Gå til innhold

Den offisielle PS Vita tråden


Xposure

  

190 stemmer

  1. 1. Skal du anskaffe PS Vita?



Anbefalte innlegg

Den offisielle PS Vita tråden

Jeg syntes det var merkelig at det ikke allerede fantes en tråd om den nye håndholdte til Sony (jeg klarte i alle fall ikke å finne den), og lagde derfor denne. Her kan vi legge ut ny informasjon om konsollen og dens spill, diskutere hvorvidt vi tror den blir en suksess eller ei, og alt annet som omhandler PS Vita. Har lagt ved noen bilder av et lite utvalg spill m.m. nedenfor.

 

PS Vita (Utgivelsesdato: 22. februar)

sony-playstation-vita.jpg

Det beste innen bærbar underholdning.

- Trykkfølsom skjerm og bakplate, to analoge stikker, fremre og bakre kamera, sixaxis bevegelseskontroll, vakker grafikk på en 5" OLED-skjerm, mm!

- Veil. pris er 1999,- for Wifi-versjonen, og 2499,- for 3G-versjonen.

- Minnekort er nødvendig for de aller fleste spill. Koster mellom 199,- (for 4 GB) og 449,- (for 16 GB).

 

Uncharted: Golden Abyss (Utgivelsesdato: 22. februar)

uncharted_golden_abyss_5_605x.jpg

Avdekk hemmelighetene bak en massakre på en spansk ekspedisjon i Sentral-Amerika for 400 år siden.

- Bli med Nathan Drake på en storslått reise gjennom uoppdagede land når han debuterer på PS Vita.

- Utnytt alle de intuitive kontrollene til PS Vita for å hoppe, svinge og reise gjennom et filmatisk eventyr som vises - med fantastiske detaljer på den glimrende OLED-skjermen.

- Fullfør livsfarlige oppdrag med enten de to analoge spakene og knappene eller PS Vita-systemets interaktive kontroller. Bruk det som passer deg best.

 

WipEout 2048 (Utgivelsesdato 22. februar)

wipeout_2048_50_605x.jpg

Fremtidens racing – i fingertuppene dine.

- Opplev fartsfylte baner, løp og spillmodi, omfattende communityfunksjoner og flerspillerkamper via tilkobling med PlayStation 3.

- Berør og vipp deg til seier - vipp for å styre, bruk den bakre berøringsplaten for å akselerere, og snakk til datamaskinen om bord for å avfyre stemmeaktiverte våpen.

- Skyt deg gjennom en omfattende kampanjemodus online. Deretter kan du ta racingen online via PlayStation Network og spille oppdragsbaserte spill med vennene dine.

 

Fifa Football (Utgivelsesdato: 22. februar)

FIFA%2BSOCCER%2BFOR%2BPS%2BVITA.jpg

Utfordre deg selv med neste generasjons sportsopplevelse i håndflaten din.

- Opplev den smarte og følsomme, prisbelønte spillbarheten til FIFA, med over 500 offisielt lisensierte klubber.

- Ta kontroll med den nyskapende evnen til å skyte, slå pasninger og forsvare med berøringsskjermen til PS Vita-systemet.

- Nyt et autentisk fotballutseende med slående bilder i HD.

- Spill i åtte ulike spillmodi, inkludert 11 versus 11, Be A Pro og én-mot-én online.

 

Unit 13 (Utgivelsesdato: 7. mars)

unit_13_1_605x.jpg

Velkommen til Unit 13: Den ultimate militære spesial avdeling.

- Spill gjennom scenarioer som ligner nyhetsoverskrifter fra virkeligheten, og infiltrer noen av de mest utfordrende - krigssonene en soldat kan bli stilt ovenfor.

- Sikt, skyt og beveg deg svært presist med de to analoge spakene til PlayStation Vita-systemet.

- Tilpass deg mål som forandres hver dag, og inviter en samarbeidspartner til å kjempe med deg gjennom 3G-tilkobling og samarbeidsmodusen for to spillere.

 

Resistance: Burning Skies (Utgivelsesdato: 30. mai)

resistance_burning_skies_2_605x.jpg

Du er motstanden på PlayStation Vita.

- Oppdag første dag av Chimera-invasjonen i USA gjennom øynene til hverdags helten og New York City-brannmannen Tom Riley.

- Ta del i actionfylte flerspillerkamper via PlayStation Network med opptil sju av vennene dine.

- Spill Resistance på en helt ny måte ved hjelp av PlayStation Vita-systemets funksjoner.

 

Gravity Rush (Utgivelsesdato: 13. juni)

gravity_rush_35_605x.jpg

Opplev den mystiske byen Hekseville, og oppdag kreftene som trosser tyngdekraften.

- Ta del i et episk eventyr med ferdigheter som benytter seg av PlayStation Vita-systemets unike kontrollmetoder.

Manipuler tyngdekraften og 3D-rommet.

- Gled deg over en original grafisk stil fra japansk og europeisk animasjon.

Endret av Xposure
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kunne lagt til noe ekstra i tråden som bilder, en kul overskrift osv til å gjøre den mer interessant.

Men back to the topic

Jeg har for lenge siden forhåndsbestilt PS Vita med 16GB minnekort og 4 spill, kom rundt på 3500kr noe som jeg syntes var billigt!!

Skulle egentlig ha lagt til noen bilder, men det glemte jeg helt bort. Skal jobbe med saken!

Jeg syns at Vita-en har en utrolig rimelig pris, godt noen andre mener det samme! :D

 

 

Ingen planer om kjøp spesielt etter å ha lest om sonys behandling av psp kundenes umd spill ... lovte rabatter ved nedlasting av umd spill folk eide og trakk det tilbake :no: utrolig..

Leste noe om dette, og det var en kjip ting å gjøre. Går ikke utover meg, men det er jo synd for de som hadde sett frem til denne funksjonen.

Endret av Xposure
Lenke til kommentar

Jeg har forhåndsbestilt Wifi-utgaven og FIFA Soccer (fikk det for 100 kr med maskinen). Det er et tilbud Gamestop kjører nå. Byttet inn min gamle PSP 1000 og fikk 550 kr i innbytte for den ved forhåndsbestilling. Synes det var veldig god pris for en såpass gammel maskin.

 

Jeg har fått prøvd Vita i ca 20 min. Den passet hendene mine veldig godt og føltes overraskende lett ut. De analoge stikkene var mindre enn jeg hadde forestilt meg. Grafikken var utrolig bra. Skjermen slet litt med lysrefleksjoner, men mulig det skyldtes at det var veldig mye lys der jeg prøvde den. Ble veldig imponert over Vita og gleder meg til lansering 22. februar.

 

Etter hva jeg har lest så kan man laste ned alle de digitale spillene man har kjøpt til PSP Go. Synd hvis Europa ikke får samme UMD-tilbud som Japan har fått. Merkelig strategi av Sony å ikke gi USA denne muligheten.

Lenke til kommentar

Og da mottok jeg min Vita fra Elkjøp. (Forhåndsbestilte, men fikk den i posten i dag)

Noen som har tips om hvor jeg kan få kjøpt spill før den "lanseres" ?

Jøsse navn, det var tidlig! Vet ikke helt hvordan du skal få tak i spill, du kan jo spørre rundt i noen spillbutikker. Kanskje noen kan selge deg dem tidlig? Siden konsollen ikke har blitt lansert enda, kan det hende det ikke er så nøye med når de skal begynne å selge spillene.

Endret av Xposure
Lenke til kommentar

Ingen planer om kjøp spesielt etter å ha lest om sonys behandling av psp kundenes umd spill ... lovte rabatter ved nedlasting av umd spill folk eide og trakk det tilbake :no: utrolig..

De lovet aldri det, det var en avtale de satt opp for japanske kunder.

Var aldri sagt at USA og Europa skulle få det samme.

 

Personlig forventet jeg ikke at det skulle være mulig, de gav jo ut PSP Go som ikke hadde den muligheten.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Og da mottok jeg min Vita fra Elkjøp. (Forhåndsbestilte, men fikk den i posten i dag)

Noen som har tips om hvor jeg kan få kjøpt spill før den "lanseres" ?

Jøsse navn, det var tidlig! Vet ikke helt hvordan du skal få tak i spill, du kan jo spørre rundt i noen spillbutikker. Kanskje noen kan selge deg dem tidlig? Siden konsollen ikke har blitt lansert enda, kan det hende det ikke er så nøye med når de skal begynne å selge spillene.

 

Dæven det var tidlig, skulle ønske jeg hadde fått min også :p. Men min er bestilt fra Gamestop

Lenke til kommentar

Har dere sett denne omtalen? Her står noe interesant:

 

Har du en Playstation 3, kan du også streame spill fra den til Vita, slik at du selv kan ligge i senga og spille PS3-spill på Vita mens TV-en i stua er okkupert av noen andre.

 

Du kan også streame over internett når du ikke befinner deg på det trådløse nettet hjemme, men dette har vi ikke hatt anledning til å teste, da det krever at du er logget inn på begge maskiner med samme Playstation-konto.

 

Hjemmestreamingen fungerer imidlertid upåklagelig, og er nærmest å regne for en wow-funksjon.

 

Betyr dette at en kan spille foreksempel Gran Turismo hvor som helst om en har 3G kort i konsollen?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Dæven det var tidlig, skulle ønske jeg hadde fått min også :p. Men min er bestilt fra Gamestop

 

Jeg fikk også min fra elkjøp denne uken, men det føles egentlig bare mest kjipt. Vi fikk ikke noe spill eller minnekort, så jeg har maskina, men kan ikke bruke den til noe som helst...

Lenke til kommentar

Har dere sett denne omtalen? Her står noe interesant:

 

Den fikk trekk for:

 

  • Kun "helt grei" batteritid
  • Ikke imponerende på ting som ikke har med spill å gjøre
  • Litt glatt i hånda
  • Mangler den store lanseringstittelen

Batteri tiden er på lik linje med 3DS og om en tar i betrakning at PSV er en vesentlig kraftigere maskin så synes jeg batteri tiden er bra. En kan alltid ønske mer batteri tid men det ville gått på bekostning av størrelse og vekt på maskinen.

At den får trekk på ting som ikke har med spill å gjøre synes jeg er litt latterlig, det er en dedikert spill maskin med mulighet for noe andre ting. Akkurat som nettleseren til PS3 (som ble oppgrader nå nylig) så kan dette oppdateres ved en enkel patch. Men hvem kjøper en PSV for å sitte på Facebook? Come on people....

Glatt i hånda, jeg kommer tilbake til denne.

Mangler den store lanseringstittelen....come on!? Uncharted Golden Abyss er en stor lansering og er nok mye av grunnen til at mange Sony fans plukker opp en PSV på dag 1. Så det er bare fjas...det er 20 tittler på dag 1 til PSV forresten.

Så dette med at maskinen er glatt i hånden. Det er godt mulig, jeg har ikke holdt den selv enda så det kan jeg ikke si noe om. Men det er det eneste evntuelle trekket jeg synes er reelt her slik. Fortjener maskinen et trekk ned til 5 kun pga dette....neppe.

 

Lenke til kommentar

Håper Spaceworld sender min maskin tidlig neste uke.

 

Får i løpet av neste uke Wipeout 2048, Reality Fighters, Little Deviants, Modnation Racers: Roadtrip og Everybody's Golf som jeg skal anmelde for amatørsiden Spillverden.net. I tillegg har jeg selv bestilt Uncharted og Rayman Origins. Blir mange spill det!

Endret av fantomena
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vurderer seriøst å bestille Wipeout 2048 og FIFA Soccer, da har jeg 6 spill rundt lanseringen til Vita. Vita for min del har mye flere spill en det 3DS hadde rundt lansering, bare en lousy port av Super street fighter 4 og en møkka hakkeport Rayman 2 fikk jeg kjøpt innen 3 månender.

 

På Vita har man 20 titler til lansering, fleste er vel ports men Uncharted er jo main reason til å eie en Vita :)

Endret av iToMaN
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg skal selvsagt ha denne maskinen, ingen tvil! Har forhåndsbestilt for lenge siden :D

 

Jeg er bare så drita lei av disse simple spillene man finner på App Store og Android Market. Jeg blir seriøst lei disse spillene nesten før jeg har startet de opp. Ikke er jeg god i de spillene heller, fordi jeg klarer rett og slett ikke engasjere meg i de. Derfor blir Vita et MUST for meg, jeg sikler etter å dra med meg et heftig spill på farten.

 

Og dette er kanskje som å banne i kirka, men jeg mener helt seriøst at PSP var en bedre konsoll enn DS. Jeg synes at DSen hadde for mange simple spill som ikke fanget min interesse. PSP var som en PS2 i lomma, med mange skjulte perler som sikkert mange ikke har gitt en sjanse!

 

I need a VITA right now :D

Lenke til kommentar

Jeg skal selvsagt ha denne maskinen, ingen tvil! Har forhåndsbestilt for lenge siden :D

 

Jeg er bare så drita lei av disse simple spillene man finner på App Store og Android Market. Jeg blir seriøst lei disse spillene nesten før jeg har startet de opp. Ikke er jeg god i de spillene heller, fordi jeg klarer rett og slett ikke engasjere meg i de. Derfor blir Vita et MUST for meg, jeg sikler etter å dra med meg et heftig spill på farten.

 

Kunne ikke vært mer enig! Har en iPhone 3GS som jeg fikk til konfirmasjonen min. Har litt over 90 spill på den, både gratise og kjøpte (deriblant Infinity Blade, GTA Chinatown Wars, Angry Birds, Modern Combat osv.), men har aldri spilt dem særlig mye. Er kun 1 spill jeg har spilt en god del og det er et gratis spill der man styrer en fyr i jetpack som flykter fra et laboratorium. Og de spillene jeg har, spiller jeg aldri. Så gleder meg skikkelig il PS Vita slik at jeg får noen "skikkelige spill.

Lenke til kommentar

Ble en del spill til vitaen bestilt her også:

 

Rayman (følger med Vita)

Uncharted: Golden abyss

Ridge Racer

Modnation Racers: Road Trip

Army Corps of Hell

Dungeon Hunter: Alliance

 

Har allerede Reality Fighters og lurer på om jeg må ta med Ninja Gaiden også.

 

Elkjøp kjører forresten tilbud på 2 vita spill til 249kr, derfor jeg kjøpte de 3 siste på lista der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...