Gå til innhold

Origin utvider sortimentet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

fint med nettbutikker, men de to lenkene som gamer.no har viser jo til hvor lite attraktivt det er å handle med EA.

 

http://www.gamer.no/artikler/99862/origin-under-kritikk-igjen/

 

http://www.gamer.no/artikler/92997/nettbutikken-origin-ser-deg/

 

Har litt problemer med å handle med dem når jeg leser slikt, og kvier meg for å skaffe Mass Effect 3 når jeg må godta EA sine EULA for å kunne spille det.

 

 

Lenke til kommentar
Syns dem burde ha konge spill som Generals (zero hour) på origin. Savner et digitalt nettsted hvor man kan kjøpe det.
Generals Zero hour er et av mine absolutt favoritt spill. Bare synd det var bugga som fy i multiplayer og krasjet oftere enn det klarte fullføre.

 

hmm.. har aldri opplevd dette :D mene Generals zero er vell på top 3 for meg kanskje på første plass også <3 og gleda mæ bare så ekstremt til generals 2 <3

Lenke til kommentar

Steam er bra på indiespill og tilbud, og gamersgate er jevnt over 100 kr billigere en steam per "storspill". Ser ikke helt hva origin skal bidra med når de to overnevnte dekker alt jeg trenger og origin har samme eller verre priser enn steam.

 

Med mindre det er snakk om ekslusive spill da, en praksis jeg misliker sterkt

Endret av Wrathmont
Lenke til kommentar

Prisene er faktisk helt hårreisende. Det er ille når man må betale omtrent dobbel pris på noe i origin kontra en hvilken som helst annen butikk. Selv om de kommer med 50% tilbud på noe så vil det jo være billigere å kjøpe det i butikken for de har som regel satt ned prisene enda mer i butikken... Det er helt håpløst faktisk... Bruker Origin kun fordi jeg må, hadde jeg hatt et valg hadde jeg heller hatt det på plate og installerte uten den j#¤%" klienten...

Lenke til kommentar

Prisene er faktisk helt hårreisende. Det er ille når man må betale omtrent dobbel pris på noe i origin kontra en hvilken som helst annen butikk. Selv om de kommer med 50% tilbud på noe så vil det jo være billigere å kjøpe det i butikken for de har som regel satt ned prisene enda mer i butikken... Det er helt håpløst faktisk... Bruker Origin kun fordi jeg må, hadde jeg hatt et valg hadde jeg heller hatt det på plate og installerte uten den j#¤%" klienten...

Ingen som må, man kan faktisk la være.

 

For min del tror jeg det er ett skritt jeg har kommet til nå at jeg ikke gidder mer. Ut med Origin og ut med Ubisoft. Burde sikkert ha lagt til flere, men inntil jeg leser flere EULAer så får de holde. Men tror det må settes igang en litt større felles boikott for at det skal hjelpe, enkeltmennesker som er irritert tror jeg ikke holder.

 

 

Men jeg kan jo si ifra ihvertfall :cool:

 

 

Lenke til kommentar

Prisene er faktisk helt hårreisende. Det er ille når man må betale omtrent dobbel pris på noe i origin kontra en hvilken som helst annen butikk.

Hm.. La oss se om det å ta vekk mellommannen fungerer i kundens favør.

 

  • Star Wars: The Old Republic Digital Deluxe Edition - 30 dagers spilletid og "5 ekstra digitale gjenstande". Pris på Origin: 599,-
     
  • Star Wars: The Old Republic - 60 dagers spilletid. Lavest pris fra HW Prisguide (HWP): 219,-
     
  • The Sims 3, Origin: 174,50,-
     
  • The Sims 3, HWP: 98,-
     
  • FIFA Manager 12, Origin: 449,-
     
  • FIFA Manager 12, HWP: 199,-

 

Lite som frister med Origin her, ja. Noe billigere spill var det, men som oftest var det fjorårets sport spill. :nei:

Endret av Colossus
Lenke til kommentar

 

Ingen som må, man kan faktisk la være.

 

For min del tror jeg det er ett skritt jeg har kommet til nå at jeg ikke gidder mer. Ut med Origin og ut med Ubisoft. Burde sikkert ha lagt til flere, men inntil jeg leser flere EULAer så får de holde. Men tror det må settes igang en litt større felles boikott for at det skal hjelpe, enkeltmennesker som er irritert tror jeg ikke holder.

Men jeg kan jo si ifra ihvertfall :cool:

 

Du er faktisk ikke den eneste som har tatt disse skrittene, jeg boikotter nå Totalt Origin og Ubisoft , Sony står også på lista over selskap der det ikke lenger kommer til å bli kjøpt nye produkter som Telefoner , Spillkonsoler etc.

Det kan selvsagt være tøft når det kommer en stortittel , men om det er mulig å kjøpe spillet feks brukt så vet jeg at det er butikken som får pengene og ikke selskapet som står bak (med mindre det er en online tjeneste og da står jeg heller over).

 

Mange av de store selskapene sin EULA er såpass ille at man kan begynne å lure på om de er ute etter å skanne datamaskinen din for å finne ut om du har noen av spillene deres ulovlig for å så sende deg et gigant erstatningskrav...

Lenke til kommentar

Det værste med disse EULAene er at de skriver at de skanner maskinen for å kunne gi oss ett bedre tilbud og for feilsøking, men jeg ser det bare gå i motsatt retning. Spill blir gitt ut med feil før de er ferdige og tilbudet blir ihvertfall ikke bedre når programmene ikke virker når man er offline.

 

Kanskje man kunne saksøke dem for å lyve i EULAen :p

 

 

Lenke til kommentar
Ingen som må, man kan faktisk la være.For min del tror jeg det er ett skritt jeg har kommet til nå at jeg ikke gidder mer. Ut med Origin og ut med Ubisoft. Burde sikkert ha lagt til flere, men inntil jeg leser flere EULAer så får de holde. Men tror det må settes igang en litt større felles boikott for at det skal hjelpe, enkeltmennesker som er irritert tror jeg ikke holder.Men jeg kan jo si ifra ihvertfall :cool:
Du er faktisk ikke den eneste som har tatt disse skrittene, jeg boikotter nå Totalt Origin og Ubisoft , Sony står også på lista over selskap der det ikke lenger kommer til å bli kjøpt nye produkter som Telefoner , Spillkonsoler etc.Det kan selvsagt være tøft når det kommer en stortittel , men om det er mulig å kjøpe spillet feks brukt så vet jeg at det er butikken som får pengene og ikke selskapet som står bak (med mindre det er en online tjeneste og da står jeg heller over).Mange av de store selskapene sin EULA er såpass ille at man kan begynne å lure på om de er ute etter å skanne datamaskinen din for å finne ut om du har noen av spillene deres ulovlig for å så sende deg et gigant erstatningskrav...

 

Jeg er også der, og jeg foreløpig de samme selskapene på min "liste" som deg.

Jeg kommer til å nevne det i flest mulig relevante tråder slik at folk kanskje begynner å tenke over ting selv.

Det er noen få rundt om i verden som har begynt å sette ned foten og det blir stadig fler. Av alle ting er Jim Sterling en som ofte kommer med ting rundt dette (selv om mye av det han sier/skriver ellers er tullball).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...