Gå til innhold

Streaming stanser piratkopiering


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Resultatene av undersøkelsen kommer ikke som en overraskelse , jeg ser det jo selv, man ønsker jo først og fremst at musikken skal være lett tilgjengelig, av god kvalitet ( dvs , vinyl entusiastene vil uansett ikke benytte en tjeneste selv med Orb Vorbis kvalitet) og ikke koste så alt for mye.

 

Får man en tjeneste som leverer det vi har behov for + litt mer så er det heller ikke rart at man er villig til å skrinlegge gamle vaner og derfor gå over til et en ny vane (dvs streaming istedenfor cd / nedlastning ) .

 

Jeg kommer til å tippe på at det snart dukker opp en streamingtjeneste der du får 1 eller flere spill som du kan ha aktiv i måneden fra en katalog av spill mot at du betaler en fast månedpris. Kommer noe sånt så vil nok mange av problemene med piratkopiering (av spill) gradvis forsvinne og kan man sørge for at tjenesten dekker flere medietyper (filmer etc) så kan det bli interessant.

 

Det negative med Streaming er dog at de store aktørene som selger CD-DVD-BLU-RAY etter hvert vil forsvinne fra det fysiske markedet.

Lenke til kommentar

Dumt filmbransjen ikke kommer etter å tilbyr lignende tjenester for film og serier.

 

Du har jo sider som Netflix og Hulu som tilbyr slike tjenester. Dog er de ikke så gode som jeg gjerne skulle sett dem.

 

+ Voddler - selv om utvalget ikke er stort nok. Amazon har ellers kjøpt opp Lovefilm - og planlegger større tilgang på filmer for streaming i tillegg til vanlige leie av fysisk media.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Dette er selvsagt. Når noe blir enklere enn å gå via TPB vil folk hive seg på dersom prisen ikke er helt avskrekkende. Folk er ønsker ikke laste ned ulovlig, men gjør dette av mangel på noe bedre.

 

For egen del vil jeg vente på en tjeneste som leverer tapsfritt.

 

Jeg ser allikevel en fare slik lisensieringen fungerer i dag. En risikerer å måtte tilknytte seg mange tjenester (= DYRT & TUNGVINDT!) dersom favoritt artistene er spredt på ulike tjenester (f.eks. kan Sony tilby egne artister kun på egen tjeneste).

Det bør komme lover som gjør at alle distributører har har lik rett til å tilby sine kunder alt matriale (rettighetshavere bør ikke ha mulighet til å selv distribuere).

Lenke til kommentar

Via Xbox Live kan man leie filmer for en viss sum i x antall timer. Mener det kostet rundt 50 kroner for 12 timer eller noe sånt. Ganske dyrt men et godt alternativ. Vet ikke hvordan utvalget er her i Norge, men det blir forbedret for hver dag som går.

 

Det som er dumt med streaming er hvis nettet velger å svikte. Opplever det til stadighet, selv med en ruter til godt over 1000-lappen...

Lenke til kommentar

Ny undersøkelse viser at nordmenn vil betale for musikk.

 

Vi betaler for produktet når vi kjøper det.

Vi må betale for produktet på nytt, når vi kjøper en ny type spiller.

Vi betaler for produktet i form av reklame når vi hører det på radio eller offentlige tilstelninger (royalties).

Vi betaler for produktet når vi hører det live.

 

Konklusjon: Lykken er å være musiker, og ikke bare gjøre det man elsker, men få betalt for samme produkt gang på gang, og i all fremtid.

 

Tenk om alle andre produkter fungerte på samme måte.

 

Du kjøper en bil.

Så må du kjøpe en ny bil når bilprodustentene bytter vei.

Så må du betale royalties for alle bilene du ser kjøre rundt på veien.

Så må du i tillegg betale royalties til fabrikanten for å kjøre bilen selv om du allerede har kjøpt den.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

For min del går det i 90% nettradio på fritiden. Nettradio jeg betaler for tilogmed.

På jobben blir det dog mp3 på grunn av dårlig mobilnett og dårlig kvalitet på gratis-streamene nettet faktisk takler.

 

Hadde jeg hatt god nok dekning og kunnet streame kanalene jeg vanligvis betaler for å høre på hjemme i høy kvalitet rett til mobilen hadde det gått i 95-99% nettradio.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

(rettighetshavere bør ikke ha mulighet til å selv distribuere).

 

Dett er noe av det dummeste jeg har lest på lenge.

 

Den type ekspropriasjon av eiendom du foreslår hør hjemme i gamle sovjetunionen.

 

Skal liksom ikke artister få bestemme selv??

Hadde du godtatt en lignende inskrenking av din råderett over det du selv eier.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Ny undersøkelse viser at nordmenn vil betale for musikk.
Vi betaler for produktet når vi kjøper det.Vi må betale for produktet på nytt, når vi kjøper en ny type spiller.Vi betaler for produktet i form av reklame når vi hører det på radio eller offentlige tilstelninger (royalties).Vi betaler for produktet når vi hører det live.Konklusjon: Lykken er å være musiker, og ikke bare gjøre det man elsker, men få betalt for samme produkt gang på gang, og i all fremtid.Tenk om alle andre produkter fungerte på samme måte.Du kjøper en bil.Så må du kjøpe en ny bil når bilprodustentene bytter vei.Så må du betale royalties for alle bilene du ser kjøre rundt på veien.Så må du i tillegg betale royalties til fabrikanten for å kjøre bilen selv om du allerede har kjøpt den.

 

Du skriver at lykken er å være musiker. Værsågod å prøv da??

 

Forøvrig kan du leie ut alt du eier og tjene penger på samme produktet "gang på gang for all fremtid"

 

Bilsammenligningen er fullstendig på vidda.

Det produktet du får live er nå heller ikke det samme som du hører cd/mp3

  • Liker 2
Lenke til kommentar

faktisk om spill gåt ned til 300 i stedet for 499-599 ville dei sett endringer i piratvirksomheten innen spill bransjen

 

om film bransjen hadde lagd eit bedre utvalg og stabil tjeneste så vil det gå ned betraktlig, min store grunn at eg ser på internet er pågrunn av at det ikkje går an og få tak i det i lille øya eg bur i som mangler video butikk og ikkje har lyst og bruke 1 time for og leie ein film hadde dette vært supert

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Forøvrig kan du leie ut alt du eier og tjene penger på samme produktet "gang på gang for all fremtid"

 

Bilsammenligningen er fullstendig på vidda.

Det produktet du får live er nå heller ikke det samme som du hører cd/mp3

 

Til en begrenset kunde av gangen ja.

Med kopiering av sangene kan en musiker fort tjene flere millioner kroner om man er heldig , dette kan man ikke gjøre med et hus hvor man kanskje sitter med 10K ekstra måneden - utgifter.

 

Jeg foretrekker heller å splesie sammen med kompisene mine og betale en god musiker timespris for å opptre for oss i steden for å kjøpe hurtigprodusert skvip som kun har som hensikt å fylle "artistens" lommer fortest mulig (og selskapet som står bak ham).

 

Personlig er jeg for at en musiker / artist skal kunne tjene greit / bra i løpet av et år , 500.000 / 1.000.000 bør være oppnåelig men jeg er absolutt imot at man skal tjene milliarder...

 

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

(rettighetshavere bør ikke ha mulighet til å selv distribuere).

Dett er noe av det dummeste jeg har lest på lenge.

 

Den type ekspropriasjon av eiendom du foreslår hør hjemme i gamle sovjetunionen.

(...)

Hallo...?

 

Det er snakk om streaming og det vil naturlig nok bli et problem dersom du må ha 100 ulike abonnement/avspillere for å kunne lytte til det du ønsker. Dette fordi rettighetsinnehavere nekter å la leverandører distribuere innhold. Da er folk fort tilbake til TPB.

 

 

Salg "til odel og eie" er naturlig nok ikke påvirket.

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Ang. film/serier så har jo endelig UVVU aka "Ultra Violet" kommet i gang, men kun i USA og UK enn så lenge :(

 

Virker nesten for godt til å være sant..

 

Streaming & download for offline use

Mulighet for å brenne til disk

Opp til 5 brukere per konto

 

 

Shocker overskrift btw.. who saw that one coming..

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...