Gå til innhold

– Tre timer spilling om dagen er nok (Mac, PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette blir en interessant ny lov for Korea sin verdens ledende pro gaming scene å håndtere.. Når det er sagt, så avhenger dette av hvem som blir målgruppen for denne regelen spesifikt. Da pro gaming scenen består av ungdom/unge voksne. Men måten de fleste gaming husene i Korea trener sine spiller på, må dette definitivt by på problemer for nykommere.. da dette går i all hovedsak i mengde (10-12 timer om dagen) trening.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

så klart når 1 tilfelle av ekstrem spilling så må det gå t over alle som vanlig

 

er ikkje dette noe dei har på IT kafer i kina ? har ikkje vært eller veit mye om kina men meiner det er bare X antall timer ein forbruker kan sitte på ein kafe der

 

ser ingen problem med det selv eg ville sakt 4 timer max i stedet men er ikkje opp til meg

Lenke til kommentar

Vert vel for SC2-proffane i Sør-Korea som for proffboksarar i Noreg - flytte til utlandet så snart dei skal ut av amatørtrøya. Eller kanskje kompetitive esport-utøvarar slepp restriksjonar? Er jo folkesporten, tross alt.

 

I Norge, ja. I Sør-Korea er det ikke opp til deg.

 

Fnis.

Endret av Zealuu
  • Liker 1
Lenke til kommentar

I Norge, ja. I Sør-Korea er det ikke opp til deg.

 

Synes dette høres ut som overformynderi i god norsk stil, jeg. Utlendinger synes det er like sprøtt at vi ikke kan kjøpe øl i butikker etter klokka åtte, og her er det snakk om voksne mennesker.

 

Virker utrolig merkelig at det skal være staten sin oppgave å kontrollere hvor lenge barn spiller, og ikke foreldrenes. Jeg er egentlig mest nysgjerrig på hvordan det hele skal settes ut i praksis; hvis de kun har tenkt til å begrense spilletiden på kontoene til unge spillere er det ikke verre enn at man registrerer seg med en fødselsdato i 1950.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

I Norge, ja. I Sør-Korea er det ikke opp til deg.

 

Synes dette høres ut som overformynderi i god norsk stil, jeg. Utlendinger synes det er like sprøtt at vi ikke kan kjøpe øl i butikker etter klokka åtte, og her er det snakk om voksne mennesker.

 

Virker utrolig merkelig at det skal være staten sin oppgave å kontrollere hvor lenge barn spiller, og ikke foreldrenes. Jeg er egentlig mest nysgjerrig på hvordan det hele skal settes ut i praksis; hvis de kun har tenkt til å begrense spilletiden på kontoene til unge spillere er det ikke verre enn at man registrerer seg med en fødselsdato i 1950.

 

Meg bekjent stilles det ofte krav om en en brukerkonto tilkoblet ens unike personnummer i Sør-Korea. Jeg har ingen anelse om dette er aktuelt i denne saken, men det er i hvert fall et grep som har blitt benyttet tidligere.

Lenke til kommentar

Vert vel for SC2-proffane i Sør-Korea som for proffboksarar i Noreg - flytte til utlandet så snart dei skal ut av amatørtrøya. Eller kanskje kompetitive esport-utøvarar slepp restriksjonar? Er jo folkesporten, tross alt.

 

I Norge, ja. I Sør-Korea er det ikke opp til deg.

 

Fnis.

SC2 er nå ikke noe "folkesport" i SKorea, SC:BW er.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
I Norge, ja. I Sør-Korea er det ikke opp til deg.
Synes dette høres ut som overformynderi i god norsk stil, jeg. Utlendinger synes det er like sprøtt at vi ikke kan kjøpe øl i butikker etter klokka åtte, og her er det snakk om voksne mennesker.Virker utrolig merkelig at det skal være staten sin oppgave å kontrollere hvor lenge barn spiller, og ikke foreldrenes. Jeg er egentlig mest nysgjerrig på hvordan det hele skal settes ut i praksis; hvis de kun har tenkt til å begrense spilletiden på kontoene til unge spillere er det ikke verre enn at man registrerer seg med en fødselsdato i 1950.

 

At vi bekymrer oss over tidspunktet ølsalfet stopper, sier vel litt om hvor godt vi har det her til lands, nettopp takket være de glimrende myndighetene vi har. Nå er ikke dette et politisk forum, men jeg føler jeg må få det sagt :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
I Norge, ja. I Sør-Korea er det ikke opp til deg.
Synes dette høres ut som overformynderi i god norsk stil, jeg. Utlendinger synes det er like sprøtt at vi ikke kan kjøpe øl i butikker etter klokka åtte, og her er det snakk om voksne mennesker.Virker utrolig merkelig at det skal være staten sin oppgave å kontrollere hvor lenge barn spiller, og ikke foreldrenes. Jeg er egentlig mest nysgjerrig på hvordan det hele skal settes ut i praksis; hvis de kun har tenkt til å begrense spilletiden på kontoene til unge spillere er det ikke verre enn at man registrerer seg med en fødselsdato i 1950.
At vi bekymrer oss over tidspunktet ølsalfet stopper, sier vel litt om hvor godt vi har det her til lands, nettopp takket være de glimrende myndighetene vi har. Nå er ikke dette et politisk forum, men jeg føler jeg må få det sagt :)

 

Du mener vi burde være glade for en mindre liberalt samfunn, et samfunn der "storebror ser deg" og regjeringen oppfordrer deg til å tenke, men vet bedre selv?

En selvmotsigelse alt i alt..

Lenke til kommentar

Lurer på hva SC/SCII-proffene under 18 år skal gjøre om dette går gjennom, om de ikke får dispensasjon er det klart at proffer som ikke er mindreårige får en enorm fordel, ikke faen om en som spiller tre timer kan slå en som spiller ti timer og eventuelt mer om talentet er noenlunde likt.

 

Alternativet er vel å flytte til Japan eller Kina, Nord-Korea er vel av åpenbare grunner et dårlig valg. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...