Gå til innhold

Her er februar-mobilene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel, fikk faktisk en splitter ny (blå) Lumia 800 i dag. Problemet er at jeg skulle fått en Nokia N9! Så har jo ikke slått den på, men virker nokså solid ja.

Bortsett fra nederste knapp på siden, den er aaltfor lett å trykke på ved et uhell - spesielt siden den er på høyre siden. Hvis jeg (høyrehendt) bare bruker èn hånd for å navigere på mobilen (- i avslått tilstand, måtte jo prøve hvordan den føles, Nokia N9 er jo ganske lik!) trykkes den knappen stadig inn.

Er spent på hvilken løsning Expert tydeligvis trengte en dag for å komme opp med (skal visst ringe i morgen), er det så mange muligheter?

Stor, ironisk skuff i alle fall. Har så veeldig lyst på ny mobil, endelig touch! Og planen var lenge å kjøpe nettopp Nokia Lumia 800.

Lenke til kommentar

Fikk en magenta lumia 800 i går og er strålende fornøyd så langt. Ett par savn fra N9en, men definitivt en enklere mobil til normalt bruk (sms/mms/tlf/epost/browsing/spill/osv) enn feks N9 (som forøvrig har sine fordeler over lumia såklart).

 

Eneste grunnen til at de er "litt" skuffende er rett og slett skjermen. Hadde skjermen på N9/Lumia800 vært 4.3" hadde jeg vært ekstatisk.

 

Men foretrekker begge de to telefonene over min gamle SGS2 uten tvil. Selv med mindre skjerm. Det sier litt om OSene, men OS er vel en smakssak.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke at folk i det hele tatt vurdere å gå fra SGS2 til Lumia, er jo downgrade ut av denne verden. Den eneste grunnen til at man skal velge Lumia er navigasjonspakken! Ellers er det ikke særskilt god på noe. Skjermen er også alt for liten, den er ikke bare for liten den har attpåtil for lav oppløsning! Skjønner ikke helt hva Nokia har tenkt med telefonen. Å ja, jeg har prøvd den.

Endret av mobifil
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Personlig er jeg dr**t lei den dårlige batterikapasiteten til SG2. Jeg har allerede hatt Titan, men måtte sende den tilbake pga. nettopp kamerafeil. Var godt fornøyd med batterikapasiteten der, men synes telefonen ble litt tung. Defor nyskjerrig på Lumia. Liker grensesnittet til Mango mye bedre enn Android, men det er vel en smaksak.

Endret av KontraBass
Lenke til kommentar

Personlig er jeg dr**t lei den dårlige batterikapasiteten til SG2. Jeg har allerede hatt Titan, men måtte sende den tilbake pga. nettopp kamerafeil. Var godt fornøyd med batterikapasiteten der, men synes telefonen ble litt tung. Defor nyskjerrig på Lumia. Liker grensesnittet til Mango mye bedre enn Android, men det er vel en smaksak.

 

Akkurat det er definitivt en smakssak. Jeg skjønner at man kan finne WM enkel å bruke, men det er for tynt. Man blir bundet fast til enkleste sort!

Lenke til kommentar
Hvordan synes du kameraet på Lumiaen er?

 

Det er OK+. Kommer litt an på hvor rå du er på å bruke innstillingene til din fordel.

 

Skjønner ikke at folk i det hele tatt vurdere å gå fra SGS2 til Lumia, er jo downgrade ut av denne verden. Den eneste grunnen til at man skal velge Lumia er navigasjonspakken!

 

Langt i fra, for meg var det en detouret upgrade fra SGS2 til N9 og nå Lumia 800. N9 var mye bedre å bruke for meg enn SGS2 pga softwaren. Klart kameraet var litt dårligere, og skjermen litt mindre, men skjermen synes bedre i direkte sollys og designet tiltalte meg mye mer, men alt ble fint utgjevnet av at OSet på N9 var såpass mye bedre til bruks enn Gingerbread.

 

Det slår meg også som tilfelle med Lumia 800. Samme downs og samme ups fra SGS2: kameraet og skjermens pluss og minus, designet, osv. OSet er kjappere og smoothere enn på SGS2en min, integreringen av fb/twitter/msn er fantastisk, bare hele måten OSet flyter på og fungerer er bedre enn Gingerbread for meg. Milevis bedre.

 

Ellers er det ikke særskilt god på noe.

 

Den er særskilt god på signalstyrke. Spesielt kontra SGS2. Jeg har dekning der SGS2 ikke får signal, jeg har 3g der SGS2 kun får 2g, osv.

 

OSet er også kjapt og smooth, jeg har ikke hatt noen stutters enda som jeg hadde litt av i blandt på SGS2. Dont get me wrong, SGS2 er fantastic! men tror folk gir WP alt for lite credit ift hva det gjør bra.

 

Skjermen er også alt for liten, den er ikke bare for liten den har attpåtil for lav oppløsning!

 

De har vel begge samme oppløsning, og nokiaen har mindre skjerm... så... Nokiaen er pentile da, hvis man skal være pirkete. Jeg har ikke merket noe negativt med det selv, på hverken N9 eller Lumia 800.

 

Skjønner ikke helt hva Nokia har tenkt med telefonen. Å ja, jeg har prøvd den.

 

Enkelt det: kjapp og veldig pen telefon med alt man trenger mtp musikk/video/facebook/twitter, har angrybirds og wordfeud, bra skjerm, og som koster under 4.000 kroner. Med en lillebror til like over 2.000,- som nok er mest bang for the buck jeg har sett.

 

Jeg ville anbefalt en WP telefon fra Nokia til hvem som helst. Veldig imponert over Lumia 800, som jeg har vært ekstremt skeptisk til før jeg fikk min, og spent på hvordan ting blir med Apollo når Nokia får være med å forme OSet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Hvordan synes du kameraet på Lumiaen er?

 

Det er OK+. Kommer litt an på hvor rå du er på å bruke innstillingene til din fordel.

 

Skjønner ikke at folk i det hele tatt vurdere å gå fra SGS2 til Lumia, er jo downgrade ut av denne verden. Den eneste grunnen til at man skal velge Lumia er navigasjonspakken!

 

Langt i fra, for meg var det en detouret upgrade fra SGS2 til N9 og nå Lumia 800. N9 var mye bedre å bruke for meg enn SGS2 pga softwaren. Klart kameraet var litt dårligere, og skjermen litt mindre, men skjermen synes bedre i direkte sollys og designet tiltalte meg mye mer, men alt ble fint utgjevnet av at OSet på N9 var såpass mye bedre til bruks enn Gingerbread.

 

Det slår meg også som tilfelle med Lumia 800. Samme downs og samme ups fra SGS2: kameraet og skjermens pluss og minus, designet, osv. OSet er kjappere og smoothere enn på SGS2en min, integreringen av fb/twitter/msn er fantastisk, bare hele måten OSet flyter på og fungerer er bedre enn Gingerbread for meg. Milevis bedre.

 

Ellers er det ikke særskilt god på noe.

 

Den er særskilt god på signalstyrke. Spesielt kontra SGS2. Jeg har dekning der SGS2 ikke får signal, jeg har 3g der SGS2 kun får 2g, osv.

 

OSet er også kjapt og smooth, jeg har ikke hatt noen stutters enda som jeg hadde litt av i blandt på SGS2. Dont get me wrong, SGS2 er fantastic! men tror folk gir WP alt for lite credit ift hva det gjør bra.

 

Skjermen er også alt for liten, den er ikke bare for liten den har attpåtil for lav oppløsning!

 

De har vel begge samme oppløsning, og nokiaen har mindre skjerm... så... Nokiaen er pentile da, hvis man skal være pirkete. Jeg har ikke merket noe negativt med det selv, på hverken N9 eller Lumia 800.

 

Skjønner ikke helt hva Nokia har tenkt med telefonen. Å ja, jeg har prøvd den.

 

Enkelt det: kjapp og veldig pen telefon med alt man trenger mtp musikk/video/facebook/twitter, har angrybirds og wordfeud, bra skjerm, og som koster under 4.000 kroner. Med en lillebror til like over 2.000,- som nok er mest bang for the buck jeg har sett.

 

Jeg ville anbefalt en WP telefon fra Nokia til hvem som helst. Veldig imponert over Lumia 800, som jeg har vært ekstremt skeptisk til før jeg fikk min, og spent på hvordan ting blir med Apollo når Nokia får være med å forme OSet.

 

Når jeg leser det du skriver tror jeg faktisk ikke du har hatt en SGS2. At Maemo er bedre i bruk en Android er jo bare tull! Har N9 selv og Maemo er et helt OK OS, ved første øyekast og enkel navigering er det flott i bruk, men når man begynner å bli avansert ser man fort svakheten da det er rotete i bunnstrukturen (etter din vektlegging på kamera funksjonen på mobilene tror jeg ikke du vet hva jeg snakker om her). Å mene integreringen av sosiale medier er bedre enn i Android er også bare tull, her er vi igjen i grunnkonstruksjonen av OSet hvor Android klarer å integrere dette i absolutt alle spekter, dette er de alene om å greie pr. i dag.

Det med dekning skal jeg ikke uttale meg om, men tviler ikke på at Nokia slår Samsung på det punktet.

WM fremstår som smooth, det er jeg enig i, men det er da søren meg Android også på en telefon som SGS2. Når det er sagt må du huske på (dette sier jeg fordi jeg ikke tror du er en avansert bruker) at Android er bygd opp fra grunnen av til å utføre multitasking! Hvis du åpner 250programmer så forblir de åpne og kjørende med mindre du avslutter dem!

Å her kommer vi inn på enda et viktig poeng, SGS2 er en gammel telefon i dag! Lumia 800 overgår den på specs, derfor er det mer naturlig å sammenligne Lumia 800 med en telefon som stiller likt mtp. specs.

WM er et bra OS, eller mer korrekt: det har potensiale! WM kommer en dag til å bli et veldig bra OS, å da kan vi begynne å snakke om pluss/minus Android. Pr. idag er det for glatt og strengt med alt for få muligheter. App utvalget er feks. rett og slett sørgelig.

Å så til syvende og sist kommer vi til prikken over Ien. OS er en smakssak, men for den avanserte bruker som ønsker å bruke telefonen slik han selv vil uten restriksjoner er det ingen OS som når Android til knærne! Å det er akkurat det som, teknisk sett, gjør en overgang fra SGS2 til Lumia 800 til en downgrade.

Endret av mobifil
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva tenker du på når du sier dette med min vektlegging av kamerafunksjon på mobilen?

 

Det inntrykket jeg fikk av Android på SGS2en min mtp FB/Twitter var bra, men føler likevel det er bedre gjort i Windows Phone med peoplehub/metile. Mulig det er bedre på Android, såklart, men jeg syntes måten det er gjort på i WP er kjempebra kontra opplevelsen jeg hadde på SGS2. Hva gjør Androids implementasjon såpass bedre?

 

Joda, programmer kan godt kjøre i bakgrunnen på SGS2, det skulle bare mangle. Jeg foretrekker å lukke programmer, det er bare en vane jeg har, og det var ikke alltid så grymt enkelt med SGS2. Litt knotete. Som på Nokia Belle og enda mer knotete på WP7.5.

 

Er Android såpass mer åpent og fritt enn si... Maemo5? Hvor du kan legge inn Mer/Android/Meego og quadboote med Maemo5? Jeg vet Meego Harmattan har aegis som muligens gjør N9 mer restricted enn en androidenhet.

 

Enig i at WP (antar du bare skrev feil) er et bra OS og at det har potensiale. Blir veldig spennende å se hva Nokia og MS får til med Apollo. Hvorvidt det er strengt eller ei er ikke en så enorm faktor for veldig mange kjøpere. Se på iOS for eksempel. De fleste brukere trenger ikke den åpenheten maemo5/android tilbyr, og selv om jeg har hatt mye moro med maemo5/meegoharmattan/android har det også vært veldig mye styr. Bra styr, though, for oss som liker å tukle og dalle med mobilen en del. Men styr nonetheless.

 

Akkurat nå passer det meg godt med en mobil som gjør det jeg vil kjapt og enkelt og smooth uten hickups. Og det gjør WP veldig bra.

 

Hvorvidt det er en nedgradering eller oppgradering blir opp til enkeltpersonens bruksmønster. Trives man på TMO/XDA og liker slikt dall er nok android/maemo/meego artigere og bedre, men mistenker at for mange vil wp være en bedre løsning.

Lenke til kommentar

WM er et bra OS, eller mer korrekt: det har potensiale! WM kommer en dag til å bli et veldig bra OS, å da kan vi begynne å snakke om pluss/minus Android. Pr. idag er det for glatt og strengt med alt for få muligheter. App utvalget er feks. rett og slett sørgelig.

Å så til syvende og sist kommer vi til prikken over Ien. OS er en smakssak, men for den avanserte bruker som ønsker å bruke telefonen slik han selv vil uten restriksjoner er det ingen OS som når Android til knærne! Å det er akkurat det som, teknisk sett, gjør en overgang fra SGS2 til Lumia 800 til en downgrade.

 

Det at du konsekvent skriver WM istedenfor WP, viser bare at du har stagnert med Windows Mobile, og ikke fått med deg det brenn nye Windows Phone hvor de startet fra scratch. Eller så skulle man tro det. Verden har gått videre! Så jeg tror du har kraftig bias mot Windows Mobile (merk: Windows Phone er det nye!) og er konsekvent fanboy-hater, og dermed inhabil. Det er derfor ikke mulig å ta deg seriøst.

 

Over og ut. (kommer ikke tilbake til denne tråden).

Lenke til kommentar

WM er et bra OS, eller mer korrekt: det har potensiale! WM kommer en dag til å bli et veldig bra OS, å da kan vi begynne å snakke om pluss/minus Android. Pr. idag er det for glatt og strengt med alt for få muligheter. App utvalget er feks. rett og slett sørgelig.

Å så til syvende og sist kommer vi til prikken over Ien. OS er en smakssak, men for den avanserte bruker som ønsker å bruke telefonen slik han selv vil uten restriksjoner er det ingen OS som når Android til knærne! Å det er akkurat det som, teknisk sett, gjør en overgang fra SGS2 til Lumia 800 til en downgrade.

 

Det at du konsekvent skriver WM istedenfor WP, viser bare at du har stagnert med Windows Mobile, og ikke fått med deg det brenn nye Windows Phone hvor de startet fra scratch. Eller så skulle man tro det. Verden har gått videre! Så jeg tror du har kraftig bias mot Windows Mobile (merk: Windows Phone er det nye!) og er konsekvent fanboy-hater, og dermed inhabil. Det er derfor ikke mulig å ta deg seriøst.

 

Over og ut. (kommer ikke tilbake til denne tråden).

 

Når man har gått å kalt Windows mobilsatsing WM i 7 år som forkortelse er det ikke lett å legge det fra seg :) Er fullstendig klar over at Windows Phone er bygd opp fra scratch, å tipper jeg var en av de første i Norge som fikk prøve Windows Phone. Med det sagt kan du umulig være uenig i det jeg skriver?! Det er realiteten. Jeg har ingenting imot Windows Phone, det har enormt potensiale, men der de er nå i kombinasjon med Lumia 800 er det ikke på topp! Få neste oppgraderte versjon inn i HTC Titan så snakker vi.

Lenke til kommentar

Joda jeg er enig i at de ikke er 100% i mål før Apollo og 4.3"+ skjermene ruller inn med dualcore.

 

Det eneste jeg sier er at WP7.5 imponerer stort, og jeg foretrekker det OSet over Android per dags dato. Såklart blir jeg å bytte over til Lumia 900 dersom den kommer til en overkommelig pris, og gleder meg som sagt til Apollo. Men likevel: WP7.5 er et finfint OS som jeg lett kan se slå an blandt unge såvel som eldre, og Lumiamodellene som har kommet så langt er pene designmessig og håndterer OSet kjempebra.

Lenke til kommentar

U8800 støttes jo av MIUI som er helt konge. Da betyr det ikke all verden at standardversjonen ikke er optimal.

 

Sant nok :) Hadde det ikke vært for MIUI hadde jeg nok kjørt telefonen i blenderen i ren frustrasjon for lenge siden :p

 

Skulle likevel sett at Huawei gjorde en bedre jobb med optimalisering av telefonen, da jeg har brukt alt for mye tid på å roote/installere custom ROMs for slekt og venner ;)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...