Gå til innhold

Nå forsvinner CD-spilleren i nye biler


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er litt synd egentlig..

 

Det er nok ikke veldig mange år igjen før "å dra på shopping" har dødd helt ut. Internett gjør ting rimeligere, enklere og mindre stressende. en kan også søke opp akkurat det en er på leit etter istedet for å trave rundt i byen eller på et kjøpesenter for å finne akkurat det som passer en. Synes jeg ser oss liggende på en Wall-E stol i fremtiden :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Synest dette er helt greit.

Har selv pleid å skifte CD mens jeg kjører bil. Vil påstå det er minst like farlig som å snakke i mobil. Selvom det ikke er lov/anbefalt så gjør folk det, fordi folk generelt er for late (hastverk) til å stoppe bilen for å skifte CD.

 

Litt ot: For noen år siden prøvde jeg å telle møtende biler der føreren snakket i mobil. Det var på strekkningen Åse - Moa her i Ålesund (ca 4 km). Jeg kom frem til nesten 30 biler, noe som var litt over halvparten...

 

Snart 4 år siden jeg kjøpte CD spiller med USB og Bluetooth til bilen. Fant fort ut at det var mye lettere og mer trafikk sikkert å ha all musikken på én minnepenn. Tok ikke lange tiden før jeg fikk øynene opp for spotify på mobilen. Har i nermere 3 år brukt Bluetooth til Spotify og nettradio på mobiltlf.

Skal jeg ha nytt anlegg i bilen blir det ganske sikkert en uten CD-spiller. Kanskje denne?

Endret av PantZman
Lenke til kommentar

Men hvorfor er det ingen bilprodusenter som setter av plass til en mobilbrakett? Vi må alltid ty til dårlige løsninger som sugekoppholder eller luftspjeldholder, eller andre ugunstige plasseringer. I tillegg har mange gjemt bort sigarettuttaket inne i askebegerskuffen eller i midtarmlenet slik at det hele ser svært lite elegant ut.

Lenke til kommentar

Men hvorfor er det ingen bilprodusenter som setter av plass til en mobilbrakett? Vi må alltid ty til dårlige løsninger som sugekoppholder eller luftspjeldholder, eller andre ugunstige plasseringer. I tillegg har mange gjemt bort sigarettuttaket inne i askebegerskuffen eller i midtarmlenet slik at det hele ser svært lite elegant ut.

 

Mobilen trenger ikke lengre være synlig i bilen, jeg har min i lomma hele tia. Den kobler automatisk til stereoen og funksjonene jeg behøver starter av seg selv. Bilen min er forsåvidt utstyrt med 12v tilkobling i bagasjerom, en i baksetet, en i hanskerommet, en under midtkonsollen og en usb inngang under midtkonsollen, samt en usb inngang i stereoen for de som har slike dingser som ikke er smarte nok til å kommunisere skikkelig uten kabel (iPhone, mp3 spillere, iPod, iPad feks....)

 

Bruker Android telefon selv, å denne ordner alt selv idet jeg setter meg i bilen og vrir om nøkkelen.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...