Gå til innhold

Skyrim-oppdatering rett rundt hjørnet (PC, PS3, X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei, for all del. De kunne ventet i enda en eller to uker før de slapp spillet. Og dersom du krever 100% feilfritt spill så kunne jo Bethesda ventet med å utgi Skyrim til 2013. Men det er jo greit, så lenge spillet er feilfritt, ikke sant?

 

Et spill blir aldri 100% feilfritt. Sånn er det bare.

Og jo større spillet blir jo flere feil vil nødvendigvis skapes. Og siden en utvikler skal tjene penger er de nødt til å prioritere feil vs. content vs. utgivelsesdato vs. inntekter vs. utgifter vs. osv...

 

Man kan klage alt man vil, og det kan nok være rett i at det er bugs, men jeg har hatt det kjempegøy med Skyrim så langt. Jeg hadde riktignok to playthroughs som ikke lot seg fullføre (tredje og fjerde, kan ha noe å gjøre med alle modsa jeg hadde....), men jeg ville ikke under noen omstendigheter foretrukket å vente til februrar 2012 før jeg fikk spillet det.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Nei, for all del. De kunne ventet i enda en eller to uker før de slapp spillet. Og dersom du krever 100% feilfritt spill så kunne jo Bethesda ventet med å utgi Skyrim til 2013. Men det er jo greit, så lenge spillet er feilfritt, ikke sant?

 

Et spill blir aldri 100% feilfritt. Sånn er det bare.

Og jo større spillet blir jo flere feil vil nødvendigvis skapes. Og siden en utvikler skal tjene penger er de nødt til å prioritere feil vs. content vs. utgivelsesdato vs. inntekter vs. utgifter vs. osv...

 

Man kan klage alt man vil, og det kan nok være rett i at det er bugs, men jeg har hatt det kjempegøy med Skyrim så langt. Jeg hadde riktignok to playthroughs som ikke lot seg fullføre (tredje og fjerde, kan ha noe å gjøre med alle modsa jeg hadde....), men jeg ville ikke under noen omstendigheter foretrukket å vente til februrar 2012 før jeg fikk spillet det.

Skremmende holdning hvis man ser på et generelt grunnlag.

Får håpe at du ikke sper på inntekten som crash test dummy eller prøvedukke for kommende medisin.

 

Skal JEG ta hensyn til at en utvikler skal tjene pengene sine?

Skal JEG måtte slite med bugs fordi utvikleren vil lansere et spill før julerushet?

 

Jeg vil med glede vente til høsten 2018 på Skyrim så lenge jeg blir garantert et spill som funker, eller i det minste er spillbart.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Skal JEG ta hensyn til at en utvikler skal tjene pengene sine?

Tja, hvis en utvikler ikke tjener penger, slutter han å lage spill, så hvis du er glad i en utvikler eller spillserie så nytter det ikke å lukke øynene for at utvikler må tjene penger.

 

Skal JEG måtte slite med bugs fordi utvikleren vil lansere et spill før julerushet?
Du kan jo vente med å spille. Det er ingen som tvinger deg til å spille det ennå. Du står da fritt til å vente med å kjøpe slike spill til det er et år gammelt.

 

Jeg vil med glede vente til høsten 2018 på Skyrim så lenge jeg blir garantert et spill som funker, eller i det minste er spillbart.
Men nå er ikke det en opsjon, men totalt urealistisk. Ingen utgiver vil betale for 7 års ekstra utvikling for å fjerne alle feil, og dessuten er det umulig å finne alle feil i et så stort spill som Skyrim før det blir sluppet.

 

Skjønt, hvis du ikke snakker om utgivelsen av spillet, men din gjennomspilling, så står du selvsagt fritt til å vente i 6 år til med å spille Skyrim. De er garantert ferdig med alle patcher til da, og det finnes helt sikkert mange gode mods, så lykke til :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

'Skremmende holdning hvis man ser på et generelt grunnlag.Får håpe at du ikke sper på inntekten som crash test dummy eller prøvedukke for kommende medisin.Skal JEG ta hensyn til at en utvikler skal tjene pengene sine?Skal JEG måtte slite med bugs fordi utvikleren vil lansere et spill før julerushet?Jeg vil med glede vente til høsten 2018 på Skyrim så lenge jeg blir garantert et spill som funker, eller i det minste er spillbart.

 

Jeg for min del har ingen problemer av betydning med spillet.

 

Men det er ingen som tvinger deg til å spille spillet no. Du kan gjerne vente til 2018. Sikkert ikke mange som bryr seg kortid du spiller spillet.

 

Det er blitt normalt med feil, dette er nok noe vi må venne oss til ettersom spill blir meir og meir kompleks. Du for nok heller vente med å kjøpe spillet før det har gått 6 måneder da.

Lenke til kommentar

Nå har det vel alltid vært feil i spill, noen mer enn andre. Verden har bare blitt mindre, og man får mer informasjon fra flere kanter om feil. Før i tiden kunne noen slite med feil som gjorde spill uspillbare uten at man fikk vite om det, fordi mange ikke giddet å oppdatere hele verden om feil og hvor mange gang man tørket seg i rumpa. Det var dog før vi fikk gleden av slik informasjon fra fjesboka...

Lenke til kommentar

Å la folk teste oppdateringar før dei vert rulla ut er ikkje akkurat ny praksis, men dette er første gongen eg har sett nokon gjere det utan at spelet deira er kompetitivt og/eller sterkt onlinebasert. Kan sikkert vere lurt å få patchen testa på ulike system og ha ein ekstra sjanse til å framprovosere kreative bugs før han treff internettene.

 

Testing av patchen på førehand er uansett frivilleg.

Lenke til kommentar

Kjøpte spillet på steam å spilte 66 virdunelige timer uten en eneste bug.

 

Hele spillet *er* en bug. Selv med alskens patcher er spillet fremdeles på alfastadiet. For ikke å nevne at grafikkmotoren er et konsollifisert makkverk.

 

Gamer.no, vennligst vekk meg når Bethesda har ansatt kompetente programmerere som ikke fremdeles lever på nittitallet.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Kjøpte spillet på steam å spilte 66 virdunelige timer uten en eneste bug.

 

Hele spillet *er* en bug. Selv med alskens patcher er spillet fremdeles på alfastadiet. For ikke å nevne at grafikkmotoren er et konsollifisert makkverk.

 

Gamer.no, vennligst vekk meg når Bethesda har ansatt kompetente programmerere som ikke fremdeles lever på nittitallet.

 

Slenger meg på den her! Selv om spillet er en mindre bug en dens forgjenger-bug ^^

Lenke til kommentar
Skremmende holdning hvis man ser på et generelt grunnlag.

Får håpe at du ikke sper på inntekten som crash test dummy eller prøvedukke for kommende medisin.

 

Skal JEG ta hensyn til at en utvikler skal tjene pengene sine?

Skal JEG måtte slite med bugs fordi utvikleren vil lansere et spill før julerushet?

 

Jeg vil med glede vente til høsten 2018 på Skyrim så lenge jeg blir garantert et spill som funker, eller i det minste er spillbart.

Nei, ikke skremmende i det hele tatt. Det er min holdning, og den stemmer ikke overens med din. Get over it. Politisk korrekthet er noe herk.

 

Se på det på denne måten istedet: Bethesda gir ut Skyrim i 2012, med bugs. Jeg, og mange andre, spiller det og har det kjempegøy. En patch gis ut, som fikser en del bugs, og vi har det gøy fremdeles. Flere patcher gis ut, og etter hvert blir spillet "ferdig", f.eks. rundt februar 2013.

 

Det er ingen som hindrer deg i å vente til 2013 med å spille Skyrim. Det er ingen som lider av den grunn.

(I mellomtiden kan du jo spille Baldurs Gate. Det er nok bug-fritt nå.)

Derimot, hvis Bethesda skulle ventet til Skyrim var bugfritt, i 2013, så hadde det gått ut over alle vi som hadde hatt glede av spillet nå, bare for at du skulle få et plettfritt spill.

 

For meg ser det ut som om du enten ikke klarer å se bort fra små-ting, eller at du bare syter fordi vi kan ha det gøy med Skyrim, nå, men ikke du. Vet ikke hvem som har riktig holdning da.

 

Jeg for min del mener vi har alt for høye krav til spilleutviklerne.

cutting_edge.png

Endret av Unlimited LTD
  • Liker 1
Lenke til kommentar

i used to play Skyrim, but then i took an arrow to the knee.

 

Dead meme is dead.

 

It resurrects!

 

Hele spillet *er* en bug. Selv med alskens patcher er spillet fremdeles på alfastadiet.

 

Men med SWTOR er dette ok?

 

Ja. Nå har ikke SWTOR like mange bugs. Ei heller er bioware KJENT for å ha 100.000 bugs i mange av spillene deres. Nå veit jeg ikke om Morrowind og de der, men Oblivion var ett mareritt.

Endret av Argoniel
Lenke til kommentar

For å gi litt lys på saken fra en spillutviklers perspektiv:

 

Spillutvikling gjøres ikke i vakum - det er investorer, styrelsemedlemmer, produsenter, osv. som har noe å si på når et spill gis ut. Ofte må en tidsfrist gis på forhånd, og hvem vet hva som har skjedd på innsiden av selskapet iløpet av uviklingstiden?

 

En hjemmelaget motor som kjører på flere platformer kan gi problemer langt ut i utviklingstiden (savegames på PS3 er et flott eksempel her). Kanskje Microsoft ga flere insentiver (kan man si det på norsk?) for å gjøre motoren bedre for Xbox - ga bedre support enn Sony, etc. Det er umulig å vite for oss, så man må bare anta at de gjorde det beste de kunne med ressursene de hadde.

 

Når det kommer til å skylde på én arbeidsgruppe internt blir det for trangsynt - man kan umulig vite hva som gikk galt for hvem, hvor, når. Som en programmerer som ofte jobber alene på arbeidsoppgaver som er alt for store kan jeg si at fra mitt synspunkt er det gjerne ledelse som er problemet - fordi jeg ikke får flere kodere jeg kan bruke, mer tid, etc. Men jeg vet ikke det de vet - trange budsjetter, press innvendig og utvendig, prioriteringer, osv.

 

Det er så mye galt med spillbransjen at det er et under at spill kommer ut i den tilstanden de gjør i det hele tatt - det er gjerne på grunn av utrolig hardt og solid arbeid fra hver del av laget, på eget intiativ, at spillet funker.

Lenke til kommentar

Kjøpte spillet på steam å spilte 66 virdunelige timer uten en eneste bug.

 

Hele spillet *er* en bug. Selv med alskens patcher er spillet fremdeles på alfastadiet. For ikke å nevne at grafikkmotoren er et konsollifisert makkverk.

 

Gamer.no, vennligst vekk meg når Bethesda har ansatt kompetente programmerere som ikke fremdeles lever på nittitallet.

Trollet slår til igjen... run away! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...