Gå til innhold

Se hvem som har fjernet deg som venn på Facebook


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

kanskje jeg leste litt fort. gjelder den bare for nye uvenner som sletter deg i ettertid etter å ha lagt inn scripten?

eller gjelder den for gamle uvenner?:p

Så lenge skriptet ikke har tilgang til gamle brukerdata (gammel venneliste), så er det kun i ettertid, siden logisk sett så samler skriptet inn data så lenge den er installert og aktivert, og sammenligner de dataene opp mot tidligere data skriptet har samlet inn.

Lenke til kommentar

Hva med venner som midlertidig deaktiverer sin facebookkonto og tar en pause iblant, for så å komme tilbake senere? Har opplevd dette med 2 venner, og det er vi fortsatt naturligvis. En bare tok en pause, en annen dro på ferie. Kunne ikke ses i vennelisten, og kunne ikke søkes opp. Plutselig en dag var de tilbake. Vil scriptet liste opp sånne som "uvenner"?

Lenke til kommentar

Hva med venner som midlertidig deaktiverer sin facebookkonto og tar en pause iblant, for så å komme tilbake senere? Har opplevd dette med 2 venner, og det er vi fortsatt naturligvis. En bare tok en pause, en annen dro på ferie. Kunne ikke ses i vennelisten, og kunne ikke søkes opp. Plutselig en dag var de tilbake. Vil scriptet liste opp sånne som "uvenner"?

 

Ja

Lenke til kommentar

Ser ikke helt problemet. Kjør en restriktiv policy på hvem man legger til, så går det helt fint. Hvorfor slette noen som tydeligvis er viktig nok til at man bryr seg om hvorvidt de vet at du har slettet dem eller ikke?

 

Jeg har til tider gått til at vennelisten min har blitt en person mindre, men har tenkt som så at dersom jeg ikke legger merke til hvem som er borte, så spiller det heller ingen rolle. En mindre person som har innsyn i mitt liv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå er jeg ingen ekspert på området, men jeg er ganske overrasket og bekymret over at så mange store medier videreformidler denne informasjonen uten å i det hele tatt gi noen som helst advarsel om hva som kan gjøres med et slikt skript i nettleseren, og hvilke data en slik plugin kan samle inn. Bryr virkelig så få seg som sitt personvern at man installerer disse 3. parts tilleggene uten å tenke seg om? Såklart, det er mange som har installert det, men det betyr ikke at det er 100% sikkert, eller at det i fremtiden ikke vil komme en oppdatering som gjør det usikkert. Tar man et kjapt søk på google etter for eksempel "Greasemonkey malware" får man ca 10 800 resultater. Det er jo litt urovekkende da eller?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 år senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...