Gå til innhold

Betaler ikke for brettinnhold


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg synes ikke kvaliteten på nyhetene i VG og Dagbladet er verd å betale for. Og skulle jeg betale for noe, så måtte det først og fremst være for å slippe den irriterende reklamen.

 

Skaff deg Adblock Plus til nettleseren. Den kurerer det.

 

Har hatt ABP i mange år nå. :thumbup: Fungerer bare ikke så bra på nettbrett enda.

Lenke til kommentar

Slo til på et tidligere tilbud om Aftenposten E-avis (PDF, nettleser) og arkiv for 99,- måneden som var et godt tilbud. Når kredittkortet går ut om ikke lenge, blir jeg dog tvunget til å kjøpe et nytt abonnement - denne gang til min. 196,- eller 239,- hvis jeg vil ha med arkivet (samt noen iPad-tjenester osv. som jeg ikke er interessert i). Altså taper AP de kronene.

 

Altså: Det finnes en grense for hvor mye mange er villige til å betale for innhold idag. Papiravisene kunne gå på omgang i huset; e-abonnement med brukernavn/passord man ikke kan dele må kjøpes inn for hver enkelt bruker. Når man i tillegg abonnerer på mer enn ett produkt, blir prisen svært viktig. Fra mitt ståsted virker det som at mange aktører rett og slett priser seg ut av markedet.

Lenke til kommentar

Dette gjør jeg meg visse tanker rundt. I går hadde vg blandt annet 2 saker jeg ønsker å trekke frem.

 

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10076931 - Just André utestengt fra datingside: «Det ser ut som du er utenlandsk»

 

og

 

http://www.vg.no/rampelys/artikkel.php?artid=10077200 - Kritiserer «Brille» for jøde- og samespøker

 

Når man leser disse to artiklene blir man bare sint over hvorfor man klikket seg inn på dem. Når spørsmålet så stilles; vil du betale for VG ? Svaret gir seg selv. Hvem ville betalt for å bli servert avføring på en restaurant ?

Endret av doh123
Lenke til kommentar
Det finnes en grense for hvor mye mange er villige til å betale for innhold idag.

 

Har gjort meg endel tanker om dette når det gjelder e-bøker, men mye er likt når det gjelder aviser.

 

På Amazon er e-bøker ofte like dyre som fysiske bøker. Da kjøper jeg ikke. Jeg ønsker ikke å betale for kostnadene rundt trykking og distribusjon av et fysisk produkt, når jeg ikke får et fysisk produkt til odel og eie.

 

Hvis forfatter tjener X og bokhandel tjener Y på en fysisk bok, da er X+Y en rimelig pris for en e-bok.

 

Jeg er litt i tvil når det gjelder forlagene. Forlagene tjener på fysiske bøker, men de gjør ofte en god jobb når det gjelder typografi og estetikk. På den annen side ender man av og til opp med at gode bøker blir unødvendig påvirket av forlagene. Et godt eksempel er den første Harry Potter-boken. Forskjellig tittel og innhold i den engelske utgaven, basert på om kjøperne var amerikanske eller britiske. Idiotisk.

 

Merverdiavgift skal selvfølgelig beregnes helt likt uansett om bøkene er elektroniske eller fysiske.

Lenke til kommentar

Jeg kunne glatt tenkt meg noen e-bøker, men synes utvalget på norsk er for slapt.

 

En ting til: Jeg er tvunget til å bruke f.eks. libris sin app. jeg vil ikke bruke libris sin app. jeg vil bruke asus sin mybook siden jeg synes den er bedre.

 

Noen som kan gi meg gode forslag hvor jeg kan få kjøpt gode skjønnlitterære e-bøker (på norsk) som ikke er fastbundet?

 

Jeg kunne glatt tenkt meg noen e-bøker, men synes utvalget på norsk er for slapt.

 

En ting til: Jeg er tvunget til å bruke f.eks. libris sin app. jeg vil ikke bruke libris sin app. jeg vil bruke asus sin mybook siden jeg synes den er bedre.

 

Noen som kan gi meg gode forslag hvor jeg kan få kjøpt gode skjønnlitterære e-bøker (på norsk) som ikke er fastbundet?

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...