Gå til innhold

Boxee kutter ut datamaskinen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-77do0b

Med manglende støtte for Linux x64 så ble dette avgjørende i dilemmaet mellom xbmc og boxee. I windows så føltes også nyeste versjon av Boxee både tregere og mer ustabilt enn forrige, mens xbmc har tatt på seg sjumilsstøvlene med beta av Eden (11.0). Eneste Boxee vinner for min del er støtten for leietjenester som f.eks Headweb.

Lenke til kommentar

Dette er en fin måte å få mange til å flokke til tjenesten igjen. Ved å si at tjenesten kun er tilgjengelig noen måneder til vil det gjøre at folk kanskje prøver ut programmet for å se hva de har manglet, kanskje de oppdager at programmet er fantastisk, forteller sine venner, og så avslutter de ikke Boxxee Box allikevel? En vinn-vinn situasjon!

Lenke til kommentar

Dette er en fin måte å få mange til å flokke til tjenesten igjen. Ved å si at tjenesten kun er tilgjengelig noen måneder til vil det gjøre at folk kanskje prøver ut programmet for å se hva de har manglet, kanskje de oppdager at programmet er fantastisk, forteller sine venner, og så avslutter de ikke Boxxee Box allikevel? En vinn-vinn situasjon!

Isåfall høres det veldig krampeaktig ut. Vil det mao. si at de er døden nær og forsøker å ta grep? Prøvde forøvrig selv Boxee for ca. et halvt år siden og for meg hadde de ikke noe mer å tilby enn XBMC, så jeg holdt meg selvsagt til XBMC.

Lenke til kommentar

Jeg testet også boxee, men følte den manglet en del kjekke ting som xbmc har. Og en annen ting er at jeg ikke liker selve boxen deres i den formen det er i men også for at den er låst litt for godt. Hadde hvert kjekt om det kunne gått an å ha en slik box som kunne kjørt xbmc på en god måte.

 

Ingen slår xbmc på dette så langt:)

Lenke til kommentar

Om det er et smart trekk eller ikke vil tiden vise. Alt jeg vet er at Boxee for PC i praksis har vært dødt lenge nå. Den nye oppdateringen er ikke tilpasset HTPC, men bærer veldig preg av å være Boxee Box utgaven kopiert til HTPC. Selv venter jeg på XBMC 11 før jeg dropper Boxee fullstendig. Har bygget en flott Mini-ITX HTPC som gjør alt jeg kan trenger. Boxee Box kan ikke erstatte alt dette. Derfor uaktuelt for meg å bytte.

Lenke til kommentar

Hva betyr uttrykket "begynner å bli lang i tenna" ? Er det noe du fant på nå? Hvis man har en lang tann så kan man jo jammen bite fra seg...Eller mener du at da er tanna gammel og begynner å bli utdatert?

 

Fattar inget

 

Det er vel en fornorsking av begrepet "long in the tooth", som betyr at noe begynner å bli litt utdatert/slitent, men som du er inne på, betydningen spiller på forestillingen om at gamle vesener har lengre tenner.

 

AtW

Lenke til kommentar

Hva betyr uttrykket "begynner å bli lang i tenna" ? Er det noe du fant på nå? Hvis man har en lang tann så kan man jo jammen bite fra seg...Eller mener du at da er tanna gammel og begynner å bli utdatert?

 

Fattar inget

 

Det er vel en fornorsking av begrepet "long in the tooth", som betyr at noe begynner å bli litt utdatert/slitent, men som du er inne på, betydningen spiller på forestillingen om at gamle vesener har lengre tenner.

 

AtW

Riktig, når folk (og en del andre dyr) eldes trekker gjerne tannkjøttet seg tilbake, noe som gjør at tennene ser lenger ut. Med andre ord betyr det at løsningen begynner å bli gammel, eller "dra på åra" som det også kan sies.

Lenke til kommentar

Jeg har brukt boxee til PC i lang tid og har vært fornøyd med den. Jeg har også prøvd xbmc, men synes det er vanskelig å finne et skin jeg er fornøyd med og som gjør programmet så brukervennlig og "kult" som man ser av eksempelfilmer og -bilder. Dersom noen har forslag til hva som bør installeres i tillegg til hovedprogrammet eller har lenker til gode forklaringer - hadde det vært fint å fått dem :)

Lenke til kommentar

Jeg testet også boxee, men følte den manglet en del kjekke ting som xbmc har. Og en annen ting er at jeg ikke liker selve boxen deres i den formen det er i men også for at den er låst litt for godt. Hadde hvert kjekt om det kunne gått an å ha en slik box som kunne kjørt xbmc på en god måte. Ingen slår xbmc på dette så langt:)

BoxeeBox inneholder GPL3-programvare, som krever at sluttbruker kan installere modifiserte versjoner av programvaren på enheter som kommer med den forhåndsinsaller. Det vilkåret bryter BoxeeBox.

 

BoxeeBox distribuerer derfor piratkopiert programvare, og er ulovlig å selge i USA og de fleste europeiske land.

Lenke til kommentar
Jeg testet også boxee, men følte den manglet en del kjekke ting som xbmc har. Og en annen ting er at jeg ikke liker selve boxen deres i den formen det er i men også for at den er låst litt for godt. Hadde hvert kjekt om det kunne gått an å ha en slik box som kunne kjørt xbmc på en god måte. Ingen slår xbmc på dette så langt:)
BoxeeBox inneholder GPL3-programvare, som krever at sluttbruker kan installere modifiserte versjoner av programvaren på enheter som kommer med den forhåndsinsaller. Det vilkåret bryter BoxeeBox.BoxeeBox distribuerer derfor piratkopiert programvare, og er ulovlig å selge i USA og de fleste europeiske land.

 

Stemmer nokk på en prikk det ja, Og det gjør den til en av de kjedelige boxene spør du meg:) Jeg er mer åpen for å ha muligheten til å velge når det kommer til media center :) Jeg har hvert borti xbmc helt siden starten av xbox og føler de har hvert helt på topp siden den gang. Så det er litt synd at ingen lager en flott liten boks (ikke ren pc) som starter kjapt opp og er liten til vår gode xbmc.

 

Jeg har testet en del med ATV2 men enda ikke fått den til å kjøre ting skikkelig, det dukker stadig opp en del trøbbel. Så den er ikke god nokk enda.

 

Jeg er enig med en lenger oppe her at HTPC faktisk enda er den beste løsningen.

 

Openelec er også noe som kan være nyttig, men igjenn det blir jo bruk av en dyrere pc for å komme i gang.

 

Billigste løsninger så langt og som er kjapp i oppstarteten med xbmc er vel xtremer ultra maskinen.

 

Det som er mest spennende med xbmc for tiden er jo icefilms :)

Lenke til kommentar

Man får jo rimelig billige makiner med ion som støtter 1080p via hardwareakselerajon.

 

Selv vurderer jeg å slå sammen filserver og htpc til EN maskin, siden bege likevel må stå i stuen og htc-en min har tatt kvelden, og uten PSU og kabintt koster det meg cirka 1800kr for et i3-oppsett som er overkill, men strømgjerrig, og kan kjøres av en vifteløs PSU til rundt $60 så den blir tilnærmet lydløs. Stille kabinettvifter og CPU-vifte har jeg allerede.

 

I tillegg får man jo Acer Revo og liknened for rund tusenlappen nå vel?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...