Gå til innhold

XCOM får et ekte comeback i høst


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmm, X-COM (FPS) har jo blitt utsatt til financial year 2013 etter det jeg har lest. Og kan ikke se for meg dette her har vært i utvikling så lenge? Er det feil å si at dette derfor kommer til å bli kortere/mindre omfattende med tanke på utviklingstid?

 

anyways, Firaxis er flinke folk, så det her blir nok bra uansett ;)

Endret av Haunts
Lenke til kommentar

Hmm, X-COM (FPS) har jo blitt utsatt til financial year 2013 etter det jeg har lest. Og kan ikke se for meg dette her har vært i utvikling så lenge? Er det feil å si at dette derfor kommer til å bli kortere/mindre omfattende med tanke på utviklingstid?

 

anyways, Firaxis er flinke folk, så det her blir nok bra uansett ;)

 

Finansåret 2013, eller "fiscal year" som de sier på engelsk, begynner i april og slutter i mars 2013. Enn så lenge tyder alt på at også skytespill-versjonen til 2K Marin også kommer i år.

 

Det vites ikke hvor lenge Firaxis' tolkning av serien har vært under utvikling, så det blir bare spekulasjoner hvorvidt det er kortere eller mindre omfattende.

Endret av Odesseiron
Lenke til kommentar

Finansåret 2013, eller "fiscal year" som de sier på engelsk, begynner i april og slutter i mars 2013. Enn så lenge tyder alt på at også skytespill-versjonen til 2K Marin også kommer i år.

 

Det vites ikke hvor lenge Firaxis' tolkning av serien har vært under utvikling, så det blir bare spekulasjoner hvorvidt det er kortere eller mindre omfattende.

 

April som kommer nå? In that case, my bad, da har jeg tolket det feil.

Men nå får i hvertfall fansen det de ville ha!

Lenke til kommentar

Fantastiske nyheter !

Kan jo også nevne at xenonauts kommer også dette året sannsynligvis.

 

x-com * 2 =))

 

Ai! Var ikke klar over denne. Takk :)

 

Om du stikker på Xenonauts.com så kan du faktisk forhåndsbestille spillet, og da får du umiddelbart tilgang til den seneste Alpha-versjonen (som enda mangler en god del ting, men er fullt spillbar), som nå er i en av de siste fasene. I løpet av de kommende månedene vil de sannsynligvis gjøre seg ferdig med Alpha og begynne på Beta'en (bug-fixing, optimisering osv). Du har en del screenshots på nettsiden der, som vitner om en uhyre tro gjenskapelse av originalspillene, med nye og forbedrede funksjoner (langt enklere å utruste soldatene, real-time flykamp, nye fiendetyper osv).

 

Det som er fint med å forhåndsbestille dette spillet (noe jeg gjorde så snart jeg hørte om det), er at du sponser utvikleren i prosessen med å lage spillet, alt går direkte inn i utviklingen, og desto flere som forhåndsbestiller, desto raskere vil det gå, og de kan gjøre mer, lage et større spill, osv.

 

Legg merke til at grafikken du ser på skjermbildene ikke vil være slik ved sluttproduktet. Det er et indiespill, og det forholder seg tro til originalspillene, så ikke forvent MYE mer, men spillet vil etter hvert i Beta'en få en mer "handpainted" artistisk stil. :)

 

Anbefaler å sjekke nyhetsarkivet på siden deres for å få med seg ny info titt og ofte.

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar

originale X-com er et av de beste spillene jeg noen gang har spilt. Æsj at det er konsoll de utvikler det for først og fremst, men her skal det være potensiale til et kanonspill. For å være ærlig tror jeg de får det beste resultatet om de bare oppdaterer det grafiske fra originalen, samt legger til flere enheter og våpen. Alt annet er vel egentlig overflødig :)

Lenke til kommentar

Det er verdt å minne om at dette slett ikke er første gang X-COM beveger seg bort fra turbasert taktisk strategi. X-Com: Interceptor bød på dogfighting og X-Com: Apocalypse på sanntidsstrategi.

 

Med forbehold om at jeg ikke har prøvd det nye X-Com virker det litt tendensiøst å si at det ikke er et 'ekte' comeback.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...