Gå til innhold

– 13-tommers skjerm i et 12-tommers kabinett


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Selskapet har i tillegg klemt inn en 13,3-tommers skjerm i det Dell mener er kabinettstørrelsen til en vanlig 12-tommers bærbar datamaskin. Dette gjør at skjermen eliminerer det meste av rammen rundt, og går nesten fra kant til kant.

Det ser ikke sånn ut på bildene. Ramma har etter det jeg kan bedømme helt normal tykkelse. Er påstanden noe PR-avdelinga har funnet opp på egenhånd?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Tja dette var vel ikke noe særlig til nyhet fra Dell?

Tykk ramme rundt skjermen og dårlig utnyttelse av plassen. Lurer på hvor bra skjerm det er mulig å få på plass på denne uten tykk ramme rundt?

 

Skjermutviklingen har stått nesten stille på bærbare. For over 10 år siden fikk jeg mine klamme hender på bærbar med 1440x1050 oppløsning, tror det var i 14" chassi med 15" skjerm. Det fantes vel 1600x1200 også om jeg husker rett. Da trodde man at produsentene endelig skulle prioritere bra skjermer. Men nei.

 

10 år senere er det fortsatt lavoppløselig skjerm og de tykke rammene henger fortsatt med.

Endret av mrs.robinson
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Med mindre skjermen er like god som på XPS15/17 (sikker ikke med at lyden er det på et såpass tynt kabinett), eller prisen er latterlig lav (noe jeg også er sikker på) ser jeg ingen differensiering eller årsak til å velge XPS 13 over en annen ultrabook. Ultrabooks minner meg om mobiler, de er alt for lite differensiert.

Lenke til kommentar

Intel HD 3000 graphics suger ræv...

Ikke til det det er ment å brukes til. :thumbup:

 

EDIT:

Når jeg tenker meg grundig om så er slike integrerte kort strengt tatt geniale. For det første så gir de brukere som ikke trenger fancy dedikerte løsninger en mulighet for å få maskiner til en vesentlig lavere pris enn en maskin med dedikert grafikk, og de er strømbesparende i maskiner med dedikert grafikk da disse bruker det integrerte grafikkortet når maskinen ikke trenger ytelsen fra det dedikerte grafikkortet.

 

Så alt i alt er det vel strengt tatt det motsatte av ræva, nemlig helt genialt. :yes:

Endret av vidarkri
Lenke til kommentar

Som med alle disse ultrabookene, alt for lite tilkoplinger, derfor er disse ingen alternativ for meg, ser egentlig ikke foredelen overfor en normal 13" bærbar som jo også bare er litt tykkere og tynnere.

 

At den ser "lekkert" ut telle ikke som fordel, datamaskin er en bruksgjenstand og det er dyrt nok å for god ytelse fra før av.

Endret av NoiSe_NOR
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...