Gå til innhold

Test: Apple TV


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men den vil like vel ha de nevnte hardware manglene som usb, muligheter for og utvide lagringsplass, trådløs...osv

 

Om man skal måtte jailbrake og tukle med saken. Så kan man jo likesågodt gå for en annen løsning eller evt kan man sette sammen en slik sak selv.

Endret av WilliamAR
Lenke til kommentar

Får ikke boksen til å spille av MKV med XBMC. Får en feilmelding og beskjed om å lese loggfilen. Jeg er mer enn blank på hva jeg holdt på med da jeg innstallerte XBMC, og det kan sannsynligvis sammenlignes med hvordan min mor ville følt det om hun skulle pakke opp filer med ARJ i DOS.

 

Ser frem til neste artikkel i serien som gjør boksen brukanes til andre ting enn NRK-nett TV.

Lenke til kommentar

Kort oppsummert, dyrt og dårlig. Ikke noen revolusjon på tv markedet på samme måte som spotify har vært en revolusjon for musikkmarkedet.

 

For at Ola Nordmann skal bytte ut RiksTV med EpleTV, så tror jeg Apple må tilby en fastpris for alle seriene og/eller filmene, eller eventuelt ha en betydelig lavere pris enn de nå viser.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kan du sette sammen en for meg som koster 800 kr eller? Jeg har selv en wd tv live, men den har slitsom UI her er Apple tv bedre. Med xbmc på den kan man jo sette det opp slik man selv vil. Men fikser denne hd? Er dette en nyere type?

Endret av PaulKemp
Lenke til kommentar

Hadde denne boksen i 2011 engang og den var morsom den, men for min del så hadde den litt for mange negative sider. En kompis av meg har den og er kjempe fornøyd, men han har macbook,ipad og iphone i tillegg så ser hvorfor.

 

Løsningen for min del ble en boxee box som passer mye bedre for mitt bruk, men savner fjernkontrollen til apple tv.

Lenke til kommentar

Snasen liten boks, men problemet er jo mangelen på innhold. Helt latterlig at man må styre med VPN e.l. for å få lov til å betale for innhold. Når kommer Netflix til Norge?

 

 

Gir airplay noe som man ikke får via DLNA?

 

AtW

 

Kan man strømme lyd fra Spotify/Wimp via DLNA? Såvidt jeg har skjønt er DLNA en måte for mediaspillere å spille av filer som ligger på andre enheter og derfor må filtypen være støttet på mediaspilleren. Airplay sender selve lydstrømmen over nettverket, så man kan sende lyden fra alt som lager lyd (f.eks. Wimp/Spotify).

Lenke til kommentar

Snasen liten boks, men problemet er jo mangelen på innhold. Helt latterlig at man må styre med VPN e.l. for å få lov til å betale for innhold. Når kommer Netflix til Norge?

 

 

Gir airplay noe som man ikke får via DLNA?

 

AtW

 

Kan man strømme lyd fra Spotify/Wimp via DLNA? Såvidt jeg har skjønt er DLNA en måte for mediaspillere å spille av filer som ligger på andre enheter og derfor må filtypen være støttet på mediaspilleren. Airplay sender selve lydstrømmen over nettverket, så man kan sende lyden fra alt som lager lyd (f.eks. Wimp/Spotify).

 

Om wimp og spotify støtter det direkte vet jeg ikke, men man kan streme lydstrømmen med DLNA ja. Jeg må innrømme jeg ikke bruker DLNA noe spesielt selv, da det finnes bedre og mer fleksible løsninger for streaming enn både dlna og airplay. Airplay støtter vel i utgangspunktet også bare itunes, men man kommer seg rundt med programmer som airfoil o.l.?

 

Atw

Lenke til kommentar

Hvordan fungerer Apple-TV som AirPlay hub? Tar det lang tid å starte opp før funksjonen er klar? Jeg tenker da på situasjoner der du får lyst til å høre på musikk men Apple TV er avslått.

 

Tenkte å kjøpe en Apple AirPort for å gi hjemmekinoreceiveren min AirPlay, men den koster det samme som Apple-TV. Med AirPort trenger jeg bare å slå på receiveren så er jeg klar til å spille musikk.

Lenke til kommentar

Om wimp og spotify støtter det direkte vet jeg ikke, men man kan streme lydstrømmen med DLNA ja. Jeg må innrømme jeg ikke bruker DLNA noe spesielt selv, da det finnes bedre og mer fleksible løsninger for streaming enn både dlna og airplay. Airplay støtter vel i utgangspunktet også bare itunes, men man kommer seg rundt med programmer som airfoil o.l.?

 

Atw

 

Ja, i Windows (og Mac OSX?) så må man bruke Airfoil for å sende lyd fra andre programmer enn iTunes. Men på dingser med iOS så ligger Airplay "native" i operativsystemet og man kan velge å sende all lyd til en Airplay-mottaker.

 

Synes dette fungerer meget bra og er praktisk med Wimp og Spotify. Har lett etter tilsvarende løsninger for Android og DLNA, men ikke funnet noe (kan hende det er jeg som har lett dårlig). Hvilken løsning bruker du?

 

 

Magnus

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...