Gå til innhold

iPad 3 får ultrarealistisk spillgrafikk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har dette noe å si når 3D-spill på nettbrett er rimelig dårlig uansett?

De spillene som gjør seg best på nettbrett er jo ikke 3D-spill, men heller 2D-spill som Angry Birds, Tower Defense-spill eller leke-Avinor.

 

Det som betyr noe er hardware-aksellerert video-avspilling med støtte for flere formater og mindre strømforbruk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8974354

Jeg vet ikke hva som legges i orden Ultrarealistisk, men BF3 har en litt realistisk grafikk imo, så om A6-brikken kan yte Ultrarealistisk, må jeg nok bytte ut 580en min.

Lenke til kommentar

Og hvem lager denne brikken (eller grikken)? Samsung ftw

 

Den utvikles av Imagination Technologies og ikke Samsung? At Samsung eventuelt integrerer den som endel av sin SoC løsning så er det jo fremdeles ikke Samsung som har utviklet den. Skal vi følge den logikken så er det jo Apple som står bak A4 og A5 SoC løsningene og ikke Samsung.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Har dette noe å si når 3D-spill på nettbrett er rimelig dårlig uansett?

De spillene som gjør seg best på nettbrett er jo ikke 3D-spill, men heller 2D-spill som Angry Birds, Tower Defense-spill eller leke-Avinor.

 

Det som betyr noe er hardware-aksellerert video-avspilling med støtte for flere formater og mindre strømforbruk.

 

Kontrollene du referer til da?

 

20120113_013315.jpg

 

Fungerer med alle spill uansett om de er designet for kontrollinput eller ikke da du kan programmere knapper til å emulere touchinput på deler av skjermen.

 

So jo da, bedre grafikkytelse er velkommen

Lenke til kommentar

I et nettbrett er det svært begrenset med plass, og svært begrenset med spilleglede om man forbruker for mye strøm. Grafikken vil derfor være deretter, helt grei, men ALLTID milevis fra en god desktop gaming rigg.

 

Ultrarealistisk vil det på ingen måte kunne være, ikke realistisk heller for den del.

 

Så la oss kalle det hva det er, en noe imponerende prosessor, som leverer imponerende ytelser til små platformer. Når hele brettet koster 4000 kroner, kan man selv tenke hvor urealistisk det er å forvente at den kan utklassere en desktop gaming rigg med f.eks. 3 x 4000 kroners skjermkort, og en 3000 kroners CPU, på et 1500 kroners hovedkort, drevet av en 1500 kroners PSU osv...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Du kan ikke være mer realistisk enn "realistisk". Dummeste overskriften jeg har lest på lenge..

 

Første jeg tenkte og. Dessuten finnes det knapt realistiske spill på pc, og jeg kan garantere at spillene kommer til å se langt dårligere ut enn de beste på pc, så hva sitter man igjen med da?

Lenke til kommentar

Med sine A4 og A5 SoC har Apple vært knusende overlegne på grafikkytelse for telefoner og nettbrett, og basert på historikken til markedsledende Imagination Technologies er det ikke urimelig å anta at en Apple A6 med en slik GPU vil få Tegra 3 og resten av røkla til å framstå som temmelig utdaterte...

 

Imidlertid kjøper jeg ikke påstander om 20 ganger bedre ytelse før jeg vet hva det er sammenlignet med og ser resultatene av virkelige, uavhengige tester av et sluttprodukt - feks en iPad 3 - med en slik GPU. Som vanlig er det greit å avvente flere fakta før man drar de endelige konklusjonene. ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Med sine A4 og A5 SoC har Apple vært knusende overlegne på grafikkytelse for telefoner og nettbrett, og basert på historikken til markedsledende Imagination Technologies er det ikke

Erhm. A4 var på ingen måte overlegen mtp. grafikkytelse.

A5 nok kan sies å være det, men Tegra 3 kommer ganske nær.

Endret av EirikLF
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...