Gå til innhold

Xbox 720 kan få opptaksfunksjoner (X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette blir sannsynligvis nødvendig i kampen mot Apple og Google. Ikke at det gjør meg mer interessert i NextBox, jeg vil ha Avatar-grafikk.

Nå lager ikke Apple eller Google Digital tv dekoder og spillkonsoller.

 

Apple tv er ingen Digital tv dekoder men et mediasenter.

Og de nye tvne til Apple som skal komme er tver med inne bygd Apple tv ikke Digital tv dekoder.

 

Så putte en Digital tv opptaks dekoder i en Xbox er ikke og konkurrere med Apple og Google.

Lenke til kommentar

Hva med å få på plass noe av film-tjenestene her i landet, det er ikke akkurat flust av de for å si det sånn..

 

"Og de nye tvne til Apple som skal komme er tver med inne bygd Apple tv ikke Digital tv dekoder."

Om du vil at produktene du kjøper skal være DINE og ikke apple sine, kjøper du ikke Apple for å si det sånn, de har jo streng DRM på aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaalt.

Lenke til kommentar

I utgangspunktet kreves en viss innovasjonshøyde for å ta patent. Det må altså være en ny oppfinnelse, ikke bare en nærliggende variasjon av kjente ting. I norsk lov står det noe i retning av at løsningen "ikke skal være nærliggende for en fagperson.". Man skal ikke kunne ikke patentere en rød bil hvis det finnes blå og grønne biler fra før.

 

Det må være en nærliggende for alle å tenke tanken på å integrere mest mulig multimediefunksjoner i en dings. Dette har fo vært et tema i 20 år. Alle slike kombinasjoner må ha vært systematisk vurdert av alle store elektronikkutviklere for lengst, og mange ganger. Det vanskelige er å forstå hva som vil slå an, ikke å komme på idéen med en pvr i en spillkonsoll/ spill i en pvr.

 

Nå er det ofte slik at det er lett å få et patent, men at man allikevel kan risikere å få patentet kjent ugyldig i en rettsak. Et patent er i bunn og grunn bare et utgangspunkt for å gå til sak.

 

De som patenterer i hytt og fjøs for å gjøre livet surt for andre kalles "patent-troll" på norsk. Jeg tror Apple, Microsoft og andre gjør dette systematisk. De vil ofte tape hvis det blir en rettsak, men små firma blir skremt bare av truslene om søksmål, og har uansett ikke råd til massiv advokatbruk.

 

Vi leser stadig om patentkonflikter, men hvor ofte blir et produkt til syvende og sist stoppet i retten? Det er ikke ofte.

 

Jeg har selv noen patenter, og har også vært med i en heftig konflikt. Jeg mener 90% av alle patenter er tull og fjas (kanskje til og med mine egne....men man må jo spille spillet).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

I utgangspunktet kreves en viss innovasjonshøyde for å ta patent. Det må altså være en ny oppfinnelse, ikke bare en nærliggende variasjon av kjente ting. I norsk lov står det noe i retning av at løsningen "ikke skal være nærliggende for en fagperson.". Man skal ikke kunne ikke patentere en rød bil hvis det finnes blå og grønne biler fra før.Det må være en nærliggende for alle å tenke tanken på å integrere mest mulig multimediefunksjoner i en dings. Dette har fo vært et tema i 20 år. Alle slike kombinasjoner må ha vært systematisk vurdert av alle store elektronikkutviklere for lengst, og mange ganger. Det vanskelige er å forstå hva som vil slå an, ikke å komme på idéen med en pvr i en spillkonsoll/ spill i en pvr.Nå er det ofte slik at det er lett å få et patent, men at man allikevel kan risikere å få patentet kjent ugyldig i en rettsak. Et patent er i bunn og grunn bare et utgangspunkt for å gå til sak.De som patenterer i hytt og fjøs for å gjøre livet surt for andre kalles "patent-troll" på norsk. Jeg tror Apple, Microsoft og andre gjør dette systematisk. De vil ofte tape hvis det blir en rettsak, men små firma blir skremt bare av truslene om søksmål, og har uansett ikke råd til massiv advokatbruk.Vi leser stadig om patentkonflikter, men hvor ofte blir et produkt til syvende og sist stoppet i retten? Det er ikke ofte.Jeg har selv noen patenter, og har også vært med i en heftig konflikt. Jeg mener 90% av alle patenter er tull og fjas (kanskje til og med mine egne....men man må jo spille spillet).

 

Nå er det faktisk sånn at patent systemet i USA kontra Norge veldig forskjellig.

 

I USA kan du mer eller mindre ta patent på alt untatt farge så hvis du finner opp en måte å lade ett batteri og tar patent jo jeg finner etterpå en måte å lade ett batteri på 0,11% kjappere på kan jeg ta patent på det etterpå og begynne å krige, Det er USA

 

i Norge fungere dette ikke helt sånn, vi har vel noe som kalles sunn fornuft i systeme vårt, og av den grunn så hører du veldig skjeldent om pantent saker i retten og prøver du deg i retten blir det some regel dårlig underholdning for de sakskyndige og bare rister på huet

 

Thor-Erling

Lenke til kommentar

Det er ingen tvil om at Xbox allerede nå konkurrerer med Apple og Google - og den konkurransen vil bare stivne til i fremtiden. Alle ønsker å kontrollere din mediebruk i stuen - men de kommer inn i dette fra hver sin side. Sony ønsker også dette, men virker i realiteten å ha gitt opp kampen, og er vel også sjanseløs mot de tre gigantene. Nintendo har så langt ikke brydd seg om disse aspektene, men virker også å ta noen skritt inn mot et slik marked med sin neste konsoll Wii U. Kort sagt produserer alle underholdningsmaskiner som en i fremtiden vil kunne bruke både til spill, film, musikk, serier, internett, sosiale medier, nettbøker, bildet osv, og kontroll her kan sikre helt ufattelige reklameinntekter på sikt. Så blir spennende å se hva Microsoft koker opp!

Lenke til kommentar

Nåja, det jeg mente var vel heller å tilby ekstra funksjonalitet utover spillene.

 

Djises, men da er det fortsatt ingen konkurranse! Det er ingen Xbox-"kamp mot" Apple og Google. Det blir som å si at Lano konkurrerer med Toyota. Tåpelig sagt.

Fjottete sammenligning, hvis vi skal leke den leken. Microsoft konkurrerer i hvert fall mot Apple og Google i veldig mange sammenhenger.

Lenke til kommentar

Høres bra ut. Håper virkelig det blir mulig å streame de fleste filmer, serier og sport for en grei månedspris (300-500 kr?) Når neste generasjon konsoller kommer. Da snakker vi om muligheten til å se seriene den dagen de sendes i USA. Dessuten bør de legge ved en stor hdd slik at spill og annet media innhold kan lastes ned mdlertidig og lagres lokalt dersom man har behov for det. Noen ganger iløpet av en konsolls-levetid kan den være på en plass uten internett. Får jeg oppfyllt dette skal jeg stå klar med 3-4000 kr når den blir lansert.

Lenke til kommentar

Hva med å få på plass noe av film-tjenestene her i landet, det er ikke akkurat flust av de for å si det sånn.."Og de nye tvne til Apple som skal komme er tver med inne bygd Apple tv ikke Digital tv dekoder."Om du vil at produktene du kjøper skal være DINE og ikke apple sine, kjøper du ikke Apple for å si det sånn, de har jo streng DRM på aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaalt.

 

har du eksempler?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...