Gå til innhold

HTC fokuserer på toppmodeller


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

HTC og Apple gjør det best med tanke på design og kvalitetfølelse.

 

Vet ikke med andre, men jeg syns jo at designet til Apple sin Iphone 4 var relativt kjedelig, samtidig som at den føles utrolig skjør fordi det meste er glass... og da stiller ikke akkurat Apple opp nivået på designet, når den neste telefonen dems er prikk lik? det er jo forbelen som egentlig alle andre produsenter har, de har flere mobiler på markedet så man har valg. Er også fint enig at samsung sine ikke gir meg veldig mye kvalitetsfølelse, men det er jo noe de har valgt å gjøre når de har fjernet vekt. Noen foretrekker det slik og andre ikke :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Godt å høre, håper virkelig flere telefon selskap gjør det samme. Å da tenker jeg spesielt på Samsung... De spyr ut ny telefon under Galaxy navnet hele tiden, begynner å bli litt for mye.. Samt de trenger ikke å lage så mange telefoner når det bare er en som selger som hakka gryn og de andre er dårlig og selger nesten ikke, da bør de heller fokusere på færre telefoner med god kvalitet som kan passe for alle kjøps grupper ..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er noe jeg absolutt ikke håper skjer, altså telefoner som passer "alle". Det er ingeting som egentlig heter å passe alle.

 

Selvsagt trenger de ikke bøtte ut med telefoner, men å ha et klart skille mellom topp, mellom og bunnmodeller regner jeg med fortsetter. Jeg kjøper telefonen etter hva jeg føler jeg trenger, og betaler deretter.

 

Android skulle i hovedsak fungert minst like responsivt på en billigmodell som de gjør på en dyrere modell, men det er så langt ifra tilfellet at jeg får vondt i lillehjernen når jeg tenker på det. Å gå i butikken å kjøpe en billig Android telefon og regne med en god brukeropplevelse er som å pisse i motvind.

 

Jobber i et firma hvor vi hodesakelig har gått for Android telefoner, da fra HTC. Et par har nå gått til innkjøp av Windows Phone telefoner, og når de andre som sitter på Android telefoner har fått prøve disse så har det ene og alene vært enstemmig: Windows Phone er kjapt, lekkert og brukervennlig. Enkelt og greit.

 

Resten som ikke har toppmodeller med Android, iPhone eller Windows Phone har stort sett ikke noe særlig positivt å si, bortsett fra et par applikasjoner man enda ikke finner i Windows Market. Det vil si de Android telefonene som ligger på medium og billig skalaen (men som faktisk kostet en god del for en stund siden).

 

Jeg blir oppgitt når fanboys på død og liv skal forsvare f eks Android når de sitter der med roota, supertweeka dyre telefoner og forteller at NÅ lagger de ikke, NÅ har de god battertid. Spar meg. De færreste vanlige brukere gjør det, og det er den opplevelsen man måler med. Og der har Android fortsatt en vesentlig vei å gå...

Lenke til kommentar

Godt å høre, håper virkelig flere telefon selskap gjør det samme. Å da tenker jeg spesielt på Samsung... De spyr ut ny telefon under Galaxy navnet hele tiden, begynner å bli litt for mye.. Samt de trenger ikke å lage så mange telefoner når det bare er en som selger som hakka gryn og de andre er dårlig og selger nesten ikke, da bør de heller fokusere på færre telefoner med god kvalitet som kan passe for alle kjøps grupper ..

 

Samsung satser på høy kvalitet. Det er det som er så ironisk. Apple har den strålende fantastiske byggekvaliteten, med en mobil som kjennes veldig robust ut osv. mens S2 er lett og tynn og virker veldig dårlig og billig.

 

I virkeligheten, så knuser jo iPhone mye mer enn en S2. S2 tåler faktsik mer, og det er pga av glasset. For det som blir ødelagt på mobiler er glasset. Så Samsungh ar faktsik bedre byggekvalitet enn Apple.

 

Skal dere ha den beste må det vel bli RAZR. Laget av et stykke, diamnkuttet aliminium, med et deksel av kevlar og Gorilla-glass. 7,1mm. Så er mulig å lage tynt og kraftig og. Er jo det.

Lenke til kommentar

Det er noe jeg absolutt ikke håper skjer, altså telefoner som passer "alle". Det er ingeting som egentlig heter å passe alle. Selvsagt trenger de ikke bøtte ut med telefoner, men å ha et klart skille mellom topp, mellom og bunnmodeller regner jeg med fortsetter. Jeg kjøper telefonen etter hva jeg føler jeg trenger, og betaler deretter. Android skulle i hovedsak fungert minst like responsivt på en billigmodell som de gjør på en dyrere modell, men det er så langt ifra tilfellet at jeg får vondt i lillehjernen når jeg tenker på det. Å gå i butikken å kjøpe en billig Android telefon og regne med en god brukeropplevelse er som å pisse i motvind. Jobber i et firma hvor vi hodesakelig har gått for Android telefoner, da fra HTC. Et par har nå gått til innkjøp av Windows Phone telefoner, og når de andre som sitter på Android telefoner har fått prøve disse så har det ene og alene vært enstemmig: Windows Phone er kjapt, lekkert og brukervennlig. Enkelt og greit.Resten som ikke har toppmodeller med Android, iPhone eller Windows Phone har stort sett ikke noe særlig positivt å si, bortsett fra et par applikasjoner man enda ikke finner i Windows Market. Det vil si de Android telefonene som ligger på medium og billig skalaen (men som faktisk kostet en god del for en stund siden). Jeg blir oppgitt når fanboys på død og liv skal forsvare f eks Android når de sitter der med roota, supertweeka dyre telefoner og forteller at NÅ lagger de ikke, NÅ har de god battertid. Spar meg. De færreste vanlige brukere gjør det, og det er den opplevelsen man måler med. Og der har Android fortsatt en vesentlig vei å gå...

 

Android en vesentlig vei å gå, ja det kunne vært lettere å drive, men i 90% av tilfellene med treg telefon er det brukers skyld. Grunnen til dette er rett og slett at brukeren ikke vet hvordan en smarttelefon fungerer og kjører på med 20-50 programmer kjørende i bakgrunnen. Når det gjelder multitasking er det ingen mobile OS (sannsynligvis OS i det hele tatt) som er like flink til dette som Android. Det skal sykt mye bakgrunnsjobbing til før OSet viser tegn til det. Et annet aspekt man må berømme Android for er stabiliteten, at Android krasjer mye mindre en iOS er meget imponerende mtp. hvor åpent det er i forhold. Nei, fremdeles er Android det beste OSet på markedet, men jeg har tro på Windows Phone. Det må bare vokse litt først og skippe noen av de idiotiske begrensningene, men det skjer vell i Apollo, for sånn ting er i dag må HTC lure selve OSet for å kunne lage Titan.

Lenke til kommentar

Android en vesentlig vei å gå, ja det kunne vært lettere å drive, men i 90% av tilfellene med treg telefon er det brukers skyld. Grunnen til dette er rett og slett at brukeren ikke vet hvordan en smarttelefon fungerer og kjører på med 20-50 programmer kjørende i bakgrunnen. Når det gjelder multitasking er det ingen mobile OS (sannsynligvis OS i det hele tatt) som er like flink til dette som Android. Det skal sykt mye bakgrunnsjobbing til før OSet viser tegn til det. Et annet aspekt man må berømme Android for er stabiliteten, at Android krasjer mye mindre en iOS er meget imponerende mtp. hvor åpent det er i forhold. Nei, fremdeles er Android det beste OSet på markedet, men jeg har tro på Windows Phone. Det må bare vokse litt først og skippe noen av de idiotiske begrensningene, men det skjer vell i Apollo, for sånn ting er i dag må HTC lure selve OSet for å kunne lage Titan.

 

hvor trekker du frem det 90%-tallet fra? på en telefon skal en ikke kunne si "brukerfeil". har hatt android, både telefon og nettbrett, og det er rett og slett for laggete og tregt. har ikke hatt mange programmer som har kjørt i bakgrunnen. nå kjører jeg wp 7.5 med htc titan, hvor ting bare funker. må si meg omtrent 100% enig med hva TheToonMan skriver her...

Lenke til kommentar

Det er noe jeg absolutt ikke håper skjer, altså telefoner som passer "alle". Det er ingeting som egentlig heter å passe alle. Selvsagt trenger de ikke bøtte ut med telefoner, men å ha et klart skille mellom topp, mellom og bunnmodeller regner jeg med fortsetter. Jeg kjøper telefonen etter hva jeg føler jeg trenger, og betaler deretter. Android skulle i hovedsak fungert minst like responsivt på en billigmodell som de gjør på en dyrere modell, men det er så langt ifra tilfellet at jeg får vondt i lillehjernen når jeg tenker på det. Å gå i butikken å kjøpe en billig Android telefon og regne med en god brukeropplevelse er som å pisse i motvind. Jobber i et firma hvor vi hodesakelig har gått for Android telefoner, da fra HTC. Et par har nå gått til innkjøp av Windows Phone telefoner, og når de andre som sitter på Android telefoner har fått prøve disse så har det ene og alene vært enstemmig: Windows Phone er kjapt, lekkert og brukervennlig. Enkelt og greit.Resten som ikke har toppmodeller med Android, iPhone eller Windows Phone har stort sett ikke noe særlig positivt å si, bortsett fra et par applikasjoner man enda ikke finner i Windows Market. Det vil si de Android telefonene som ligger på medium og billig skalaen (men som faktisk kostet en god del for en stund siden). Jeg blir oppgitt når fanboys på død og liv skal forsvare f eks Android når de sitter der med roota, supertweeka dyre telefoner og forteller at NÅ lagger de ikke, NÅ har de god battertid. Spar meg. De færreste vanlige brukere gjør det, og det er den opplevelsen man måler med. Og der har Android fortsatt en vesentlig vei å gå...

 

Android en vesentlig vei å gå, ja det kunne vært lettere å drive, men i 90% av tilfellene med treg telefon er det brukers skyld. Grunnen til dette er rett og slett at brukeren ikke vet hvordan en smarttelefon fungerer og kjører på med 20-50 programmer kjørende i bakgrunnen. Når det gjelder multitasking er det ingen mobile OS (sannsynligvis OS i det hele tatt) som er like flink til dette som Android. Det skal sykt mye bakgrunnsjobbing til før OSet viser tegn til det. Et annet aspekt man må berømme Android for er stabiliteten, at Android krasjer mye mindre en iOS er meget imponerende mtp. hvor åpent det er i forhold. Nei, fremdeles er Android det beste OSet på markedet, men jeg har tro på Windows Phone. Det må bare vokse litt først og skippe noen av de idiotiske begrensningene, men det skjer vell i Apollo, for sånn ting er i dag må HTC lure selve OSet for å kunne lage Titan.

 

Men det er da egentlig ikke opp til brukeren å tilpasse hvordan man bruker OS'et, spesielt når systemet i seg selv er laget for å brukes slik de fleste bruker det. Man åpner noe, man går ut, man åpner noe, man går ut, og ifølge Google selv skal Android være fullt kapabel til å styre hvilke ressurser som brukes, selv av programmer som ligger i "dvale" eller i multitaskersystmet.

 

Det blir på kanten å regne med at farmor, mamma eller andre ikke fullt så oppegående teknologibrukere skal måtte styre dette selv.

 

Det burde være sømløst, iallefall på en telefon til 5000,-, men det er det altså enda ikke. Det kommer seg, men det burde være første prioritet føre hvor kul låsskjermen kan bli eller om man kan snakke inn en melding osv.

 

Her er også en vesentlig forskjell på utviklingsprosessen mellom f eks Android og WP. Mens Android startet med å implementere muligheter for alt mulig, så har de først i senere tid begynt å fokusere mer på stabilitet og opplevelse. WP startet med en sømløs og rask opplevelse, men implementerer etter hvert funksjoner. Hva som er best er opp til hver og en å bedømme, men sett fra en ingeniørs side er utgangspunktet man starter med utrolig viktig for hvor godt resultat blir utover, og ikke minst hvor enkelt det er å oppnå enda bedre resultater og løsninger på det man legger til senere. Derfor har jeg et utrolig optimistisk syn på videre utvikling av WP, men selvsagt også for Android. Jeg tror bare veien er tyngre for Android.

 

IOS har jeg stort sett unngått siden jeg kasta min siste iPhone i Oslofjorden, men det er jo ikke til å komme fra at det fungerer bra. Man velger det man føler for, og konkurranse er bra for oss forbrukere uansett hva man velger. Det skaper jo bare bedre produkter. Det gjør ikke fanboy battles, de er like hardtslående og fornuftige som "min pappa er sterkere enn din pappa" diskusjoner. :-)

Endret av TheMoonMan
Lenke til kommentar

Jeg synes dette høres veldig bra ut :) Det høres ut som om de skal gjøre mer som samsung. Samsung kom ifjor med mange modeller, men bare med en toppmodell SGS2, som fortsatt er den beste mobilen på markedet. HTC kom med både Sensation, Sensation XE og EVO 3D, og ingen av dem nådde helt opp

Lenke til kommentar

Laget av et stykke, diamnkuttet aliminium, med et deksel av kevlar og Gorilla-glass. 7,1mm. Så er mulig å lage tynt og kraftig og. Er jo det.

Apple har gjort dette i årevis allerede :)

 

Gjort hva? Lagd tynne og kraftige telefoner? Vil ikke akkurat si de ligger særlig langt fram på noen av delen per i dag.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

I virkeligheten, så knuser jo iPhone mye mer enn en S2. S2 tåler faktsik mer, og det er pga av glasset. For det som blir ødelagt på mobiler er glasset. Så Samsungh ar faktsik bedre byggekvalitet enn Apple.

I virkeligheten så finnes det knapt noen pålitelig statistikk over hvilken telefon av disse som knuser mest eller har best generell pålitelighet.

Byggekvalitet og materialegenskaper/soliditet er ikke det samme. Alle vet at glass kan knuse, og jo flere glassflater desto større risiko for knusing ved ekstrempåkjenninger. Det forhindrer ikke at pålitelighet og byggekvalitet kan være svært så bra.

 

Skal dere ha den beste må det vel bli RAZR. Laget av et stykke, diamnkuttet aliminium, med et deksel av kevlar og Gorilla-glass. 7,1mm. Så er mulig å lage tynt og kraftig og. Er jo det.

Motorola lyver i likhet med Samsung så det renner av dem når det gjelder tykkelse på enkelte telefoner. Motorola RAZR er i virkeligheten 10.7 mm tykk, dvs. mindre enn en millimeter tynnere enn min mer enn 4 år gamle iPhone som i hovedsak er laget av aluminium og glass utvendig. ;)

Endret av Newton
Lenke til kommentar

I virkeligheten, så knuser jo iPhone mye mer enn en S2. S2 tåler faktsik mer, og det er pga av glasset. For det som blir ødelagt på mobiler er glasset. Så Samsungh ar faktsik bedre byggekvalitet enn Apple.

I virkeligheten så finnes det knapt noen pålitelig statistikk over hvilken telefon av disse som knuser mest eller har best generell pålitelighet.

Byggekvalitet og materialegenskaper/soliditet er ikke det samme. Alle vet at glass kan knuse, og jo flere glassflater desto større risiko for knusing ved ekstrempåkjenninger. Det forhindrer ikke at pålitelighet og byggekvalitet kan være svært så bra.

 

 

Har man ikke perfekte data så må man enten 1. Bruke de beste dataene man får tak i og vurdere utifra det. 2. Ikke si noe som helst om saken.

 

AtW

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...