Gå til innhold

- Fremtidens spillkonsoll er et nettbrett


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Razer har trynet grusomt med disse laptopene og nettbrettene sine.Fremtiden er at Razer går på en smell, og vi trekker konklusjonen der!

 

Jeg har tenkt det samme, men er det egentlig slik?

 

Jeg har i grunn lurt litt på hvordan salget har gått for disse eksperimentene deres.

Lenke til kommentar

a) Hensikten til portable gamingkonsoller er Å VÆRE PORTABLE. Derfor feilet og feiler PSP, og derfor kommer denne til å feile.

b) Skal du først lage en portabel gamingkonsoll så må du jaggu legge inn en eller annen form for grafikkort!

 

I tillegg, som andre her sier, jeg har til gode å spille et gyroskop-spill som funker bedre enn vanlige kontroller, med mindre du bruker det som et supplement alla gode Wii-spill. Dette blir som en svak og dårlig kopi av Nintendos neste spillkonsoll, Wii U.

 

Denne maskinen er ikke god på noe, og treffer derfor ikke noe marked. Jeg fatter ikke at produktutviklere ikke forstår dette enkle konseptet. For å bli kjøpt må du være best på et punkt.

Endret av Geirern
Lenke til kommentar

a) Hensikten til portable gamingkonsoller er Å VÆRE PORTABLE. Derfor feilet og feiler PSP, og derfor kommer denne til å feile.b) Skal du først lage en portabel gamingkonsoll så må du jaggu legge inn en eller annen form for grafikkort!I tillegg, som andre her sier, jeg har til gode å spille et gyroskop-spill som funker bedre enn vanlige kontroller, med mindre du bruker det som et supplement alla gode Wii-spill. Dette blir som en svak og dårlig kopi av Nintendos neste spillkonsoll, Wii U.Denne maskinen er ikke god på noe, og treffer derfor ikke noe marked. Jeg fatter ikke at produktutviklere ikke forstår dette enkle konseptet. For å bli kjøpt må du være best på et punkt.

 

Var PSPen så ille da? Etter jeg la inn costum firmware, SNES emulator og alle de gamle mariospillene mine var den jo helt konge. Bærebar nok til at den gikk i alle lommene mine og en uslåelig betteritid. Har blitt noen timer film, musikk og noe spill på den. enig med punkt b.

Lenke til kommentar

Var PSPen så ille da? Etter jeg la inn costum firmware, SNES emulator og alle de gamle mariospillene mine var den jo helt konge. Bærebar nok til at den gikk i alle lommene mine og en uslåelig betteritid. Har blitt noen timer film, musikk og noe spill på den. enig med punkt b.

Helt enig, jeg elsket PSPen. Jeg cracket den og lastet ned masser av spill på minnekortet, men for Sony var ikke jeg en spesielt god kunde - tvert imot tapte de penger på meg. PSPen ble et tapsprosjekt mtp investering, spesielt når du ser hvordan Nintendo tjente milliarder på akkurat samme segment men sin Nintedo DS. Markedet var der og de var sultne, men Sony greide ikke å kapitalisere, til tross for bedre specs og masse leverandører bak seg som produserte eksklusivt materiale.

 

Når Razer lager samme type konsoll, men sannsynligvis uten i nærheten av samme grad eksklusivt matriale og i en verden hvor markedet bruker mobiler og tablets som portable underholdningsenheter, hvorfor vil noen velge dem?

 

Og sist men ikke minst, hvis jeg først ønsker en mobil, kraftig gamingkonsoll, hvorfor kjøper jeg ikke heller den billigere PSP Vita?

Endret av Geirern
Lenke til kommentar

Artig at man forsøke å være innovativ og se på mulighetene.

 

Ser ingen grunn til å tviholde på det gamle og være konservativ. Må applaudere alle som forsøker å forbedre det som er.

 

Selv om jeg i dette tilfellet er mer tvilsom. Men noen holdning om at "det vi har i dag skal alltid være best" er intet annet enn en indikasjon på at man stagnerer og blir litt gammal og gretten. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Artig at man forsøke å være innovativ og se på mulighetene.

 

Ser ingen grunn til å tviholde på det gamle og være konservativ. Må applaudere alle som forsøker å forbedre det som er.

 

Selv om jeg i dette tilfellet er mer tvilsom. Men noen holdning om at "det vi har i dag skal alltid være best" er intet annet enn en indikasjon på at man stagnerer og blir litt gammal og gretten. :)

Problemet er så enkelt at det er et fåtall av spill til PC som egner seg å spille med kontroller:

Enkelte action-RPG

Action/Adventure (Batman:AA, Assassin's Creed)

Bilspill

Tur-baserte strategispill

 

Det å spille skytespill, Real-time strategispill, old-school RPG og MMORPG (jeg har sikkert glemt noen sjangere her) egner seg uendelig mye bedre med mus og tastatur av den enkle grunn at nøyaktigheten og hastigheten er mye høyere. Siden dette er de sterkeste sidene ved PC-gaming, og du vil bli utkonkurrert på nettet mot en som sitter med mus og keyboard er ikke dette et godt produkt.

 

Som andre har nevnt er også PS Vita et bedre produkt med tanke på bedre støtte fra utviklere og en bedre tilnærming til bærbar gaming. Dette monsteret fra Razer kunne fungert som en bærbar konsoll, men som PC feiler det totalt.

 

Gaming-laptopen deres har en viss nisje, den er tynn og portabel samtidig som ytelsen er helt akseptabel for å spille spill på den. Problemet der er bare den vanvittige prislappen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det var i sin tid også et "faktum" at papiravisen var bedre enn nettavis og alt det tullet der på skjermen. Vi skal være forsiktige med å bli den nye generasjonen naysayers.

 

Jeg er ikke uenig i at det - for meg - er og forblir tastatur og mus. Men på den annen side, det er de som fortsatt tviholder på papiravisen også, så jeg skal ikke leke skråsikker på hva som er best for morgendagen - for det er en kjennsgjerning at vaner er vonde å vende.

 

Et nettbrett har eksempelvis enkel mulighet til å ha tastatur. Mus vil sikkert også kunne bli en mulighet, samt annet spilltilbehør. Det er konseptet som her er relevant, ikke det å henge seg opp i en prototype.

 

Et nettbrett er tross alt en pc det også. Det er alltid en fordel å reflektere i litt mer enn 30 sekunder over nye forslag, for det er nok av oppfinnelser som har fått nei som følge av forsvar av etablerte konvensjoner. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det var i sin tid også et "faktum" at papiravisen var bedre enn nettavis og alt det tullet der på skjermen. Vi skal være forsiktige med å bli den nye generasjonen naysayers.

 

Jeg er ikke uenig i at det - for meg - er og forblir tastatur og mus. Men på den annen side, det er de som fortsatt tviholder på papiravisen også, så jeg skal ikke leke skråsikker på hva som er best for morgendagen - for det er en kjennsgjerning at vaner er vonde å vende.

 

Et nettbrett har eksempelvis enkel mulighet til å ha tastatur. Mus vil sikkert også kunne bli en mulighet, samt annet spilltilbehør. Det er konseptet som her er relevant, ikke det å henge seg opp i en prototype.

 

Et nettbrett er tross alt en pc det også. Det er alltid en fordel å reflektere i litt mer enn 30 sekunder over nye forslag, for det er nok av oppfinnelser som har fått nei som følge av forsvar av etablerte konvensjoner. :)

 

1: Som i å koble i et tastatur? Hvis ja hva er poenget even. Hvis nei du mener onscreen keyboard, 1: Touch er shitty å spille med, 2: Keyboardet vil ta opp hele skjermplassen man faktisk spiller på.

 

2: Ja hva er poenget med denne dingsen med analogsticks etc da når man kan kjøpe seg en gaminglaptop isteden.

 

Det vi har sett de siste årene, og nå mer og mer er ned "dumming"/noobifisering av teknologi/gaming. Ja gjøre ting enklere osv er bra men å kutte ned på features for å tilpasse konsoll/bærbart utstyr blir for dumt. Har tidligere vært spådd at neste gen konsoll(PS4/X720) kommer til å bli den siste før konsoller dør ut, jeg håper for all del dette skjer..

Endret av LNF
Lenke til kommentar

Det var i sin tid også et "faktum" at papiravisen var bedre enn nettavis og alt det tullet der på skjermen. Vi skal være forsiktige med å bli den nye generasjonen naysayers.

 

Jeg er ikke uenig i at det - for meg - er og forblir tastatur og mus. Men på den annen side, det er de som fortsatt tviholder på papiravisen også, så jeg skal ikke leke skråsikker på hva som er best for morgendagen - for det er en kjennsgjerning at vaner er vonde å vende.

 

Et nettbrett har eksempelvis enkel mulighet til å ha tastatur. Mus vil sikkert også kunne bli en mulighet, samt annet spilltilbehør. Det er konseptet som her er relevant, ikke det å henge seg opp i en prototype.

 

Et nettbrett er tross alt en pc det også. Det er alltid en fordel å reflektere i litt mer enn 30 sekunder over nye forslag, for det er nok av oppfinnelser som har fått nei som følge av forsvar av etablerte konvensjoner. :)

 

1: Som i å koble i et tastatur? Hvis ja hva er poenget even. Hvis nei du mener onscreen keyboard, 1: Touch er shitty å spille med, 2: Keyboardet vil ta opp hele skjermplassen man faktisk spiller på.

 

2: Ja hva er poenget med denne dingsen med analogsticks etc da når man kan kjøpe seg en gaminglaptop isteden.

 

Det vi har sett de siste årene, og nå mer og mer er ned "dumming"/noobifisering av teknologi/gaming. Ja gjøre ting enklere osv er bra men å kutte ned på features for å tilpasse konsoll/bærbart utstyr blir for dumt. Har tidligere vært spådd at neste gen konsoll(PS4/X720) kommer til å bli den siste før konsoller dør ut, jeg håper for all del dette skjer..

Sånn at nettbrett/mobil blir de facto spillenhet? For PC-spill kommer aldri tilbake, det kan du bare glemme.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...