Gå til innhold

Test: Ice Cream Sandwich p?amsung Galaxy S II


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg testet også ut CM9 i desember, har fungert veldig bra egentlig til å være alpha.

 

Jeg skrev litt mer om det her, erfaringer og hvordan fikse diverse bugs og småting.

 

Det neste du må gjøre er å skru av mobiltelefonen. Så trykker og holder du på volum ned-tasten. Fortsett med å trykke på volum opp, hjem og hovedbryter til telefonen går inn i ClockworkMod Recovery.

 

Det forutsetter selvsagt at man har CWM installert

Lenke til kommentar

Testet dette på min Desire i helgen. Riktignok ikke CM9 varianten, men mer ren Android. Fungerer overraskende godt i og med at Desire har hardware som ikke lengre støttes av produsentene. Dvs at man må fikse på drivere selv. En av utfordringene er HW-akselerasjon og å få denne til å fungere bra. Kamera begynner å komme opp og gå, og det er imponerende hva de får til! Er avhengig av en 100% fungerende telefon til daglig, så har tatt det ut igjen. Uansett ser dette veldig lovende ut på en såpass gammel telefon som Desire.

 

Mer info for Desire finnes her: sandvold.as

Lenke til kommentar

ah hadde det der på min galaxy s men tok det vekk, for buggy å ustabilt plus amoled skjermen e fuckd, kan ikke overdrive der.... fargene ikke rett å når du tar av skjermen blinker skjermen grønt før den går av.... amoled, gimick teknologi i mine øyne

 

Amoled er jo en fantastisk teknologi!

det er jo fordi CM9 er i tidlig alpha fase at blinker farger her og der. selv om det ble fikset for min sgs2.

 

Uansett, blant ting som ikke virker er:


  •  
  • harware akselerert video avspilling (bruk moboplayer og sett software dekoding)
  • kamera settings kan i liten grad stilles på.
  • Media Transfer Protocol virker ikke, bruk programmer ala droid explorer.
  • Google Maps trenger permissions 3 ganger, gå inn og ut av maps gjentatte ganger for å få dette til å virke.

Lenke til kommentar

Forsøkte denne guiden trinn for trinn, og den fungerte håpløst dårlig på min telefon. Det mest nyttige med guiden tror jeg må være biten med backup for å kunne fikse telefonen igjen når den kræsjer. At ikke en eneste link til orginaltråden på xda finnes i artikkelen synes jeg også er svært dårlig, siden den tross alt alltid er anbefalt å lese før flashing finner sted. Synes dere har vært litt for gniten med linker til eksterne nettsteder her, Amobil.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...