Gå til innhold

HTTS Januar 2013


ReZLA

Anbefalte innlegg

Kanskje litt i det tidligste laget å lage tråd om det her nå, men jeg prøver.

 

Jeg ble i Mars innkalt til sesjon del 2, og jeg havnet i Hærens taktiske treningssenter Januar 2013. Er det flere her som skal dit?

Noen andre som har hatt førstegangstjeneste sin der, og har noen erfaringer å dele?

 

-ReZ

Endret av ReZLA
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Der har jeg tjeneste nå. Du skal inn i Kampeskadronen (KESK) som holder til på Rena. KESK er en del av kavaleriet, hvor stormsoldatene er oppsatt på CV90. Etter det jeg har hørt, så er KESK mer eller mindre en av de hardeste avdelingene en kan velge mellom i Forsvaret. Det er mye hat for enkelte.

 

Ikke alle blir oppsatt på vogn. Noen må også jobbe i administrasjonen ved HTTS hvis du har de rette egenskapene til det.

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...
  • 3 uker senere...

:green:

 

Jeg bumper denne. Jeg lurer forsatt på om det er flere som skal dit i Januar? Og vil forsatt gjerne høre historier/erfaringer.

 

-ReZ

Ja! Jeg skal inn til KESK januar 2013. Gleder meg virkelig som en unge, men jeg gruer meg samtidig til å gå masse på ski (blir det mye av ski i rekrutten?). Hvordan går treningen? :-)

Papa

Endret av Papaslick
Lenke til kommentar

:green:

 

Jeg bumper denne. Jeg lurer forsatt på om det er flere som skal dit i Januar? Og vil forsatt gjerne høre historier/erfaringer.

 

-ReZ

Ja! Jeg skal inn til KESK januar 2013. Gleder meg virkelig som en unge, men jeg gruer meg samtidig til å gå masse på ski (blir det mye av ski i rekrutten?). Hvordan går treningen? :-)

Papa

 

Har aldri sett KESK'en på ski, og tviler på at de i det hele tatt bruker det. Truger derimot, er godt brukt på vinteren

 

Ah, det hørtes betryggende godt ut i mine ører. Hvor er/var du plassert i militæret, Longva?

Lenke til kommentar

 

 

Ah, det hørtes betryggende godt ut i mine ører. Hvor er/var du plassert i militæret, Longva?

 

Stormesk 4, Panserbataljonen. Altså akkurat samme oppbygning som KESK'en, bare at hvordan avdelingene blir brukt er annerledes. PBN er en egen kampbataljon, KESK'en er jo strengt tatt en markørstyrke (dog en SÆRDELES god førstegangstjeneste)

 

Det er alltid så deilig å lese svar fra folk som faktisk har vært med på noe lignende, enn folk som bare har "hørt" ting. Mine fokusområder ved treningen har vært gå-turer med sekk, ferdigstilling, kjernemuskulatur og vanlig basistrening (typ. pushups osv). Har du noen tips til hvilke ting en bør fokusere mest på, og hvilke ferdigheter som egner seg best der oppe?

Lenke til kommentar

Papaslick:

 

Er vel heller det at jeg må starte opp med treningene igjen etter en periode uten. (Løp mye med sekk, og hadde masse vanlig basistrening) Så får vel starte opp igjen til uka regner jeg med.

Gleder meg veldig nå!

 

Edit: Absolutt et pluss at jeg slipper ski, siden dette er en av mine svakere sider..

Endret av ReZLA
Lenke til kommentar

Papaslick:

 

Er vel heller det at jeg må starte opp med treningene igjen etter en periode uten. (Løp mye med sekk, og hadde masse vanlig basistrening) Så får vel starte opp igjen til uka regner jeg med.

Gleder meg veldig nå!

 

Edit: Absolutt et pluss at jeg slipper ski, siden dette er en av mine svakere sider..

 

Du bør ikke løpe med sekk (i alle fall ikke en tung en), du risikerer bare å skaffe deg belastningsskader.

Lenke til kommentar

Papaslick:

 

Er vel heller det at jeg må starte opp med treningene igjen etter en periode uten. (Løp mye med sekk, og hadde masse vanlig basistrening) Så får vel starte opp igjen til uka regner jeg med.

Gleder meg veldig nå!

 

Edit: Absolutt et pluss at jeg slipper ski, siden dette er en av mine svakere sider..

 

Du bør ikke løpe med sekk (i alle fall ikke en tung en), du risikerer bare å skaffe deg belastningsskader.

 

Det jeg fant ut også, endte opp med slatters! :hrm: Men er fin igjen nå.

Lenke til kommentar

Papaslick:

 

Er vel heller det at jeg må starte opp med treningene igjen etter en periode uten. (Løp mye med sekk, og hadde masse vanlig basistrening) Så får vel starte opp igjen til uka regner jeg med.

Gleder meg veldig nå!

 

Edit: Absolutt et pluss at jeg slipper ski, siden dette er en av mine svakere sider..

 

Løp med sekk er virkelig ikke bra for kroppen din, jeg lærte det på den harde måten. Øv heller på å gå FORT, så fort at du nesten jogger. Det blir ganske mye felt på oss virker det som, er bare å komme seg ut i skogen :-D

Lenke til kommentar

 

Det er alltid så deilig å lese svar fra folk som faktisk har vært med på noe lignende, enn folk som bare har "hørt" ting. Mine fokusområder ved treningen har vært gå-turer med sekk, ferdigstilling, kjernemuskulatur og vanlig basistrening (typ. pushups osv). Har du noen tips til hvilke ting en bør fokusere mest på, og hvilke ferdigheter som egner seg best der oppe?

 

Det du trener er helt utmerket. Blir nok gåing med sekk, og behov for sterk kjernemuskulatur i en såpass fysiske krevende tjeneste. Det viktigste er ikke nødvendigvis å benke 100+kg, men å kunne bære tungt over lengre tid, å være en seig jævel med andre ord.

 

Godt å høre. Nå føler jeg meg ganske masete, men vet du noe om mulighetene til å søke seg inn på tmbn etter ftgj i KESK? Har prøvd å google litt rundt dette, fant ikke så mange gode svar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...