Gå til innhold

Guide: Vi har jailbreaket Apple TV


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Oh noes... The big bad corporation don't like me to install my own software on their device?! :O

 

Prison time... ACTA kommer snart, bitches! Da må ISP-er filtrere vekk all software som ikke er godkjent av Apple, inkl. ny firmware og lignende til Apple TV-bokser.

 

Endret av Nator
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg fikk tips om Plex fremfor XBMC fra noen her på forumet. Nå støver XBMC ned, mens Plex blir brukt hver dag.

 

http://wiki.plexapp...._Client_Install

 

Har egentlig ikke testet Plex skikkelig etter at jeg startet med XBMC, men inntrykket mitt var at Plex hadde mye funksjonalitet og en media server funksjon som XBMC kan se lenge etter. Men når det kom til av spilling og bildekvalitet så opplevde jeg XBMC bedre og derfor kjører jeg XBMC på min Mac Mini HTPC istedenfor Plex.

 

Fant forøvrig aldri noen måte å kunne "shuffle" igjennom hele musikk biblioteket heller sånn som på XBMC, jeg ble alltid tvunget til å velge en gitt artist eller et gitt album og shuffle innunder denne kategorien. Men det er mulig jeg overså noe åpenbart.

 

 

Apple kan ta seg ei bolle, de følger uansett ikke norsk kjøpslov.

 

Kan du utdype litt? Hvilke deler av norsk kjøpslov er det de ikke følger? Eller blander du nå med norsk forbrukerkjøpslov?

 

Byttet ut min WDTV Live med en ATV2 forrige helg og kunne ikke ikke vært mer fornøyd. XBMC knuser WDTV-boksen hva hastighet og formatstøtte angår, også liker jeg alle tilleggene man kan få.

 

Noen som vil anbefale noen tillegg til XBMC? :)

 

Nå er det godt over 6mnd siden jeg testet jailbreak og XBMC av min Apple TV2, men da var ytelsen bånn i bøtte. Det hakket, navigeringen var treg og det meste av 1080P video som jeg forsøkte å streame hakket.

 

 

Noen som vil anbefale noen tillegg til XBMC? :)

 

Plex. XBMC ser ut til å være laget for PC. Plex er skreddersydd til appleTV.

 

 

 

XBMC sin dedikerte Apple TV2 / iOS app er skreddersydd for PC?

Lenke til kommentar

Jeg vil anbefale aTV Flash(black) fra FireCore, utviklerne bak Seas0nPass. Det koster riktig nok penger, men Flash er helt integrert i OSet, slik at man ikke har et ekstra skall man må navigere seg inn i. Man kan også enkelt logge seg på de NAS man måtte ha, så man er ikke avhengig av å ha en mac stående på nettet for å serve filer.

 

http://firecore.com/atvflash-black

Lenke til kommentar

Fin "test". Men jeg savner litt informasjon, men som kanskje noen av dere forumbrukere kan belyse for meg :-)

 

- Hva slags signal brukes det på fjernkontrollen, er dette noe jalla IR eller er det bluetooth eller annet RF signal?

 

- Fra man skrur på ATV2 hvor lang tid tar det før den kan brukes til se på film (uten jailbreak)

 

- Fra man skrur på ATV2 hvor lang tid tar det før den kan brukes til se på film med jailbreak og med installert XBMC?

 

- Kan man enkelt tilpasse XBMC på ATV2 slik man kan på XBMC Live og Linux-versjonen?

 

Frank

Lenke til kommentar

Plex. XBMC ser ut til å være laget for PC. Plex er skreddersydd til appleTV.

XBMC sin dedikerte Apple TV2 / iOS app er skreddersydd for PC?

 

Nei, det ser ut til å være laget for PC. Plex fremstår som skreddersydd til ATV2.

 

Med XBMC går man inn i en ny layout, mens Plex fungerer mer som Firecore sitt layout.

Lenke til kommentar

Hei!

Denne koster ca. 900kr da, med XBMC og PLEX

 

Hvordan vil dere sammenligne d-links boxee box mot jailbreaket Apple TV? Ligger vel på 1500kr

 

Boxee box er overlegen Atv2. Jeg hadde Apple TV2 tidligere, men ble litt begrenset for min del selv om jeg jailbreaket den. Plex fungerer fint, mens xbmc funker så som så. Atv2 spiller dog ikke 1080p. Atv2 er derimot en meget bra enhet om man har flere apple produkter(airplay).

 

Boxee derimot spiller alt mulig, har 264 applikasjoner +/-(ikke alle er like bra) har spotify klient.

Endret av MiRaCL
Lenke til kommentar
Hei! Denne koster ca. 900kr da, med XBMC og PLEXHvordan vil dere sammenligne d-links boxee box mot jailbreaket Apple TV? Ligger vel på 1500kr
Boxee box er overlegen Atv2. Jeg hadde Apple TV2 tidligere, men ble litt begrenset for min del selv om jeg jailbreaket den. Plex fungerer fint, mens xbmc funker så som så. Atv2 spiller dog ikke 1080p. Atv2 er derimot en meget bra enhet om man har flere apple produkter(airplay).Boxee derimot spiller alt mulig, har 264 applikasjoner +/-(ikke alle er like bra) har spotify klient.

 

ATV med XBMC spiller da av 1080p, den nedskalerer derimot til 720...

Tidligere måtte du bruke nightlys for at det skulle fungere greit, det trenger du ikke med Eden beta

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...