Gå til innhold

Lag ditt eget Skyrim (PC, PS3, X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva spillet mangler? Bra story, fokus på karakterer og ett MYE bedre kamp system. Mod that plix.

 

Kampsystemet ordna dei ganske bra med Deadly Reflex til Oblivion, får satse på at dei kan gjere noko tilsvarande her. Forsåvidt rart Bethesda ikkje tok nokre funksjonalitet derifrå, dei hadde jo få problem med å adoptere andre ting.

 

DeepW: Creation Kit (og GECK/TESC) er mykje lettare å kome inn i enn til dømes Hammer (source) eller UDK. Veldig straightforward om du ikkje er superambisiøs.

Lenke til kommentar

Song of Ice and Fire-total conversion mod nao please! Men fra fantasi til virkelighet, så vil det nok bli lettere "for folk flest" å installere modder nå, som jo er positivt. Forhåpentligvis blir det ikke vanskligere å finne gode modder siden det sikkert blir lagt ut en del nybegynner-modder også... Ikke at det er noe galt i det, men man vil jo helst ha modder som ikke får spillet til å CTD-e hvert tiende minutt. ^^

Lenke til kommentar

Hva spillet mangler? Bra story, fokus på karakterer og ett MYE bedre kamp system. Mod that plix.

 

Forstår hva du mener, men jeg må si meg uenig. Det finnes mange rollespill og spill i andre sjangre som oppfyller de kriteriene der, så jeg synes ikke det trenger å være et must for alle spill. Selv om Skyrim mangler mye og halter på visse punkter, så er det et fantastisk spill akkurat slik det er. Vi kan ikke være så bortskjemte å få i pose og sekk hver gang. Skyrim har en stor og fantastisk åpen verden, utrolig stemning, og etter min mening, mye spennende og underholdende innhold.

 

Skyrim ville ikke fungert på samme måte hvis det skulle oppfylle "kravene" om god story og karakterfokus. Formelen til Skyrim går mye ut på at du har utallige valgmuligheter helt fra starten av. Spillet gjør et poeng ut av å ikke være lineært eller "dytte" deg i en viss retning. Du kan gjøre akkurat hva du vil og når du vil det. Og når utviklerne har gitt fra seg kontrollen over spillets gang, da er det vanskelig å garantere en "god story" og karakterfokus. Det blir nesten umulig i praksis uten å gjøre store endringer i den eksisterende Elder Scrolls-formelen.

Endret av GwenDibley
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Når i fag kommer Creation Kit og Steam workshop greieneJeg sitter her og venter i det stille.......

 

De er jo noen tidssoner bak oss, så rundt klokka seks i norsk tid burde det kommet på Steam. Hvis ikke det er ute enda, så kommer det nok snart :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...