Gå til innhold

Test: Samsung Galaxy Xcover


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvordan er det med batterikapasitet i praksis? Det savner jeg i mange tester. Har selv hatt flere smarttelefoner, med det felles at de sjelden holder 2 døgn uten lading. Regner med at den lavoppløste og blasse skjermen ble valgt for å spare strøm. Hadde vært fint med en telefon som kan tas med på lengre fjellturer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
når skal dere slutte med tester på tlf som er flere mnd gamle ?denne har vært på markedet i over 3 mnd og er nå blitt en gammel model.
Hvilke nyere modeller i samme segment har tatt over for denne?AtW

 

sa ingenting om at det var noen tlf som var nyere innen segmentet.. poenget var hvis det skal testes noe enten det er masse feil info om produktet så bør det testes når det komemr på markedet, ikke 3 mnd etterpå.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 måneder senere...

Herregud, her blir det gnålt om detaljer - skjerpings, nettfolk! Et kvart års solid erfaring med mobilen:

 

- Batteri: Holder fint 2-3 dager hvis man bare bruker den som telefon. Med mye surfing, litt Angry Birds, kart-/GPS-bruk og en og annen anledning der lommelykten benyttes tar det omtrent ett døgn før batteriet er tomt. Batterinivået faller ofte brått og uventet, men dette har blitt bedre over tid når mobilen lærer sin batteri å kjenne. Lading tar som regel 2,5t, som er litt lenge. Har kjøpt USB-solarlader så det går fortløpende.

 

- Mobilen er passe vanntett for å ringe i regn og snø uten å bry seg, berøringsskjermen er utmerket og virker med våte fingre også. Dette lager SonyEricsson reklame med fordi de kan garantere det - har dog aldri hatt problemer med det her med Samsungen heller. Telefonen har kræsjet noen ganger, og trengte restart etter batterifrakobling. Siden sitter ikke dekselet helt perfekt...

 

- Skjermoppløsningen: Alt blir litt smått. Merker det spesielt på nettsider som ofte er beregnet på litt større skjermer. Da kan det bli krøll i visningen her, med ord som ligger oppå hverandre og den slags. Til alt annet bruk er skjermen absolutt tilstrekkelig.

 

- Ytelse: Grei! Det er litt venting ved surfing og tom "vanlige" anvendelser som melding, ringing, kalenderinnlasting. Samboeren sier jeg er en idiot som bryr meg om ett sekund her, ett sekund der, og det er ikke noe vits i å sammenlikne en 1800kr-røff-mobil med en 6000kr-kukangst-iPhone. Eller en steingammel Nokia u/ innlastingstider, for den saks skyld.

 

Totalt sett er jeg godt fornøyd med det jeg betalte for. Mobilen ligger godt i hånden, og jeg kunne faktisk ha tenkt meg at den blir bare hakket tjukkere. Tenk om det var plass til et 4000mah-batteri istdf 1500mah! Det hadde vært mulig, og jeg synes at produsenten bør ha baller til å prøve noe den veien. For tjukkelsen har ikke så mye å si med slike mobiler, synes nå jeg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

En viktig ting jeg glemte: Internminnet på ~150MB er en vits, og jeg aner ikke hva beslutningstakere hos Samsung tenkte da de bestemte dette. Hadde jeg visst fra før at man i Android ikke kan flytte alle applikasjoner, men at noen er pent nødt å være installert på dette miniminnet, så ville det alene vært nok til å få meg over på Defy+ lel. Bestillte SD-kort på 32GB samtidig med mobilen, og har enn så lenge plass igjen på internminnet. Men det er en overhengende fare for at det lille minnet kan gjøre mobilen ubrukelig innen kort tid, når applikasjoner som må være der vokser seg større.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Som nevt over er telefonen på grensen til ubrukelig pga lite internminne, idiotene hos Samsung har også lagt ved noen programmer som ikke lar seg slette og som bruker plass.

 

Den er ustabil, rebooter minst en gang om dagen uten noe varsel, kjenner flere som sliter med dette, og den er ulidelig treg.

 

Denne telefonen har bare en fordel og det er at den er vanntett, resten er søppel.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
×
×
  • Opprett ny...