Gå til innhold

Hitachi slutter å lage TV-er


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Stemmer nok det, de vurderte å selge sin TV avdeling. Problemet, slik som jeg ser det, er at vi har for mye fokus på merker og ikke kvalitet. Folk SKAL ha Samsung på tross av lavere bildekvalitet enn konkurrentene. Philips, Sony og Panasonic har ikke fulgt med i timen angående merkebygging.

 

Her er dog Samsung kongen av TV markedet i dag.

Lenke til kommentar

At de selv vil lage mindre komponenter og halvledere (microchips) får vi håpe er et tegn på at de vil fortsette med utvikling på dette området. Hitachi er jo selskapet som ga oss IPS

 

Når det er sakt er det nok riktig som freddy85 sier at Sør Korea er blitt det nye Japan når det gjelder forbrukerelektronikk. Videre vil det ikke være uventet om Kina overtar denne posisjonen om en tiårsperiode ikke bare som produsent, men også som merkevare.

Lenke til kommentar

Stemmer nok det, de vurderte å selge sin TV avdeling. Problemet, slik som jeg ser det, er at vi har for mye fokus på merker og ikke kvalitet. Folk SKAL ha Samsung på tross av lavere bildekvalitet enn konkurrentene. Philips, Sony og Panasonic har ikke fulgt med i timen angående merkebygging. Her er dog Samsung kongen av TV markedet i dag.

 

Jeg prøver å unngå Samsung. LG og Panasonic er mer i min retning.

Lenke til kommentar
Stemmer nok det, de vurderte å selge sin TV avdeling. Problemet, slik som jeg ser det, er at vi har for mye fokus på merker og ikke kvalitet. Folk SKAL ha Samsung på tross av lavere bildekvalitet enn konkurrentene. Philips, Sony og Panasonic har ikke fulgt med i timen angående merkebygging. Her er dog Samsung kongen av TV markedet i dag.
Jeg prøver å unngå Samsung. LG og Panasonic er mer i min retning.

 

Hvorfor prøver du å unngå Samsung?

Mener du at konkurrentene gir mer for pengene, eller har du noe imot dem?

Jeg boikotter en del merker som gjør gale ting, men har Samsung gjort noe galt?

Lenke til kommentar

Her var det mye synsing. Samsung har lenge vært en av markedslederne både på teknologi og design, det er grunnen til at mange kjøper de og de vinner også mange proffe tester. Dog har de mange mandagsprodukter(særlig på plasmafronten) i likhet med Panasonic, jeg fikk problemer med min 63" Samsung etter 6mnder, men det gjør jo ikke at jeg påstår at alt av Samsung er dårlig, andre merker har også hatt problemer med enkelte modeller. Bildekvaliteten er jo viktig for meg og mange andre, men for noen så betyr også det estetiske mye når tven står i stua og er blitt såpass store som de er i dag så skader det heller ikke at designet er bra.

Lenke til kommentar

Forresten, det står ingenting i kildene om at Panasonc og Sony har "kastet inn håndkle", eller sagt på en annen måte sluttet med produksjonen av paneler. De har blitt nedgradert av aksjeanalytikere som mener at de ikke produserer kostnadseffektivt nok i hensyn til konkurransen fra billigere merker. Ergo de tjener ikke (nok) penger på produksjonen.

Lenke til kommentar

Hvordan det kan ha seg at folk vil ha Samsung er utrolig snålt. Det er jo et helt generisk merke som ikke skiller seg ut på noen som helst måte. Det blir litt som å synes at grå er tidenes feteste farge ...

 

Akkurat som jeg unngår Samsung Galaxy telefoner (fordi alle har dem), så unngår jeg også Samsung som merke. Det virker som du betaler veldig mye for merket og lite for kvalitet. Jeg har en Samsung HDD som er en 4-5 år gammel. Langt fra mye brukt, kjøpt etter anbefalinger fra forumet, men denne har nå dødd. Har også en del Western og Seagate HDD, og disse er uslitelige. Kommer til å holde meg til WD på den fronten hvertfall, og HTC på mobil da jeg er fornøyd med deres produkter. TV er litt mer usikkert, da ingen av dagens tilfredsstiller mine krav. Men garantert ikke Samsung, de har en del irriterende ting jeg ikke takler.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Her var det mye synsing. Samsung har lenge vært en av markedslederne både på teknologi og design, det er grunnen til at mange kjøper de og de vinner også mange proffe tester. Dog har de mange mandagsprodukter(særlig på plasmafronten) i likhet med Panasonic, jeg fikk problemer med min 63" Samsung etter 6mnder, men det gjør jo ikke at jeg påstår at alt av Samsung er dårlig, andre merker har også hatt problemer med enkelte modeller. Bildekvaliteten er jo viktig for meg og mange andre, men for noen så betyr også det estetiske mye når tven står i stua og er blitt såpass store som de er i dag så skader det heller ikke at designet er bra.

 

Ja, de har vært markedsleder i teknologi og design. Men det hjelper lite hvis de ikke putter denne teknologien inn i apparatene sine. Toppmodellen D8005 både i plasma og LED er langt fra spesielt teknologisk sterk. Plasmaen faller til kort mot f. eks Panasonic og LED'en er edgeLED med clouding fra helvette.

 

Design kan dem, og det er nettopp derfor jeg mener at de er kongen på TVfronten nå. Folk kjøper ikke kvalitet lengre, de kjøper flashy. For min del hadde ikke TV verden vært noe dårligere om Samsung falt fra treet.

 

Angående tester har tydeligvis Samsung lagt sin flid i å sende perfekte eksemplarer til test, her illustrert hos FlatPanels.dk. Ingen clouding i hans test? Hvor mange prosent av kjøperne av denne modellen har vært like heldig? 20%?

 

De lager ikke dårlige TV'er. Men heller ikke spesielt gode. Det står Philips, LG og Panasonic for.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...