Gå til innhold

Nettshopping blir enklere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Du trenger følgende:

En nettbutikk som støtter funksjonaliteten

En ultrabook med trykkfølsom skjerm

Et MasterCard med støtte, alternativt en Intel-basert telefon der betalingsinformasjonen din er registrert.

I forbindelse med kravene for at NFC skal fungere, hva er nødvendigheten av Ultrabook og trykkfølsom skjerm?

 

Thin – less than 21 mm (0.8 inch) thickness[7]

Lightweight – less than 1.4 kg (3.1 pounds)[8]

Long battery life – 5 to 8+ hours[9]

Mainstream pricing – around $1,000 USD [10]

May use flash-based SSDs[11]

Use CULV (17 W TDP) Intel Sandy Bridge mobile processors

Core i5-2467M (1.6 GHz)

Core i5-2557M (1.7 GHz)

Core i7-2637M (1.7 GHz)

Core i7-2677M (1.8 GHz)

Use Intel's graphics sub-system HD Graphics 3000

 

Lenke til kommentar

Jeg sliter litt med å se at dette er skummelt og gjør shoppingen så ekstremt mye lettere enn før. Om dette innebærer at man ikke lenger må være registrert kunde i butikken for å kjøpe, så kan jeg se at det vil gjøre en handel lettere, hvis ikke så blir det liten forskjell i fra dagens ordning.

 

Jeg lurer litt på hvorfor det må være mastercard og en ultrabook. Proprietært, sa folk? (intel-basert telefon...)

Endret av Eplenektar1
Lenke til kommentar

Alt blir lettere dersom vi kjøper intel produkter...
FAIL!

Merkelig de ikke har fått med seg at man har tatt mange skritt vekk fra løsninger som gjør det lett å tømme kontoen med kun kortet i besittelse.

Antar man er nødt å konfigurere den aktuelle maskinen såvel, men den kan bli frastjålet i samme slengen.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Det blir ikke enklere og samtidig trygt før noen finner opp en hjernebølgesensor slik at det med sikkerhet kan verifiseres hvem som har lagt kleptopølsene på tastaturet.

 

Det holder ikke kun å enkelt kunne verifisere kredittverdigheten til en plastdings (kredittkort) i nærheten.

Lenke til kommentar
Du trenger følgende: En nettbutikk som støtter funksjonaliteten En ultrabook med trykkfølsom skjerm Et MasterCard med støtte, alternativt en Intel-basert telefon der betalingsinformasjonen din er registrert.
I forbindelse med kravene for at NFC skal fungere, hva er nødvendigheten av Ultrabook og trykkfølsom skjerm?

Thin – less than 21 mm (0.8 inch) thickness[7] Lightweight – less than 1.4 kg (3.1 pounds)[8] Long battery life – 5 to 8+ hours[9] Mainstream pricing – around $1,000 USD [10] May use flash-based SSDs[11] Use CULV (17 W TDP) Intel Sandy Bridge mobile processors Core i5-2467M (1.6 GHz) Core i5-2557M (1.7 GHz) Core i7-2637M (1.7 GHz) Core i7-2677M (1.8 GHz) Use Intel's graphics sub-system HD Graphics 3000

 

 

Tja det er vel kun et forsøk fra Intel på å kuppe netthandel? NFC fungerer jo helt fint uten både trykkfølsom skjerm, Ultarbook og Intelbasert telefon. Det Intel vel tenker er at det må foregå en 2 veis kommunikasjon fra nettbutikkens handlekurv og mot telefonen for at NFC skal kunne aktivisere betaling, fylle ut adresse etc.

Endret av mrs.robinson
Lenke til kommentar

Ser ikke helt store poenget i å kjøpe Ultrabook med trykkfølsom skjerm for å spare det minuttet, så det kommer nok aldri til å bli en av grunnene til at jeg kjøper en slik, nei.

 

Hadde det blitt skumlere? Tja. For meg virker det da veldig lett å snappe opp kortet ditt og betale ting på din regning, selv om de nok må ha en eller annen sperre til kun din datamaskin, er det jo ikke umulig å få tak i den, heller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...