Gå til innhold

Nikons nye kompaktrekke


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
" tilsvarende 24-1000 mm "

 

Hørtes voldsomt ut, hvordan blir bildekvaliteten på noe slikt ...

Med en pikseltetthet på 1,33 mikrometer og maksimal blender på f/5,9 på maks tele regner jeg med at det blir ganske mye diffraksjonsuskarphet. Annen uskarphet vil sikkert også være ganske ødeleggende. Jeg tviler på de tar på seg kostnadene for å slipe glasset så nøyaktig at det kan rettferdiggjøre 1,33 mikron pikselavstand.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
" tilsvarende 24-1000 mm "Hørtes voldsomt ut, hvordan blir bildekvaliteten på noe slikt ...
Med en pikseltetthet på 1,33 mikrometer og maksimal blender på f/5,9 på maks tele regner jeg med at det blir ganske mye diffraksjonsuskarphet. Annen uskarphet vil sikkert også være ganske ødeleggende. Jeg tviler på de tar på seg kostnadene for å slipe glasset så nøyaktig at det kan rettferdiggjøre 1,33 mikron pikselavstand.

 

Nei her handler det vel mere om å reklamere med "den lengste" for uvitende kunder ...

Lenke til kommentar

Nei her handler det vel mere om å reklamere med "den lengste" for uvitende kunder ...

 

Det er utvilsomt tap av detaljer pga diffraksjon på full tele med dette kameraet og virkelig god optisk ytelse med en 42x zoom virker også urealistisk (uten at jeg har testet). Samtidig er det ikke bare reklameprat. 1000mm ekvivalent gir sannynligvis en del mer detaljer enn fjorårsmodellen med "bare" 12MP, 810mm og nesten like lyssvak optikk på full tele.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...