Gå til innhold

– Ingen PlayStation 4 på E3 (PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ville jo tatt seg ut om Hirai sa "Ja, vi viser frem PS4 på E3 og lanserer senere i høst".

 

Med mindre Sony unngår bakoverkompabilitet neste generasjon burde de vel ha en del gode grunner til å få ut en ny konsoll så fort som mulig - først og fremst at PS3 er en tungsolgt konsoll med utrolig mange gode spill. Hvis PS4 lanserer med hele PS3-biblioteket i ryggen vil den ha en enorm bredde av spill, og hvis vi i tillegg får Uncharted 4, God of War 4 og Killzone 4 i lanseringstiden blir det firedobbelt så gøy.

 

Men helt seriøst, PS3 har jo ikke akkurat vært den suksessen Sony håpet på, og det er i deres beste interesse å få ut en oppfølger så fort som mulig. Og Sony har fint råd til en ny konsoll - ingen investeringer i PS3-klassen behøves denne gangen.

Lenke til kommentar

Føler faktisk det er mest PC-spillere som maser om nye konsoller da de fleste PC-spill i dag bruker assets fra konsollversjonene som holder spillene kraftig tilbake.

 

GPU-en i PS3 er modifisert GeForce 7800 med 256 MB GDDR3 VRAM. Husker det var store saker da det ble annonsert i 2005: "Dobbelt så kraftig som GeForce 6800 Ultra!", som var det mest populære skjermkortet på den tiden.

Endret av kilik
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis Sony venter til 2014 kan de like godt stå over genereasjonen spør du meg. Viktig at de ikke gir Nintendo og Microsoft et for stort forsprang for da blir det alt for vanskelig å hente seg inn igjen.

 

De kan få en ganske interessant utgivelse da:

 

PS4:

God of War 4

Killzone 4

Resistace 4

Uncharted 4

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Vel det som irretere meg mer en at grafikken på konsolporter er så dårlig er at IU er ikke tilpassa tastatur og Mus i det heletatt, gjennomleve det akkurat nå med Skyrim. Også er det jo at disse portene er så f*ckings d¨årlig laga, bugs og lags hvor hen en kan se (GTA4). Men back to topic, håpe bare at de lansere snart, bror min masse om at jeg skal kjøpe meg ps3 så vi kan spille ilag, men det blir jo bortkasta med den kosta mer en par hundre lapper. Lating som ikke orke å bygge seg en gamer ^^

Lenke til kommentar

Hvis Sony venter til 2014 kan de like godt stå over genereasjonen spør du meg. Viktig at de ikke gir Nintendo og Microsoft et for stort forsprang for da blir det alt for vanskelig å hente seg inn igjen.

 

De kan få en ganske interessant utgivelse da:

 

PS4:

God of War 4

Killzone 4

Resistace 4

Uncharted 4

 

Av disse spillene er utvilsomt God of War og Uncharted de beste varemerkene, men det er trolig at Naughty Dog ikke kommer til å utvikle oppfølger til 3 eren om jeg har forstått det rett.

 

Både Killzone 3 og Resistance 3 solgte forsåvidt under forventningene (KZ3 2.15 mil per dec 2011) så jeg tror nok at utsiktene til flere spill i seriene er små , synd dog at det er "cliffhangers" i begge eller ting som ikke ble helt "fullført".

 

Personlig så mener jeg at det også er på tide å komme med en PS4 men man bør ikke ha hastverk. En ny spillkonsoll bør være både kraftigere og bedre enn konkurrentene og ikke minst tilby en likeverdig om ikke bedre netverksopplevelse.

Lenke til kommentar

Jeg tviler på at PS4 vil være nevneverdig kraftigere enn NeXtbox, selv om de skulle vente er år. Se bare på PS3 versus 360. Samtidig vil et års forsprang igjen gjøre NeXtbox til den de facto markedslederen neste generasjon - og nå som det ikke lengre er usikkerhet rundt hvor serier som GTA og Final Fantasy kommer til å havne, så vil Microsoft ha mye lettere for å penetrere det tidligere Playstation-markedet enn de hadde i 2005. Kort sagt, så tror jeg bare sony-fanboys ville ventet på PS4 om MS var et år før, og det er en situasjon som hverken er gunstig for Sony eller spillindustrien mer generelt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg håper egentlig at PS4 blir binærkompatibel med PS3, slik at PS3 spill kan kjøre direkte på CPUen i PS4 uten noen form for emulering, og at maskinen egentlig er mer eller mindre bygd som en PS3, bare noen (mange?) ganger kraftigere. Kjekt om de også tar seg bryet å putte en skikkelig PS2 emulator inn i den.

 

Kanskje de denne gangen også gidder koste på seg de doble HDMI-utgangene de sa det skulle bli på PS3 :p. Det kunne bli morsomt å spille lokale multiplayerspill med to skjermer kjørende i 720p i stedet for 1080p split screen, eller muligens la maskinen vise film på én skjerm mens noen spiller på en annen.

Endret av Pseudopod
Lenke til kommentar

Jeg tviler på at PS4 vil være nevneverdig kraftigere enn NeXtbox, selv om de skulle vente er år. Se bare på PS3 versus 360. Samtidig vil et års forsprang igjen gjøre NeXtbox til den de facto markedslederen neste generasjon - Snip

 

Joda, utvilsomt nok så vil et års forsprang gi Microsoft mye å gå på, men man må også huske at en god spillkonsoll med gode spill er like viktig for å få til gode salgstall.

 

Jeg tror fortsatt at mye av suksessen til MS har vært i at Xbox er lettere å lage spill til enn det en Ps3 er , det ligner også stort sett mer på en pc og dermed så kan man lettere porte spillene til pc om man ønsker. En veldig viktig bit av suksessen til XB er nok at man har en solid nettverkstjeneste med god Voicechat , utrolig nok har ikke sony greid å få til dette selv etter flere års utvikling noe som igjen peker på at noe med maskinvaren på ps3 rett og slett ikke var bra nok.

 

Sony må lansere en knallgod spillkonsoll neste gang , hvis ikke tror jeg Sony's glansdager er over.

Lenke til kommentar

 

Joda, utvilsomt nok så vil et års forsprang gi Microsoft mye å gå på, men man må også huske at en god spillkonsoll med gode spill er like viktig for å få til gode salgstall.

 

Jeg tror fortsatt at mye av suksessen til MS har vært i at Xbox er lettere å lage spill til enn det en Ps3 er , det ligner også stort sett mer på en pc og dermed så kan man lettere porte spillene til pc om man ønsker. En veldig viktig bit av suksessen til XB er nok at man har en solid nettverkstjeneste med god Voicechat , utrolig nok har ikke sony greid å få til dette selv etter flere års utvikling noe som igjen peker på at noe med maskinvaren på ps3 rett og slett ikke var bra nok.

 

Sony må lansere en knallgod spillkonsoll neste gang , hvis ikke tror jeg Sony's glansdager er over.

 

Spill er selvsagt det viktigste her, men 99% av alle spill folk bryr seg om vil uansett være på begge plattformene, så da blir ikke denne faktoren viktig nok.

 

MS har hatt suksess fordi de tilbyr alt som Sony tilbyr (vel, minus blu-ray), pluss litt til i form av nettjeneste og generelt lavere pris. PS3 har prestert godt blant annet på bakgrunn av suksessen til PS1 og PS2, og bedre etterhvert som prisen har falt ned på et mer fornuftig nivå, samtidig som de har fått mye gratis reklame fordi PS3 har blitt regnet som den kraftigere konsollen (selv om det er diskutabelt) og fordi de har hatt mye suksess blant spilljournalister med eksklusivene sine, spesielt siden 2009. Likevel tror jeg nok dette betyr lite for den jevne gamer, og de må tilby et bedre produkt om de skal komme like godt ut av neste generasjon. Hvis ikke MS fucker opp da - men det er vel ikke trolig så mye penger de har å legge inn i dette.

 

Tror forresten vi skal se langt etter hardware-emulering av PS3-spill om ikke Sony velger å fortsette med Cell - og det er vel ikke spesielt trolig.

Endret av taterfyrings
Lenke til kommentar

Jeg tviler på at PS4 vil være nevneverdig kraftigere enn NeXtbox, selv om de skulle vente er år. Se bare på PS3 versus 360. Samtidig vil et års forsprang igjen gjøre NeXtbox til den de facto markedslederen neste generasjon - og nå som det ikke lengre er usikkerhet rundt hvor serier som GTA og Final Fantasy kommer til å havne, så vil Microsoft ha mye lettere for å penetrere det tidligere Playstation-markedet enn de hadde i 2005. Kort sagt, så tror jeg bare sony-fanboys ville ventet på PS4 om MS var et år før, og det er en situasjon som hverken er gunstig for Sony eller spillindustrien mer generelt.

Vel, Sony er i en kinkig situasjon. De sliter økonomisk for tiden med underskudd og enorm gjeld. PS3 har fortsatt ikke gått med overskudd totalt sett med tanke på de enorme utviklings/produksjonskostnadene de hadde i starten. De trenger noen solide PS3-år softwaremessig i 2012-2014 for å gå i pluss med prosjektet.

 

Samtidig sliter Vita i Japan med veldig svakt salg og de kan risikere nok et tapsprosjekt hvis de ikke snur trenden. Lansering i Vesten står også for tur i år. Den trenger langt mer eksklusiv software, priskutt og skikkelig markedsføring som tærer på ressursene på kort sikt.

Lenke til kommentar

At den ikke dukker opp på E3 trenger ikke å bety noe som helst for konsollens lanseringsvindu. Dersom MS annonserer Xbox 3 på årets E3-messe er det ikke utenkelig at Sony annonserer PS4 på Gamescom eller TGS.

 

Jeg er uansett ganske sikker på at Xbox 3 og PS4 ikke blir lanserte før tidligst i 2013, så jeg tror ikke at noen av produsentene har noe hastverk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...