikke lydkvaliteten på Bluetooth ganske dårlig? Men ja, er enig - burde vært støtte for DNLA. Sånn den er i dag så er den kun aktuell for de med dingser med iOS.

Ettesom det er digitale signaler som overføres, så vil ikke Bluetooth i seg selv ha noe å si for lydkvaliteten. Vel og merke hvis båndbredden er høy nok. I følge wikipedia, så kan man overføre 721kbps på v1.2, så det er nok litt for lite. Ukomprimert CD kvalitet er ~1400kbps, så man må opp nyeste versjon for det.

 

Skulle ikke forundre meg at Apple har satt krav at om en sak støtter AirPlay, så skal den kun støtte det og ikke noen andre teknologier. Men det er bare spekulasjoner!

Det vil ikke overraske meg.

Lenke til kommentar

Det er ikke nok i disse dager. Hva med generisk Bluetooth og DNLA? Hvor er Android appene?

Skulle ikke forundre meg at Apple har satt krav at om en sak støtter AirPlay, så skal den kun støtte det og ikke noen andre teknologier. Men det er bare spekulasjoner!

 

Ble vell annonsert endel AirPlay-kompatible systemer på CES'12 som også hadde støtte for Bluetooth og DNLA? Så tror neppe at noe slikt er tilfellet, og jeg tror vell at Apple er bedre tjent av at AirPlay tilbys på flest mulige produkter kontra at produsenter dropper hele greia og heller kjører utelukkende DNLA og andre løsninger.

 

Hva Android støtte angår så er det enklere for produsenter å forholde seg til Apple og AirPlay ettersom det er noe som vil støttes av alle iOS-enheter kontra Android hvor Samsung, HTC og forskjellige produsenter gjerne vil prakke på deg sine egne løsninger. Med Android så må du nok klare deg med bluetooth og DNLA i nærmeste fremtid vil jeg tro.

 

Det er vell hovedsaklig hvorfor vi ser utrolig lite av "dock" løsninger til noe annet enn Apple produkter, ettersom forskjellige Android produsenter ikke kjører samme lade / dock løsning, og forskjellige produsenter har koblingen på forskjellige steder på mobiltelefonen, for ikke å snakke om at dimensjonene er vidt forskjellige fra produkt til produkt så det ikke lar seg løse på noen god og effektiv måte.

 

 

Med AirPlay støtte og en iPhone sized dock løsning så har du dekket 99% av alle iOS enheter på markedet, og du har dekket brorparten av alle Apple enheter med dock-porten. Ikke på noen måte like enkelt om du skal legge ting til rette for Android.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...