Gå til innhold

Her er Panasonics 2012-modeller


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor spør du? Dersom du ikke har behov for "alt dette dilldallet" så lar du være å bruke det. TV-en blir ikke dårligere av den grunn, tvert imot. F.eks. fokuset på 3D har gjort plasmaskjermene raskere og mer lyssterke, som er en fordel også fordi de som ser på TV i 2D. Panasonic sine TV-er har fremdeles analoge innganger, man kan slå av høyttalerne og for de som kun bruker den mot PC kan man sette den opp til å alltid være tilkoblet PC-inngangen.

 

Dersom man skulle spesiallage en TV for de tviholder på utdatert teknologi så ville den antakelig blitt mye dyrere enn dagens TV-er, fordi etterspørselen ville blitt liten og man dermed ikke kunne masseprodusert den. Å nærmest skulle lage en helt ny fabrikk bare for å kunne lage en TV tilpasset bestefar er galskap.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Dersom man skulle spesiallage en TV for de tviholder på utdatert teknologi så ville den antakelig blitt mye dyrere enn dagens TV-er, fordi etterspørselen ville blitt liten og man dermed ikke kunne masseprodusert den. Å nærmest skulle lage en helt ny fabrikk bare for å kunne lage en TV tilpasset bestefar er galskap.

Det er vanlig å segmentere markedet ved å slå av funksjoner på enkelte modeller og selge de billigere. Det er fult teknisk mulig å masseprodusere en modell og selge den som to modeller. F.eks en med 3D, smart-tv og høyttalere, mens samme modell, med disse funksjonene slått av i firmware, kan selges rimeligere. Dvs. jeg tror ikke noen modell uten høyttaler ville vært noen suksess. Det er alt for mange som ønsker det, om så bare som backup eller til feilsøking dersom lyden forsvinner, eller for bruktsalgsverdien. Men uten 3D og smart-tv tror jeg er lettere å finne kunder til.

 

TV uten dilldall = skjerm. Så i stedet for kikke etter tver se etter en skjerm ?

PC-skjermer selges ikke med fjernkontroller og de har hverken antenneinngang eller plass til CI-modul. PC-skjermer stopper også på stusselige 30 tommer, til svært mye høyere priser enn 30 tommer TV-er.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det ingen som lager en simpel straight TV uten for mye dill-dall som samtidig har BRA bilde? Frykter jeg må ty til en dyr Apple TV(når og hvis de kommer) for å slippe 3D(ikke minst omgjøring fra 2D til 3D, jeg får frysninger av å tenke på hvor forferdelig det må være), stygge menyer, 90-talls fjernkontroller og masse klister rundt kanten med all slags patenter for å nevne noe.

Lenke til kommentar

PC-skjermer selges ikke med fjernkontroller og de har hverken antenneinngang eller plass til CI-modul. PC-skjermer stopper også på stusselige 30 tommer, til svært mye høyere priser enn 30 tommer TV-er.

 

Det finnes da skjermer uten antenneinngang og tuner opp til 82 tommer.

Eksempel på en 65-tommers plasma fra Panasonic. http://panasonic.net/prodisplays/products/65pf30/spec.html https://www.deal.no/deal/default.asp?page=vare&ProdusentID=TH-65PF30ER&ref=Prisjakt.no&utm_source=Prisjakt.no&utm_medium=cpc&utm_campaign=TH-65PF30ER

 

Prismessig er dette jo ikke akkurat billig, men du slipper smart-TV og i del fleste tilfeller 3D, dog ikke med denne modellen.

Lenke til kommentar

Er det ingen som lager en simpel straight TV uten for mye dill-dall som samtidig har BRA bilde? Frykter jeg må ty til en dyr Apple TV(når og hvis de kommer) for å slippe 3D(ikke minst omgjøring fra 2D til 3D, jeg får frysninger av å tenke på hvor forferdelig det må være), stygge menyer, 90-talls fjernkontroller og masse klister rundt kanten med all slags patenter for å nevne noe.

 

Det er masse funksjoner på TVen min jeg ikke bruker, den fungerer i praksis som en monitor, hva er problemet? Dilldallet er i liten grad i veien. Men du kan sikkert få kjøpt min TV til prisen av en apple-TV om du vil slippe 3D...., har tilogmed fjernet klistremerkene på den...

 

AtW

Lenke til kommentar

Når kommer en skjerm uten alt dette dilldallet ? Jeg ønsker meg en ren skjerm, og ikke noe annet. Høyttalere på tv er en vits, og hva skal jeg med apper på tv ? Jeg har da pc som er koplet til tv.

 

PC koblet til TV er på vei ut på sikt. Innen 2020 blir det helt avleggs.

Lenke til kommentar

PC-skjermer selges ikke med fjernkontroller og de har hverken antenneinngang eller plass til CI-modul. PC-skjermer stopper også på stusselige 30 tommer, til svært mye høyere priser enn 30 tommer TV-er.

 

Det finnes da skjermer uten antenneinngang og tuner opp til 82 tommer.

Eksempel på en 65-tommers plasma fra Panasonic. http://panasonic.net...5pf30/spec.html https://www.deal.no/...ign=TH-65PF30ER

 

Prismessig er dette jo ikke akkurat billig, men du slipper smart-TV og i del fleste tilfeller 3D, dog ikke med denne modellen.

Da ville jeg nok heller valgt VX300 som er det ypperste som er å få for tiden. (kjøpes her)
Lenke til kommentar

Når kommer en skjerm uten alt dette dilldallet ? Jeg ønsker meg en ren skjerm, og ikke noe annet. Høyttalere på tv er en vits, og hva skal jeg med apper på tv ? Jeg har da pc som er koplet til tv.

 

PC koblet til TV er på vei ut på sikt. Innen 2020 blir det helt avleggs.

 

Mye mulig, men per i dag er det den beste løsningen, så får jeg heller endre mine vaner om ting har endret seg om ti år.

 

AtW

Lenke til kommentar

Mye mulig, men per i dag er det den beste løsningen, så får jeg heller endre mine vaner om ting har endret seg om ti år.

 

AtW

 

Har selv PC koblet til, og det funker veldig godt for meg. Men dilldall selger, og spesielt blant den gemene hop. Desto mer dritt med kjente merkevarenavn og fancy tekno-babbel du kan reklamere for, desto bedre selger det.... Men vi vet jo bedre :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...