Gå til innhold

Spiller du Eve Online? (PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde Dust514 også blitt lansert på PC hadde jeg vært interessert. Det er kanskje bare meg, men jeg synes at hvis spillet ikke blir lansert på samme plattform en gang som EVE Online blir dette litt for dumt.

 

Ja det blir for dumt. Spesielt mtp. på den spillerbasen Eve har. Det er et veldig "hardcore" pc spill og det har en høy gjennomsnittsalder på spillerbasen. Derfor finner jeg det tvilsomt at mange av disse spillerne vil er interessert i skytespill på PS3 (eller PS3 i det hele tatt for den del). Integrasjonsmulighetene med Eve hadde og vært mye større om det var lansert på pc (tenk om du først kunne sikre rommet i stjernesystemet med romskip for å så hoppe over til landkrigføring for sikre planetene...)

 

Jeg hadde i alle fall trolig kjøpt det om det kom på pc , og det kunne og gjort meg mer interessert i Eve igjen. Men siden det kommer på PS3 er det totalt uinteressant (annet enn at det kan bli artig å svi av konsolgamere med laser nå du gamer Eve).

Lenke til kommentar

Jeg tror tanken til CCP er at de har begynt å nå nerven i kjernemarkedet til PC, og at de sannsynligvis har langt mer å hente ved å appellere til en helt ny spillerbase. Dust 514 sikter seg nok mer inn på Halo/Killzone-spillere enn den jevne MMO-eren på 30 år. Derfor legger de også mye fokus på at dette skal være et spill som gir fullstendig mening å spille selv om man ikke har et forhold til EVE.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q

Hadde Dust514 også blitt lansert på PC hadde jeg vært interessert. Det er kanskje bare meg, men jeg synes at hvis spillet ikke blir lansert på samme plattform en gang som EVE Online blir dette litt for dumt.

 

Det er ikke dumt i det hele tatt. Rent forettningsmessig er det faktisk veldig lurt. Man slipper at spillene konkurerer med hverandre i den forstand at den ene drar spillere vekk fra den andre og CCP får i tillegg mange 'perks' fra sony.

 

Jeg har allerede søkt på betaen (gjorde det den samme dagen CCP åpnet for dette, som er en stund siden nå).

Lenke til kommentar

Jeg håper teknologien på sikt vil gjøre eve enda mer omfattende ved at man ikke bare sitter i romskipet men også kan bevege sin karakter rundt på planeter, romstasjoner osv. Romstasjonene er de jo i gang med. Jeg tenker at det blir naturlig med tiden å ta pc spillerene ned på planetene også. Ikke nødvendigvis for å drive krigføring men alt mulig rart.

 

Nå er det en stund siden jeg spilte eve men jeg vender som regel alltid tilbake til det.

Lenke til kommentar

Uavhengig av at det er vanskelig å få til xbox360 -og- PS3 så kan jeg ikke fatte at de gjør spillet PS3 eksklusivt. Det er så til de grader motstridende til hva jeg ser på som økonomisk lurt, men de har vel sine tanker bak det.

 

Men selv om det kanskje finnes positive sider ved å kjøre PS3 eksklusiv kan jeg likevel ikke forstå hvorfor de gjør det

Endret av Error
Lenke til kommentar

Uavhengig av at det er vanskelig å få til xbox360 -og- PS3 så kan jeg ikke fatte at de gjør spillet PS3 eksklusivt. Det er så til de grader motstridende til hva jeg ser på som økonomisk lurt, men de har vel sine tanker bak det.

 

Men selv om det kanskje finnes positive sider ved å kjøre PS3 eksklusiv kan jeg likevel ikke forstå hvorfor de gjør det

 

Mye er nok pga Microsoft er ganske så nazi på Live systemet, Sony er mer åpen der slik. Om det er grunnen vet jeg jo ikke, bare spekulerer litt...

Lenke til kommentar

Utrolig mye negativitet her, grunnen til at spillet er PS3-eksklusivt er nok at CCP har gjort en eller annen avtale med Sony om ditt eller datt, dessuten skjønner jeg ikke hvorfor PC-spillerne absolutt ønsker seg enda en konsollport de kan piratkopiere for så å finne ut det er "konsollifisert makkverk". Som flere har nevnt er nok spillet hovedsakelig myntet på "konsoll-FPS"-mengdene og neppe på folk som allerede spiller Eve Online.

 

Forøvrig er vel også en Vita-versjon på trappene, stemmer ikke det?

Lenke til kommentar

CCP sa fra starten av at de skulle lage et PS3-eksklusivt spill forankret i EVE verdenen. Det må de jo få lov til uten at EVE fanbois skal begynne å sutre.

 

Problemet er at drømme MMOet er jo et EVE (helst med joystick da) hvor man kan lande på planeter og skyte med laserpistolen BF3 style. Skjønner at folk har sterke meninger :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...