Gå til innhold

Spotify med ny milepæl


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Flotte greier. Med denne økningen vil man da kanskje nå 10 millioner betalende kunder om et år?

 

Jeg mener man kan nå dette raskere ved at plateselskapene promotorer slike valg som Spotify også. Istedenfor å fjerne låter og prøve å kontrollere det selv (les: Sony med 49 kbps infisert drm-helvete).

Lenke til kommentar

3 millioner betalende brukere. Hva er månedsavgiften i snitt? om alle betalte 99 kr i måneden blir det 297 000 000 kr i måneden. 3,564 milliarder nkr i året. Hvis Spotify fortsetter å vokse skal nok de store artistene få råd til store hus og biler også i framtiden.

 

De får også ganske mye penger fra annonsene og reklamesnuttene på gratisversjonen. Skulle likt og visst hvor mye Spotify sitter igjen med av Premium- og reklameinntekter etter at artister/plateselskap har fått sitt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

3 millioner betalende brukere. Hva er månedsavgiften i snitt? om alle betalte 99 kr i måneden blir det 297 000 000 kr i måneden. 3,564 milliarder nkr i året. Hvis Spotify fortsetter å vokse skal nok de store artistene få råd til store hus og biler også i framtiden.

 

Husk også at Amerikanerene betaler rundt 50 kroner i måneden for Premium( på grunnlag av de tjener gjennomsnittlig), så 99kroner gjelder tydeligvis ikke for alle.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

så lenge flere og flere trekker seg ut av spotify ser jeg ikke at denne veksten vil øke så mye mer.

 

 

Er dette en dokumentert påstand? Har antallet sanger i Spotify blitt redusert - som en trend? Eller baserer du dette på nyheter som at "også Coldplay vil unngå å lansere ny cd på streaming-tjeneste" osv?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
3 millioner betalende brukere. Hva er månedsavgiften i snitt? om alle betalte 99 kr i måneden blir det 297 000 000 kr i måneden. 3,564 milliarder nkr i året. Hvis Spotify fortsetter å vokse skal nok de store artistene få råd til store hus og biler også i framtiden.
Husk også at Amerikanerene betaler rundt 50 kroner i måneden for Premium( på grunnlag av de tjener gjennomsnittlig), så 99kroner gjelder tydeligvis ikke for alle.

 

Så med andre ord burde jeg oppgradere til spotify premium fra en US site for å spare 600kr per år`?

Lenke til kommentar

Flotte greier. Med denne økningen vil man da kanskje nå 10 millioner betalende kunder om et år?Jeg mener man kan nå dette raskere ved at plateselskapene promotorer slike valg som Spotify også. Istedenfor å fjerne låter og prøve å kontrollere det selv (les: Sony med 49 kbps infisert drm-helvete).

 

Sony later til å være på bærtur nok en gang, hvem ved sine fulle fem vil betale for en så krøplet tjeneste?! Det rimeligste alternativet er basically kun radiokanaler, og "premium" har lydkvalitet på linje med en kassettspiller...sigh :|

 

Betaler for spotify premium og er strålende fornøyd. Eneste minus er når sanger blir utilgjengelig,men har ikke vært for ofte for min del heldigvis

Endret av DeepW
  • Liker 1
Lenke til kommentar
så lenge flere og flere trekker seg ut av spotify ser jeg ikke at denne veksten vil øke så mye mer.
Er dette en dokumentert påstand? Har antallet sanger i Spotify blitt redusert - som en trend? Eller baserer du dette på nyheter som at "også Coldplay vil unngå å lansere ny cd på streaming-tjeneste" osv?

 

Jeg kan bekrefte at flere av mine yndlingsband har forsvunnet fra Spotify etter Century Media trakk seg ut!

Om totalet sanger går ned, tror jeg ikke, men det er flere som merker at det dukker opp hull i spillelistene sine.

Lenke til kommentar

Fler och fler etablerade artister går bort från spotify på grund av att de knappt får betalt. En jag känner ganska väl fick hela 8 kronor och några öre för 25,000 streams. Nu får nog de största artisterna mer per stream skulle jag tro, men om det ger en pekepinne så förstår jag artister som tar bort sina verk från spotify.

Lenke til kommentar

Greit at de får X kr fra Spotify for selve streamingen, men det kan også innebære "gratis" reklamering samtidig som kan gjøre at du kan ha konserter osv. Du må reklamere for deg selv for å bli store, og hva som kan bli sett på som tap på å være på slike tjenester kontra at noen (få?) kjøper album eller sangene via. f. eks iTunes el.l. Det er vanskelig å si hva som er den egentlig inntjeningen, men jeg kan se for meg at den er mye høyere enn streamingpengene om du klarer å holde konserter hvor publikum bla.a kan komme fra folk som har oppdaget artisten/bandet på slikt som Spotify.

Endret av Occi
Lenke til kommentar

3mill*49/99kr = store summer. men 95% av inntektene går vel rett til plateselskapene, som igjen bare gir en 30-40% til artisten/bandet :p

Jaja, uansett en bra framgang, NÅ burde musikkbransjen ha bevis nok for at streaming er fremtiden.

 

Tror faktisk dem hadde tjent enda mer på å sette ned prisene. (ja du leste riktig).

Hadde open kosta 39 og premium 79 f.eks tror jeg de ville hatt kanskje 5 mill brukere :)

Endret av baguett
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...