Gå til innhold

Motorolas batterikonge


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I tillegg til et bedre batteri, har den nye modellen også fått mer lagringsplass. Mens Razr ble levert med 16 GB intern lagringsplass, kommer Razr Maxx med et 16 GB minnekort i tillegg, altså totalt 32 GB.

Synes dette blir ganske upresist formulert da det kan gi inntrykk av at Razr ikke støtter minnekort, noe den gjør. Forskjellen her er kun at Motorola med Razr Maxx tydeligvis har tenkt å legge ved et minnekort i esken, noe de ikke gjør med Razr.

Lenke til kommentar
I tillegg til et bedre batteri, har den nye modellen også fått mer lagringsplass. Mens Razr ble levert med 16 GB intern lagringsplass, kommer Razr Maxx med et 16 GB minnekort i tillegg, altså totalt 32 GB.
Synes dette blir ganske upresist formulert da det kan gi inntrykk av at Razr ikke støtter minnekort, noe den gjør. Forskjellen her er kun at Motorola med Razr Maxx tydeligvis har tenkt å legge ved et minnekort i esken, noe de ikke gjør med Razr.

 

Takk for input, jeg har presisert dette i teksten nå. Ut fra pressemeldingen høres det ut som om telefonen faktisk har 32 GB internt, men finlesing av spesifikasjonene forteller en annen historie... :-)

Lenke til kommentar

Håper andre produsenter følger etter og fokuserer på bedre batterilevetid. Det blir for dumt at man må lade mobilen daglig mener jeg.

 

Enig. Det som er dumt er at de fleste produsenter lager leketøysmobiler. Jeg lader en gang i uka jeg. Og jeg bruker mobilen hardt. Mobiler som trenger lading hver natt er på grensen til å være mobil spør du meg. Blir nesten som en gammeldags fast-telefon. Fungerer knapt utenfor hjemmet.

Lenke til kommentar

Håper andre produsenter følger etter og fokuserer på bedre batterilevetid. Det blir for dumt at man må lade mobilen daglig mener jeg.

 

Enig. Det som er dumt er at de fleste produsenter lager leketøysmobiler. Jeg lader en gang i uka jeg. Og jeg bruker mobilen hardt. Mobiler som trenger lading hver natt er på grensen til å være mobil spør du meg. Blir nesten som en gammeldags fast-telefon. Fungerer knapt utenfor hjemmet.

Merker egentlig ikke til noen problemer, så lenge den holder ca 24 timer. Ser ikke på det som noe stort problem og sette telefonen i laderen om natta når jeg selv sover og lader mine egene batterier. :)

Lenke til kommentar

Nå er det ofte at man kan kjøpe på større batteri på de mobilene som har utskiftbart batteri. Eks Samsung Galaxy S II med 3500mAh batteridqnmz4.jpg

 

Ikke noe nytt det, men husk på at mange av eksterne man kjøper kan være jallaballa kvalitetsmessig. Jeg har selv kjøpt batteri oppgitt å være 3500 mAh som ble utladet eter en times prating, og den illustrasjonen din var slettes ikke pen. SII har offisielt eksternt batteri som bygger den ut til ca 1cm over hele fjøla, kapasiteten på dette er ca 2000 mAh (same om standard Motorola Atrix med andre ord) men det selges ikke i alle land telefonen selges i, av en eller annen grunn.

Lenke til kommentar

Håper andre produsenter følger etter og fokuserer på bedre batterilevetid. Det blir for dumt at man må lade mobilen daglig mener jeg.

 

Enig. Det som er dumt er at de fleste produsenter lager leketøysmobiler. Jeg lader en gang i uka jeg. Og jeg bruker mobilen hardt. Mobiler som trenger lading hver natt er på grensen til å være mobil spør du meg. Blir nesten som en gammeldags fast-telefon. Fungerer knapt utenfor hjemmet.

Merker egentlig ikke til noen problemer, så lenge den holder ca 24 timer. Ser ikke på det som noe stort problem og sette telefonen i laderen om natta når jeg selv sover og lader mine egene batterier. :)

 

24 timer, seriøst ??? Har ikke hatt en mobil som har måtte lades etter 24timer siden 2001 eller noe tror jeg... Den jeg har nå holder ca 4 dager, noe mindre enn 3 dager bør man ikke akseptere i 2011 mener jeg...

Kan jeg spørre hva du gjør om du er på en fjelltur en weekend og bor i telt/hytte eks.. Har du med deg 3 stk batteri på turen da ?? hehe :tease:

Endret av leirdueredet
Lenke til kommentar

 

Håper andre produsenter følger etter og fokuserer på bedre batterilevetid. Det blir for dumt at man må lade mobilen daglig mener jeg.

 

Enig. Det som er dumt er at de fleste produsenter lager leketøysmobiler. Jeg lader en gang i uka jeg. Og jeg bruker mobilen hardt. Mobiler som trenger lading hver natt er på grensen til å være mobil spør du meg. Blir nesten som en gammeldags fast-telefon. Fungerer knapt utenfor hjemmet.

Merker egentlig ikke til noen problemer, så lenge den holder ca 24 timer. Ser ikke på det som noe stort problem og sette telefonen i laderen om natta når jeg selv sover og lader mine egene batterier. :)

 

24 timer, seriøst ??? Har ikke hatt en mobil som har måtte lades etter 24timer siden 2001 eller noe tror jeg... Den jeg har nå holder ca 4 dager, noe mindre enn 3 dager bør man ikke akseptere i 2011 mener jeg...

Kan jeg spørre hva du gjør om du er på en fjelltur en weekend og bor i telt/hytte eks.. Har du med deg 3 stk batteri på turen da ?? hehe :tease:

Bruker i dag en iPhone 4S og en Galaxy Nexus, begge må stort sett lades etter en dags bruk. Ellers er det ikke ofte jeg er på fjellturer, men dersom jeg skulle det har jeg også en batteri pakke på størelse med en fyrstikkeske som lade telefon batteriet 2x opp, og ved og deaktivere en del datasynkronisering og posisjoneringstjenester kan jeg øke batterikapatisteten en god del. Så jeg velger jo egentlig selv at telefonen skal bruke så mye strøm som den gjør, fordi jeg uansett setter den i en docking stasjon når jeg kommer hjem om kvelden, som lader den fult opp til neste dag. ;)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...