Gå til innhold

Lenovo tyvstarter på CES


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det noen i det hele tatt som enda bruker den der røde "styreprikken"?

Synes bare dem er i veien, ikke er dem presise å styre heller.

 

Optisk mus > Trackpoint ("røde styrepinnen") > MacBook touchpad > Laser mus > Vanlig touchpad er min foretrekkende liste av alt det jeg har erfaring med.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det noen i det hele tatt som enda bruker den der røde "styreprikken"?

Synes bare dem er i veien, ikke er dem presise å styre heller.

 

Optisk mus > Trackpoint ("røde styrepinnen") > MacBook touchpad > Laser mus > Vanlig touchpad er min foretrekkende liste av alt det jeg har erfaring med.

 

Hvis du setter MacBook touchpad over lasermus har du ikke prøvd f.eks. Logitech G5, den er akkurat som en optisk mus og har deilig form.

Lenke til kommentar

er det ingen laptop produsenter som skjønner at touchpad'er går under regelen "Bigger Is Better"? det er helt forferdelig og styre rundt på en skjerm med kun 9 cm med horisontal plass, skjermen er 16:9, kanskje en idè at touchpaden burde være 16:9 også?

Lenke til kommentar

Er det noen i det hele tatt som enda bruker den der røde "styreprikken"?Synes bare dem er i veien, ikke er dem presise å styre heller.

 

"Styreprikken" er genial intet mindre. Har hatt den både på IBM og senere Dell maskiner og det er rett og slett noe jeg savner på tastaturet på stasjonære. Går utrolig kjapt å bruke og trackpointen er veldig lett å bli skikkelig glad i.

Endret av mrs.robinson
Lenke til kommentar

Har testet Logitech G5, G9, G9X og diverse fra blant annet Razer og du kan si hva du vil, men per dags dato så finnes det ingen lasersensor som ikke sliter med skipping og / eller positive eller negativ akselerasjon.

 

Optisk er absolutt veien og gå og blant annet Razer Deathadder med sin Avago ADNS-S3888 sensor er noe av det mest stabile som er og den førstevarianten med Avago ADNS-S3668 er faktisk enda bedre men nesten umulig å finne per i dag, men heldigvis har jeg en som forhåpentligvis har endel år igjen.

 

Produsenter har mistet fullstendig fokus og fotfeste og tenker jo bare på høyest mulig DPI og alt mulig tullball i dag. Stabiliteten på Avago ADNS-S6006 (Logitch G5), Avago ADNS-S9500 (Logitech G500, G700 og G9X), Avago ADNS-S6006 (Logitech G7) er ikke elendig men fremdeles dårligere enn ADNS-S3888 og ADNS-S3668 som vi fikk for flere år tilbake.

Og da nevner vi ikke engang Philips Twin Eye PLN 2031 (Razer Lachesis) og Philips Twin Eye PLN 2032 (Razer Mamba) som ikke er stort å skryte av dessverre.

Og hvis du setter stort sett alt over trackpoint så kan du vell neppe har prøvd noen skikkelig Lenovo ThinkPad maskiner i mer enn to sekunder?

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

Så lenge vi fortsetter å styre innholdet med en musepeker kommer jeg aldri til å kjøpe en bærbar uten Trackpoint. Mine touchpad-er blir deaktivert i BIOS straks jeg tar i bruk PC-en. Jeg lener ofte hendene (nederste del av tommelen) på touchpad-en når jeg skriver, noe som gjerne resulterer i at man begynner å skrive et sted i et dokument og ti sekunder senere skriver man et helt annet sted...

Lenke til kommentar
Er det noen i det hele tatt som enda bruker den der røde "styreprikken"?Synes bare dem er i veien, ikke er dem presise å styre heller.
"Styreprikken" er genial intet mindre. Har hatt den både på IBM og senere Dell maskiner og det er rett og slett noe jeg savner på tastaturet på stasjonære. Går utrolig kjapt å bruke og trackpointen er veldig lett å bli skikkelig glad i.

 

Tror Lenovo selger ett usb-tastatur med trackpoint. Forøvriger det bare ett lite antall Dell-modeller som har trackpoint, mens alt av Thinkpad har det (til og med Thinkpad Edge).

Lenke til kommentar
Er det noen i det hele tatt som enda bruker den der røde "styreprikken"?Synes bare dem er i veien, ikke er dem presise å styre heller.
"Styreprikken" er genial intet mindre. Har hatt den både på IBM og senere Dell maskiner og det er rett og slett noe jeg savner på tastaturet på stasjonære. Går utrolig kjapt å bruke og trackpointen er veldig lett å bli skikkelig glad i.
Tror Lenovo selger ett usb-tastatur med trackpoint. Forøvriger det bare ett lite antall Dell-modeller som har trackpoint, mens alt av Thinkpad har det (til og med Thinkpad Edge).

 

Dell har hatt trackpoint i over 10 år på sine bærbare men det stemmer som du sier, det gjelder ikke alle maskiner. Før det var det kun IBM som gjaldt og det hadde faktisk litt med trackpointen å gjøre.

 

Hmm da må jeg skaffe meg nytt tastatur da så flott. Har hatt ett IBM tastatur med trackpoint for den stasjonære men usømmelig omgang med Farris sendte det trofaste IBM tastaturet til de evige jaktmarker.

 

Har en våt tastaturdrøm og det er er et tastatur for pc som utseendemessig er ganske lik denne karen:

hero_3_20091020.jpg men med trackpoint men det er det ingen som lager nei. For en slik en ville tatt seg godt ut i stua.

Endret av mrs.robinson
Lenke til kommentar

Skal ha student-pc til høsten. Blir nesten garantert ThinkPad. Noen forslag, eller kommer det mest sannsynlig nye modeller til den tid?

T420s kan jeg anbefale, den er god og stabil. Men det spørs jo litt på hva du ser etter, nå svarer jeg jo bare ut ifra hva jeg ville kjøpt. :p

 

 

Og trackpoint er undervurdert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...