Gå til innhold

Førsteinntrykk: Kingdoms of Amalur: Reckoning (PC, PS3, X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Angående kampsystemet. Har hørt flere som sier at det heller for mye mot button mashing og dermed ikke føles som et rollespill. Er det mulig å få en nærmere beskrivelse av hvordan kampsystemet er eller må vi vente på anmeldelsen?

 

Hvorfor ikke prøve det selv? Demoen er ute på alle tre plattformer. Har vært ute en stund nå.

Lenke til kommentar

Angående kampsystemet. Har hørt flere som sier at det heller for mye mot button mashing og dermed ikke føles som et rollespill. Er det mulig å få en nærmere beskrivelse av hvordan kampsystemet er eller må vi vente på anmeldelsen?

 

Selvsagt :)

 

Alle klassene angriper i utgangspunktet med én knapp, som er X/blå på Xbox 360. Måten du angriper på varierer etter våpenet du bruker, og alle våpentyper har et spesialangrep som utløses ved å holde inn knappen. Langsverdet fokuserer for eksempel på mye skade mot enkeltmål, og spesialangrepet lar deg rase inn i kamp. Det større tohåndssverdet er bedre egnet til områdeangep, og spesialangrepet er et virvelvindtriks som skader flere fiender samtidig.

 

Man kan også låse opp en rekke forskjellige kampegenskaper via talentsystemet, og de er tilgjengelige i en sirkelmeny om du har mana nok. Jeg har puttet alle poengene mine i Might-treet, og kan så langt aktivere jordskjelvangrep, dra fiender til meg med en harpun og aktivere en berserkermodus hvor jeg skader ekstra for hver fiende jeg dreper. Samtidig kan man lære seg å frese forover med skjoldet for å lamslå fiender, eller parere aktivt for å slå tilbake angrep.

 

Etter hvert vil noen lære seg å angripe imens de ruller, eller aktivere nye angrep ved å bruke slagknappen i forskjellig takt. Det at spillet er begrenset til én slagknapp føles ikke veldig begrensende når man lærer seg en del triks.

 

Man kan også binde et annet våpen til Y-knappen, typisk sett en bue.

 

Kampsystemet er definitivt av actionsorten, men jeg synes ikke det går på bekostning av rollespillet. Du er godt tjent med å bruke skjoldet og rulleteknikker aktivt, og jeg synes det er både givende og involverende. Det tar likevel en stund før man får nok egenskaper til at det føles som noe annet enn knappehamring, og jeg hatet slåssingen i demoen.

Endret av Odesseiron
Lenke til kommentar

Har fulgt mye med i utviklingen av dette spillet og gleder meg som en unge. Jeg liker generelt mer tradisjonelle rollespill, men etter å ha spilt Dragon Age II er ikke dette på langt nær så monotont og mainstream som D.A (dette baserer jeg på det demoen av KoA:R). Jeg synes grafikken og stemningen i miljøene er helt fantastiske, men de kunne tonet ned McFarlane i designet av motstanderne, men tror jeg kommer til å kose meg med dette spillet. Flott at det får litt oppmerksomhet her i Norge også!

Lenke til kommentar

Oppdragene er velskrevne, dialogene er ofte glimrende

 

Ble nesten fristet til å prøve det igjen helt til jeg leste dette. :p Greit at sammenligningsgrunnlaget kanskje er Skyrim og diverse "Me Tarzan, you Jane"-spill, men det får da være grenser. Makan til generiske og platte dialoger og oppdragsbeskrivelser basert på standard fantasyfjas som man finner i Reckoning skal det ikke mye til å toppe. Har mine sterke tvil til at det forbedres i størrelsesorden av flere hundre prosent etterhvert som man kommer lenger i spillet.

 

Har God of War spill fått ny merkelapp som rollespill nå?

 

Jepp, men det begynner å bli en stund siden nå.

 

Savner virkelig litt større satsinger som går på mer tradisjonelle isometriske perspektiv... Dragon Age var kanskje det siste jeg får se til en AAA tittel i dette?

 

Må nok glemme AAA, ja, og be til spillgudene om at Age of Decadence kommer ut en dag og faktisk blir bra. :p

Lenke til kommentar

Digger spillet så langt! Syns det er awesome gameplay! Historien er litt uinteressang og grafikken på figurene er egentlig ganske dårlig men opp i opp så er spillet utrolig bra! Spesiel for alle som er litt lei av RPGs der hvor combat animations er like i alle av dem!

Lenke til kommentar

lastet ned og spiller nå, var veldig skeptisk, men komer til og kjøpe det når det komer ut i butikken

 

ein ting....

PC kontrolene er horrible! plug i ein håndkontroler om du har muligheten!

 

kampsystemet - er ganske som Fable bare at det er blitt forbedret i min mening og du ikkje er så gudomlig sterk men likavell ikkje brutalt vansklig (spiller på hard)

 

spillet er ein sandbox-RPG, har hørt mye klaging over det men som oftest er argumenten ME/DA som er ein heilt anna sjanger som fokuserer mye mer på story ein gameplay

 

eg ville no sakt at folk burde prøve demo som er ute, det er ein veldig litten smakebit men du får grunnprinsipene

 

så langt elsker eg crafting systemet så langt

 

 

.

Lenke til kommentar

Hvordan funker craftingsystemet da? Er det noen logikk i feks hvis du vil ha firedmg på våpenet sitt, så må du legge til en "fire-dings"? Kam du samle opp noe spesielle greier for å lage kule våpen?

 

Ja og ja. Noen oppdrag gir deg for eksempel et ekstra bra håndtak som lar seg kombinere med andre gjenstander til veldig gode sverd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...