Gå til innhold

Nettbrett til under tusenlappen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gjetter meg til at vi her snakker om denne: http://www.everychina.com/f-z51d1502/p-90011482-boxchip_a10_cortex_a8_1_2ghz_multi_core_7_inch_capacitive_touchscreen_android_2_3_os_hdmi_mid_tablet_pc_b701c.html

 

solgt under Jecopix sitt varemerke. Ikke det, den 9.7"-en høres spennende ut ene og alene pga skjermformatet størrelsen antyder. Nå om den også har full USB host port så begynner ting å friste.

 

Edit: hrmf, ser ikke ut som den har bluetooth. I så fall står jeg over.

Endret av hobgoblin
  • Liker 1
Lenke til kommentar

nå trenger jeg bare å koke opp en unnskyldning oppe i hodet mitt for hvorfor jeg trenger et nettbrett

 

Egentlig ikke. Det blir som i overgangen fra oppringt nettforbindelse til ADSL — man trengte det stort sett ikke, men det forandret helt bruksmønsteret vårt.

 

Nå kan vi jo ikke være uten bredbånd uten å føle oss nakne og hemmet i hverdagen. — Du har bruk for nettbrett, garantert. Og nå er prisen ikke noe stort argument mot ... 8o)

Endret av Autodidact
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Gjetter meg til at vi her snakker om denne: http://www.everychina.com/f-z51d1502/p-90011482-boxchip_a10_cortex_a8_1_2ghz_multi_core_7_inch_capacitive_touchscreen_android_2_3_os_hdmi_mid_tablet_pc_b701c.htmlsolgt under Jecopix sitt varemerke. Ikke det, den 9.7"-en høres spennende ut ene og alene pga skjermformatet størrelsen antyder. Nå om den også har full USB host port så begynner ting å friste.Edit: hrmf, ser ikke ut som den har bluetooth. I så fall står jeg over.

 

Bluetooth? Jeg må faktisk begynne å telle årene siden jeg brukte bluetooth sist - og jeg er 17!

Spør du meg er det en unødvendig teknologi på et nettbrett som ikke kan ringes med, da forsvinner jo vitsen med å bruke handsfree som for meg er det eneste bluetooth er brukende til. Kanskje også A2DP, men jeg liker ikke å høre musikk trødløst med bluetooth.

 

Ser frem til en anmeldelse av denne! :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjetter meg til at vi her snakker om denne: http://www.everychina.com/f-z51d1502/p-90011482-boxchip_a10_cortex_a8_1_2ghz_multi_core_7_inch_capacitive_touchscreen_android_2_3_os_hdmi_mid_tablet_pc_b701c.htmlsolgt under Jecopix sitt varemerke. Ikke det, den 9.7"-en høres spennende ut ene og alene pga skjermformatet størrelsen antyder. Nå om den også har full USB host port så begynner ting å friste.Edit: hrmf, ser ikke ut som den har bluetooth. I så fall står jeg over.
Bluetooth? Jeg må faktisk begynne å telle årene siden jeg brukte bluetooth sist - og jeg er 17! Spør du meg er det en unødvendig teknologi på et nettbrett som ikke kan ringes med, da forsvinner jo vitsen med å bruke handsfree som for meg er det eneste bluetooth er brukende til. Kanskje også A2DP, men jeg liker ikke å høre musikk trødløst med bluetooth.Ser frem til en anmeldelse av denne! :-)

 

Må så meg ganske enig med deg, jeg forstår ikke hvordan alle mener at Tabletene tar over for PCene og etterpå krever at den skal ha ting som telefoner har som bluetooth og slike ting, er helt unødvendig for de fleste vil jeg tro

Lenke til kommentar

nå trenger jeg bare å koke opp en unnskyldning oppe i hodet mitt for hvorfor jeg trenger et nettbrett

 

Haha, samme her. Har alltid sett på dem som den unødvendige luksusen mellom en laptop og en smart-phone, som vi rikere mennesker her på jorden finner "nødvendig" fordi de store selskapene sier at det er nødvendig. Jeg har aldri hatt bruk for noe "nettbrett", og ser ikke hvorfor jeg noen gang skulle få bruk for den. Folk kan sitte og argumenter for hvorfor det er fint å ha et slik, men det er da ingen som kan påstå at man på død og liv MÅ ha en slik gjenstand for å få gjort arbeidet sitt. Har man en PC/Mac/Laptop så holder dette i massevis, og så har man mobilen til mindre "transaksjoner". Allerede her har vi nesten for mye.

 

Nei takk. Denne nettbrett-greia står jeg fint over. Penger spart. :)

Lenke til kommentar

nå trenger jeg bare å koke opp en unnskyldning oppe i hodet mitt for hvorfor jeg trenger et nettbrett

 

Haha, samme her. Har alltid sett på dem som den unødvendige luksusen mellom en laptop og en smart-phone, som vi rikere mennesker her på jorden finner "nødvendig" fordi de store selskapene sier at det er nødvendig. Jeg har aldri hatt bruk for noe "nettbrett", og ser ikke hvorfor jeg noen gang skulle få bruk for den. Folk kan sitte og argumenter for hvorfor det er fint å ha et slik, men det er da ingen som kan påstå at man på død og liv MÅ ha en slik gjenstand for å få gjort arbeidet sitt. Har man en PC/Mac/Laptop så holder dette i massevis, og så har man mobilen til mindre "transaksjoner". Allerede her har vi nesten for mye.

 

Nei takk. Denne nettbrett-greia står jeg fint over. Penger spart. :)

 

jeg har 2 laptoper for meg selv alt. og en htc desire. jeg har virkelig vanskeligheter med å rettferdiggjøre et nettbrett kjøp.

Lenke til kommentar

Tingen med Bluetooth er at den tilbyr alt som USB tilbyr, trådløst. Og dette i en fordømt enkel pakke basert på profiler. Tastatur, mus, gamepad, HID profilen. Filoverføringer, OBEX Push og OBEX FTP. Lyd, A2DP og AVRCP. Og når det gjelder telefoni så trenger en ikke ha GSM eller UMTS for denslags. Ethvert IM nettverk det er verd å bruke støtter audio (og video for den del) i dag. Bluetooth er høyst fleksibel. Og jeg tror det bare vil ta seg opp når Bluetooth v4 blir mer vanlig, siden den har støtte for enheter med lavt strømforbruk (som ok ikke Bluetooth hadde lavt nok forbruk allerede). Forøvrig kan jeg også bruke Bluetooth for å komme på nett med tavla uten å måtte ordne med separat abonnement eller sim.

Endret av hobgoblin
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...