Gå til innhold

Spillutviklere protesterer mot SOPA


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvem er SOPA og hvorfor holder de fortsatt på med dette tullet? Hvorfor er det ingen som stopper de? Dette er jo helt latterlig! I fjor økte musikksalget, takket være Spotify, Wimp, osv og alle musikk elskere. Jeg liker å teste varen før jeg kjøper den, men jeg er ikke den som flyr rundt i byen og shopper varer. Jeg kjøper heller på nettet. Enklere, billigere og mer miljøvennlig. Det samme gjelder spill også. Når et nytt spill kommer ut, f.eks. Duke Nukem Forever, som fikk mye variert kritikk, så er det greit å laste ned gratis først, for å se om det er verdt penga, før man kjøper det. Så det er Steam, Origin, osv, og spillutgivernes jobb å gi oss en liten smakebit, via en demo, sånn at vi kan teste spillet og kjøpe det hvis det er verdt penga. Det er riktig fokus mot ulovlig nedlastning av spill, IMO. Fu kapitalist verden!

Lenke til kommentar

ingen stopper dem fordi de skal jo ta de slemme. At folk ikke skjønner at det her er resultatet er rart. For hver mening der ute finnes det en ekstrem en og det er det vi ser nå. Og det er mange som vil si, det er ille men det må til for å "ta" de som "ødelegger". Ødelegger i hermetegn fordi det aldri har rulla in mer penger til spillselskapene.

Så har vi jo anmeldere her som klager på for lave priser... Spotify f.eks soper inn penger for musikkbransjen igjen, metallica og prince vil stoppe det. Alle nytenkninger som angriper "problemer" på forbrukernes premisser blir jo sablet ned.

Lenke til kommentar

Jeg begynner å bli lei dette vaset fra utviklere som sier de ikke støtter SOPA slik som den er skrevet i dag. Ved å være medlem av ESA så støtter de automatisk SOPA uansett om de klager eller ikke. Det blir som å være profesjonell soldat og si at krig er galt.

 

Saken er at SOPA må forkastes fullstendig og ikke omskrives. Loven er en hån mot ytringsfriheten. ESA bæsjer her skikkelig på leggen og dersom dette vedtas vil det føre til enorme problemer for utviklere, utgivere og forbrukere.

 

Jeg blir skremt når jeg tenker på kunnskapsnivået til personer som synes en lov som gir private organisasjoner blankofullmakt til å stenge nettsteder helt uten innblanding fra myndighetene. I tillegg kommer dette fra et land der det står skrevet i loven at man er uskyldig til det motsatte er bevist. Her snakker man altså om å hoppe over hele rettsapparatet og dømme ved mistanke. I etterkant blir det den "skyldige" som må bevise sin uskyld.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Jeg har fulgt saken en god stund nå, og kan si dette:

Hvis USA, og de 70 år gamle mennene som har blitt så godt betalt av lobbyister, Hollywood produsenter osv. som har invistert flere millioner i dette.

Hvis, SOPA kommer igjennom, vet du hva som kommer til å skje da? Det kommer til å være opptøyer i gatene. Det kommer til å bli lagd et nytt internett. Folk kommer til å rasere, og ta liv av de som lagde det, hvis personer som støtter SOPA ikke trekker seg vekk, kommer det til å skje noe . . så lenge ikke Israel støtter SOPA (Israel har de aller beste hackerne i verden med seg) så tipper jeg vi er sikre. Men hvis det skjer.. å gud.

 

Samme om du er ateist, agnostiker eller Buddhist, be, be til en høyere makt, om at noen må redde oss. Enten det er deg selv eller noen andre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke hvordan USA kan lage lover som gjelder for andre land enn seg selv? Åssen er det mulig? Eller har jeg misforstått totalt? Noen som kan forklare dette for meg?

 

I bunn og grunn, ja. De vil be pirater i andre land utlevert. Nå er det tvilsomt at noe land i verden vil gå med på dette da utlevering av egne borgere er svært sjeldent. Portugal har nektet å utlevere en dømt morder til USA. Til og med Rhode Island har søkt om å kunne nekte å utlevere fanger til føderale myndigheter som risikerer dødsstraff.

 

Loven er såpass vagt formulert at det er grusomt. Får det til å høres ut som hver person som laster ned en sang eller mimer/synger etter en på youtube kan bli kastet i fengsel. Patriot act 2.0. USA har ikke lært en dritt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...