Gå til innhold

– Absolution handler om å prøve noe nytt (PC, PS3, X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Altså, man kan da ikke skrive "...i det den blide dansken gir meg det som må være verdens kuleste visittkort." Uten å si hva det faktisk var?

 

..Eller var det kanskje badeanda? Tidlig på morgenen kanskje, men følte det var litt knotete skrevet i tilfelle.

 

Jeg må absolutt prøve spillet, men ingen av oppfølgerne har gitt meg så mye som eneren gjorde:/

Endret av elpinoino
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Du kan miste noe av innlevelsen dersom du forsøker å finne ut systemer og kikke på kart og alt slikt.

Dette er vel så galt som det kan få blitt. Tvert imot er det nettopp det at et spill tilbyr interessante systemer som gjør det verdt å leve seg inn i.

Mot slutten av intervjuet sier han at du kan spille et brett uten å drepe noen. Det jeg vil vite er; kan man spille et brett uten å uskadeliggjøre mer enn et minimalt antall folk?

Lenke til kommentar

Enda en spillserie ødelagt?

 

Det er litt ironisk at de ønsker og gjøre hitman mer personlig med historien mens de samtidig gjør han til mer superhelt med mana-bar i spill-elementene, når det er akkurat det motsatte som har gjort at de tidligere spillene i serien har stått ut fra mengden.

 

For dramatisk effekt vil jeg gi noen eksempler på hvordan jeg ser dette:

 

Før:

Du er en supersoldat laget for å drepe, ingen følelser, ingen nåde. Du blir sendt ut for å drepe onde menn for å tjene penger, dine våpen er grundig planlegging og slavisk disiplin.

 

Nå:

Du er en forstyrret mann på leting etter tilgivelse, en mann med sterk moral og et stort hjerte. Du setter ut på en reise som vil lede til personlig oppdagelse, og gjøre gode gjerninger på veien. Dine våpen er empati og følelser...(og glømte nesten gud-aktige krefter)

 

 

Vel, jeg håper alle kvinner der ute nyter den nye agent 47, Det blir nok fantastisk husmorporno, jeg selv tror jeg skal sjekke ut denne agent 69. Som de sier: "Det handler om å prøve noe nytt."

 

EDIT: Og hvis du ikke forstår hvor dette går, se 'hitman'-filmen og så se 'leon', der har du de siste spillet i serien og neste. Men gløm ikke at hitman er dansk ikke fransk hvis du tenker på å svare med at leon var en bra film.

Endret av Civilix
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Altså, man kan da ikke skrive "...i det den blide dansken gir meg det som må være verdens kuleste visittkort." Uten å si hva det faktisk var?

 

Ble nysgjerrig selv! Haha.

 

Elska det forrige Hitman-spillet, så blir interessant å se hvordan dette blir. Må innrømme at sniktittene og intervjuene har gjort meg en smule skeptisk... Det jeg likte best med Blood Money var muligheten til å løse brettene på smarte, noen ganger overraskende måter.

Lenke til kommentar

Altså, man kan da ikke skrive "...i det den blide dansken gir meg det som må være verdens kuleste visittkort." Uten å si hva det faktisk var?..Eller var det kanskje badeanda? Tidlig på morgenen kanskje, men følte det var litt knotete skrevet i tilfelle. Jeg må absolutt prøve spillet, men ingen av oppfølgerne har gitt meg så mye som eneren gjorde:/

 

Visittkortet var laget av stilrent metall, med en utskåret Agent 47. Sikkert ikke veldig praktisk, men over gjennomsnittlig stilig!

Lenke til kommentar

Har kun spilte de to første og litt av contracts. Basert på den erfaringen og hva jeg har lest og sett hittil så er jeg skeptisk. Spørs om ikke det vil være bedre å finne frem Contracts igjen og ta en titt på Blood Money, men får nok avvente å se hva evt. anmeldelser og brukere sier etter lansering før man feller noen endelig dom.

Lenke til kommentar

Herregud så tragisk.....Så fint at dere bare har en mega spoiler med en gang inn i teksten. Da er det vel endelig på tide å slutte å lese Gamer.no innlegg en gang for alle. Er det ikke banale meninger og uttalelser så er det spoilere uten noe advaring eller nødvendighet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mellomtitlane i artikkelen er jo som ein sjekkliste for korleis lage dårlege spel av tidlegare gode seriar. "Ny retning, et spill for massene," slutt på <det som definerer spela og gjorde dei interessante>, her: "slutt på grundig planlegging."

 

Ja, grundig planlegging har sjølvsagt ingenting å gjere i eit spel om å utføre perfekte mord.

 

Hvis du liker Hollywood-filmer rundt dette temaet, da vil du også like Absolution. Samtidig, hvis du virkelig liker den superproffesjonelle snikespillinga, og har mer tålmodighet enn gjennomsnittsspilleren, da er dette et spill for deg også

 

Ting som dette kan eg ikkje ta på alvor når det kjem frå ein utviklar i PR-samanheng. Nokre stader må dei ufravikeleg ta designavgjerder som går i anten den eine eller andre retningen, og då er det masse-appellen som vinn.

 

Forstår heller ikkje kvifor dei trur at dei "må gjere noko nytt". Det er jo pisspreik - formelen vart perfeksjonert med Blood Money, alt dei treng gjere er å iterere og utnytte 2012-teknologi, så har dei skote gullgåsa.

 

I alt, skeptisk; både til IO og ein logrande artikkelforfattar, som i tillegg til å vere gjennomgåande ukritisk, sleng ut ein relativt stor spoiler i andre avsnitt. Good job.

Endret av Zealuu
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Forstår heller ikkje kvifor dei trur at dei "må gjere noko nytt". Det er jo pisspreik - formelen vart perfeksjonert med Blood Money, alt dei treng gjere er å iterere og utnytte 2012-teknologi, så har dei skote gullgåsa.

Faktisk synes jeg den forrige 'formelen' fortsatt hadde masse forbedringspotensiale fra Blood Money, selv om BM var det mest gjennomførte forsøket til nå. Etter mitt syn er det fortsatt masse å hente på bedre AI, mer fleksible/mindre skriptede/mer improviserte løsninger, og så videre. Men jeg skjønner jo at det å ta konseptet videre i den retningen er en mindre takknemlig oppgave enn å actionifisere det i henhold til Squenix' ideer om filmliknende produkter.

 

Og; hva er greia med å flagre digre spoilere uten advarsel?

Endret av oerhört
Lenke til kommentar

Ting som AI og improvasjonsmoglegskapar var i grunn det eg meinte med å iterere. :p

 

Blood Money er ikkje perfekt, det var kanskje å ta litt i. I høve til å vere det ein - eller iallefall eg - ser etter i eit Hitman-spel, så var likevel formelen og strukturen såpass mykje betre enn i 1-3 at eg ikkje kan forså kvifor dei synest det er tvingande naudsynt å "prøve noko nytt".

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...