Gå til innhold

Google vil gi deg raskere Internett


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er forøvrig endringer som har vært kjent gir ytelsesfordeler i mange år, men endringen nå er at noen faktisk gjør noe med det. Det gode er at Google har jobbet åpent og aktivt med bla. IETF, Linux kernel-utviklerne og andre for å holde prosessen åpen og oppfordre til at flere firmaer blir aktiv i utviklingen, og ikke bare dumpe en ferdig spesifikasjon utviklet på bakrommet på verden og si "ta dette eller hopp i havet".

 

Googles implementasjon av endringene er allerede på plass i Linux-kernelen, så det er fint og flott for de av oss som nyter ende-til-ende pingvin, men det er ikke før Windows og BSD (Windows/OS X) adapterer dette de store endringene skjer. Vi får håpe at Microsoft får dette med i Win8 eller enda bedre, oppdaterer TCP på alle sine OS.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Klart, de vil loade 10 ads på tiden det tar å loade 3 i dag... Men dette vil ikke kunne skje før tidligst om 10 år, tipper jeg. Hvis de ikke har holdt på i mange allerede, da? Tror ikke den jevne bruker vil merke noe særlig.

 

Nei, altså, ads blir lastet ned i hver sin TCP-forbindelse, så det du sier stemmer ikke. Det at de går fra 3 til 10 pakker maks per OPPSTART-forbindelse gjør at det blir færre pakker totalt om alle implementerer versjonen, som fører til mindre overhead for nettverket. Dette vil føre til mindre latency.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Klart, de vil loade 10 ads på tiden det tar å loade 3 i dag... Men dette vil ikke kunne skje før tidligst om 10 år, tipper jeg. Hvis de ikke har holdt på i mange allerede, da? Tror ikke den jevne bruker vil merke noe særlig.
Nei, altså, ads blir lastet ned i hver sin TCP-forbindelse, så det du sier stemmer ikke. Det at de går fra 3 til 10 pakker maks per OPPSTART-forbindelse gjør at det blir færre pakker totalt om alle implementerer versjonen, som fører til mindre overhead for nettverket. Dette vil føre til mindre latency.

 

Er litt rusten på nettverk, så kan være derfor jeg ikke helt skjønner konklusjonen din. Ettersom artikkelen nevner 3 pakker antar jeg det menes three-way-handshake, og at det er der det er snakk om å øke antallet pakker. Dette vil jo som du sier gi mindre overhead i hver pakke, men antallet pakker vil vel nødvendigvis øke? 3 < 10.

 

Jeg er med på at dette kan gi bedre responstid ettersom små pakker tar mindre tid å rute enn store, men jeg ser altså ikke hvordan det skal resultere i færre pakker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...