Gå til innhold

Dagen Internett gikk i svart


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vell en god del av disse sidene var åpen for de av oss som kjørte NoScript.

Jeg bladde igjennom Wikipedia uten noen SOPA stopper igår og en del andre.

 

Nå var jo ikke poenget at man skulle lure seg unna og komme seg på siden likevel, men å forstå hvor fatalt det kan bli med SOPA/PIPA.

 

Ikke mitt problem om de bruker scripts for det, av sikkerhetsmessige årsaker så kjører jeg MINIMALT med scripts.

HW.no og diskusjon.no rammes også av denne politikken, på denne måten holder man skadelig reklame i sjakk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg forstår egentlig ikke hva som tjenes på det..

 

facepalm.jpg

 

Man skal ikke "tjene noe", det er en demonstrasjon. Tjener folk noe på løpe rundt i gatene og demonstrere? Nei.

 

Det er for å vise hvor mange som er i mot det americuntsa driver med. Google f.eks. samlet 4.500.000 underskrifter mot SOPA.

Endret av N1ko
Lenke til kommentar

For det er JÆVLIG mange fæle scripts ute å går, og som skjuler seg i reklamene på nettsidene.

SOPA for nettleseren? Hva får deg til å si det? Jeg sitter i kommandoen og bestemmer hva jeg vil se og hva jeg tillater så sånn sett er det ett verktøy.

Det at sider som er store ikke har sånt er også feil, MySQL.com er ett eksempel på en stor kjent side som hadde en skummel drive by download for ikke så alt for lenge siden.

 

Så NoScript er ett sikkerhetsverktøy.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg tror nesten LostOblivion køddet.. ;) (Anbefaler også å ha det slikt at Flash og annet lignende innhold kun startes når du klikker på det. Finnes plugins til de fleste browsere, eller bruke Opera som har det innebygd. Reff msn.no sin banner for noen år siden, ei startside startside for svært mange windows/IE-brukere)

 

Samtidig tror jeg nok ikke hensikten til de som skjulte sidene sine vha javascript var å treffe de brukerne som har skjønt NoScript eller lignende features.. Bare for å ha touchet innom emnet i tråden.

Synes det var mange flotte tiltak, selv om kanskje flere skulle kunnet merket det vha bannere eller lignende på Facebook&Twitter.

 

edit: kom på msn.no-opplegget for noen år siden

Endret av 4-Dante
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...