Gå til innhold

Akam.no Bildekritikk


Anbefalte innlegg

Heisann folkens. Som et ledd i det å bringe Digit.no nærmere Akam.no har vi døpt om tjenesten til "Akam.no Bildekritikk". Vi har også gått over til Akam logo, farger og facebookside. Ellers er alt helt likt. Digit er inntil videre bildekritikkens adresse, men vi vil gå over til bildekritikk.akam.no i tillegg.

 

Dette er i hovedsak ikke et tiltak for dere som allerede bruker tjenesten, men for potensielle nye brukere som nå kanskje finner inngangen til tjenesten noe mindre forvirrende (samme logo, farger).

 

Som en følge av disse endringene har bildekritikk fått en mer gunstig plass i toppen, på den sorte "hovedrekka" til akam.no. Jeg vil også anta at dette gjør det lettere å promotere bildekritikken på akam.no i tiden som kommer.

 

Jeg har forståelse for at det kan være litt vemodig for de som har fulgt digit.no i flere år, men dere får trøste dere med at det ikke har skjedd noe mer enn et navne/layout-bytte her.

 

Jeg har tro på at dette kan være et viktig ledd i en positiv videreutvikling av bildekritikken vår!

 

Innspill til endringen?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann folkens. Som et ledd i det å bringe Digit.no nærmere Akam.no har vi døpt om tjenesten til "Akam.no Bildekritikk". Vi har også gått over til Akam logo, farger og facebookside. Ellers er alt helt likt. Digit er inntil videre bildekritikkens adresse, men vi vil gå over til bildekritikk.akam.no i tillegg.

 

Jeg har forståelse for at det kan være litt vemodig for de som har fulgt digit.no i flere år, men dere får trøste dere med at det ikke har skjedd noe mer enn et navne/layout-bytte her.

 

Jeg har tro på at dette kan være et viktig ledd i en positiv videreutvikling av bildekritikken vår!

 

Detta har jeg venta på lenge!

 

 

"Digit" er jo bare et navn/begrep, og det har jo ligget i kortene helt siden "konverteringen" i fjor sommer at dette kom til å skje.

 

Utelukkende positivt, og tror at det vil bli enklere i forholdet mellom tidligere "akamister" og nå "historiske" "digitere".

 

 

Samlet så tegner dette veldig så bra, milepæl er vel det rette ordet kanskje!!!!:thumbup:

Endret av smort1
Lenke til kommentar

 

 

 

Jeg har forståelse for at det kan være litt vemodig for de som har fulgt digit.no i flere år, men dere får trøste dere med at det ikke har skjedd noe mer enn et navne/layout-bytte her.

 

Jeg har tro på at dette kan være et viktig ledd i en positiv videreutvikling av bildekritikken vår!

 

Innspill til endringen?

 

Ikke vemodig i det hele tatt. Det er lenge siden jeg lot meg påvirke følelsesmessig av farger og logoer(brands). Blir jo spennende å se om kritikken nå endrer form.

Lenke til kommentar

Dersom du klikker på bildekritikk i menyen havner du på forsiden og ikke i bildekritikken....

Havner på forsiden hvor det står "Velkommen til Akam.no Bildekritikk" ja, så det blir et klikk til for å komme til selve Bildeoversikten .

 

Hvis en vil komme direkte til Bildeoversikten hvor Bildekritikken kan utøves må en nok legge dette som en Favoritt-kobling f.eks.... :whistle:

Lenke til kommentar

Dersom du klikker på bildekritikk i menyen havner du på forsiden og ikke i bildekritikken....

Havner på forsiden hvor det står "Velkommen til Akam.no Bildekritikk" ja, så det blir et klikk til for å komme til selve Bildeoversikten .

 

Hvis en vil komme direkte til Bildeoversikten hvor Bildekritikken kan utøves må en nok legge dette som en Favoritt-kobling f.eks.... :whistle:

 

 

Er vel sjelden noe som irriterer meg mer enn når en nettside bestemmer seg for at brukerne nå må bruke 2 kiikk for å komme dit du kom på 1 klikk tidligere....

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg ser hva du sier Espen. Men hvis "Bildekritikk" skulle ha ledet rett til "Bilder" kunne vi i praksis ha droppet forsiden. Og forside må vi ha synes jeg, spesielt i forhold til nye besøkende. Først hadde vi bare linker på forsiden, nå har jeg lagt "Forsiden Bilder Om Bildekritikken" over "brukerboksen" i header. Jeg håper at disse linkene kan gjøre susen, og at dere bare trenger noen dager på å venne dere på de :)

 

Vurderte også en "meny under menyen" etter man har klikket på "Bildekritikk", men der møtte jeg litt motstand..

Lenke til kommentar

Er vel sjelden noe som irriterer meg mer enn når en nettside bestemmer seg for at brukerne nå må bruke 2 kiikk for å komme dit du kom på 1 klikk tidligere....

Det er fremdeles mulig å bruke bare ett klikk, lenken er bare flyttet litt.

 

Når du først er inne i bildegalleriet/bildevisningen kan du trykke på denne knappen for å komme rett til galleriforsiden.post-222600-0-83050400-1325789832_thumb.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg ser hva du sier Espen. Men hvis "Bildekritikk" skulle ha ledet rett til "Bilder" kunne vi i praksis ha droppet forsiden. Og forside må vi ha synes jeg, spesielt i forhold til nye besøkende. Først hadde vi bare linker på forsiden, nå har jeg lagt "Forsiden Bilder Om Bildekritikken" over "brukerboksen" i header. Jeg håper at disse linkene kan gjøre susen, og at dere bare trenger noen dager på å venne dere på de :)

 

Vurderte også en "meny under menyen" etter man har klikket på "Bildekritikk", men der møtte jeg litt motstand..

 

Fungerer greit for meg med den over brukerboksen. Var bare ikke oppmerksom på at den var der enda. Ønsket var at når man blar og kommenterer skulle ha en enkel måte å komme tilbake til oversikten på og det har vi nå med direktelinken over "brukerboksen", så TAKK!

 

 

 

Mens vi er inne på smådetaljer...: En annen ting er noe jeg har registrert noen ganger er at når jeg blar og kommenterer i bildekritikken så forsvinner plutselig pilene på sidene og da fungerer det heller ikke å navigere ved hjelp av piltastene på eget tastatur. Det har skjedd noen ganger nuh og minst tre av gangene mener jeg det har sammenheng med at jeg har gitt karakter. Det er også et lite irritasjonsmoment da jeg kankje har kommet til bilde 15, så må tilbake til bildoversikten og så finne det bildet jeg kom til og fortsette der...

 

Er vel sjelden noe som irriterer meg mer enn når en nettside bestemmer seg for at brukerne nå må bruke 2 kiikk for å komme dit du kom på 1 klikk tidligere....

Det er fremdeles mulig å bruke bare ett klikk, lenken er bare flyttet litt.

 

Når du først er inne i bildegalleriet/bildevisningen kan du trykke på denne knappen for å komme rett til galleriforsiden.post-222600-0-83050400-1325789832_thumb.jpg

Vet ikke hvilket skin eller nettleser du benytter, men den undermenyen der har ikke jeg...

 

 

 

 

(Ehhh. var litt rask der - har undermenyen, men bare når jeg er inne på selve bildekritikken ja, men det har likevel ordnet seg med den mer permanente direktelinken ved brukerboksen....)

Endret av Espen Ørud
Lenke til kommentar

Mens vi er inne på smådetaljer...: En annen ting er noe jeg har registrert noen ganger er at når jeg blar og kommenterer i bildekritikken så forsvinner plutselig pilene på sidene og da fungerer det heller ikke å navigere ved hjelp av piltastene på eget tastatur. Det har skjedd noen ganger nuh og minst tre av gangene mener jeg det har sammenheng med at jeg har gitt karakter. Det er også et lite irritasjonsmoment da jeg kankje har kommet til bilde 15, så må tilbake til bildoversikten og så finne det bildet jeg kom til og fortsette der...

Har det skjedd i dag også? Jeg mener at det skal være fikset nå.

Lenke til kommentar

Slenger på en til i samme slengen også - multisitat har sluttet å fungere for meg i IE9. I stedet for å "slå på det grønne lyset" ved klikk på multisitat så åpner den som om jeg hadd klikket svar på det innlegget i stedet... Drygt irriterende når man gjerne vil dra med 4-5 sitater og svare fortløpende....

Lenke til kommentar

Slenger på en til i samme slengen også - multisitat har sluttet å fungere for meg i IE9. I stedet for å "slå på det grønne lyset" ved klikk på multisitat så åpner den som om jeg hadd klikket svar på det innlegget i stedet... Drygt irriterende når man gjerne vil dra med 4-5 sitater og svare fortløpende....

Hva skjer når en bruker multisitattknappen egentlig? (har sett at den ligger der, men ikke forstått hva den er til....) :hmm:

Lenke til kommentar

Slenger på en til i samme slengen også - multisitat har sluttet å fungere for meg i IE9. I stedet for å "slå på det grønne lyset" ved klikk på multisitat så åpner den som om jeg hadd klikket svar på det innlegget i stedet... Drygt irriterende når man gjerne vil dra med 4-5 sitater og svare fortløpende....

 

Du kan svare imellom de forskjellige postene, siden de har et mellomrom i svarvinduet.

 

Slenger på en til i samme slengen også - multisitat har sluttet å fungere for meg i IE9. I stedet for å "slå på det grønne lyset" ved klikk på multisitat så åpner den som om jeg hadd klikket svar på det innlegget i stedet... Drygt irriterende når man gjerne vil dra med 4-5 sitater og svare fortløpende....

Hva skjer når en bruker multisitattknappen egentlig? (har sett at den ligger der, men ikke forstått hva den er til....) :hmm:

 

Vel, dette er et multisitat.

Hvis du har ønske om å svare på flere relaterte poster på en gang for og få en oversikt kan du trykke på multiknappen på aktuelle innlegg og til slutt trykke på svarknappen "som man enklest finner nederst på siden" man bruker for og lage et nytt selvstendig innlegg, ikke den svarknappen man bruker for og svare på et innlegg.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...