Gå til innhold

Test: HTC Sensation XE


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Man sparer en god del mer enn en tusenlapp ved å velge LG Optimus 2X, kjøpte min på Pixmania for 2700. Noen nekter å kjøpe fra pixmania fordi det er en butikk i utlandet, men funket veldig bra her. Om ikke koster den snaue 3000 fra expert, mpx og komplett. Dessuten koser da Arc S mer enn 2X på Pixmania (antatt at forholdene i pris er nogen lunde like overalt)

Lenke til kommentar

Lite lagringsplass har alltid vært en svak side for HTC. For de som liker å legge inn masse unyttige ting, slik som Wordfeud, Live bakgrunn som går etter været i HD, en dame som stripper på hjemmeskjermen din osv, så er dette et UTROLIG STORT MINUS.

 

Mye av det som er kult med telefoner som Android og iPhone er alle appsene du kan laste ned, men her får man plutselig en begrensning, siden ikke alt og alle apps støtter å ligge på minnekortet, og ofte ligger deler av et program på telefonen. Dette er idioti spør du meg.

 

Har hatt HTC selv, og alle deres toppmodeller er utrolig gode telefoner, bortsett fra det der.

Lenke til kommentar

Lite lagringsplass har alltid vært en svak side for HTC. For de som liker å legge inn masse unyttige ting, slik som Wordfeud, Live bakgrunn som går etter været i HD, en dame som stripper på hjemmeskjermen din osv, så er dette et UTROLIG STORT MINUS.

 

Mye av det som er kult med telefoner som Android og iPhone er alle appsene du kan laste ned, men her får man plutselig en begrensning, siden ikke alt og alle apps støtter å ligge på minnekortet, og ofte ligger deler av et program på telefonen. Dette er idioti spør du meg.

 

Har hatt HTC selv, og alle deres toppmodeller er utrolig gode telefoner, bortsett fra det der.

Viktig poeng det der ja, nå skal det sies at veldig mange av basisfunksjonene Sense tilbyr er såpass gode at du sparer en god del plass sammenlignet med andre Android-telefoner der man ofte ønsker å laste ned nye apper for epost, meldinger, telefon og kalender. På mange måter er HTCs telefoner mye nærmere en iPhone på denne måten siden programmene som følger med er godt gjennomført og fungerer meget bra.

 

Batteriet som følger med Sensation er alt for lite, jeg har bestilt et Anker 1900mAh. Nå vet jeg ikke akkurat hvor mye bedre det batteriet som følger med XE er, men jeg vil tippe at noe mindre enn 1500mAh er for lite uansett.

Lenke til kommentar

Lite lagringsplass har alltid vært en svak side for HTC. For de som liker å legge inn masse unyttige ting, slik som Wordfeud, Live bakgrunn som går etter været i HD, en dame som stripper på hjemmeskjermen din osv, så er dette et UTROLIG STORT MINUS.

 

Mye av det som er kult med telefoner som Android og iPhone er alle appsene du kan laste ned, men her får man plutselig en begrensning, siden ikke alt og alle apps støtter å ligge på minnekortet, og ofte ligger deler av et program på telefonen. Dette er idioti spør du meg.

 

Har hatt HTC selv, og alle deres toppmodeller er utrolig gode telefoner, bortsett fra det der.

Ikke at jeg er fullstendig uenig med deg, men i Sensation tilfelle skal du være rimelig ekstrem før dette blir et problem. Det er vel også slik at selv om det f.eks. er 16 GB minne på SGSII, er det kun en brøkdel av dette som er tilgjengelig for apps (1. 7GB?) .

Lenke til kommentar

skal vi se..Test av mobil som har vært på markedet i 3 mnd: CheckTest av urelevante ting på mobilen: checkDenne har jeg solgt i min butikk i over 3 mnd nå.. get with the program og gi tester tidligere når tlf kommer på markedet i alle fall.

 

så er jo dette en slags "plus" eller "S" versjon der en tlf er blitt fikset på for å få lengre levetid, denne tlf ligner veldig på en annen så da blir de nok kankjse ikke førsteprioritert? d har jo vert jul å! har en kompis som har hatt tlf i minst 2 måneder så den er ikke splitter ny. men igjen en oppdatert modell er nok ikke første prioritert hvertfall ikke i jula!

Lenke til kommentar

Dette er en grei oversikt over forskjellene: http://geekaphone.com/compare/HTC-Sensation-XL-vs-HTC-Sensation-XE

 

er ikke d sensation XL og Xe?

 

Jeg har nok blingset - forvirrende med alle disse telefonene til HTC... Samt hvor raske amobil er til å gjøre anmeldelser...

 

Ettersom Sensation er veldig gammel, og denne anmeldelsen også er av en flere måneder gammel telefon, så antok jeg at det var XL vs XE det var snakk om... Beklager.

Lenke til kommentar
Dette er en grei oversikt over forskjellene: http://geekaphone.com/compare/HTC-Sensation-XL-vs-HTC-Sensation-XE
er ikke d sensation XL og Xe?
Jeg har nok blingset - forvirrende med alle disse telefonene til HTC... Samt hvor raske amobil er til å gjøre anmeldelser...Ettersom Sensation er veldig gammel, og denne anmeldelsen også er av en flere måneder gammel telefon, så antok jeg at det var XL vs XE det var snakk om... Beklager.

 

ser den! HTC spyr ut tlf i et sett! så du er unskyldt, syntes HTc burde produser MINDRE telefoner og konsentrere seg om BEDRE tlf, apple gjør jo suksess m en tlf pr. år (de har jo forskjellige versjoner visst vi ser på minnet)

Lenke til kommentar

Dette var drygent sent. CES (10-12. jan) og Mobile World Congress (slutten av februar) er rundt hjørnet og da er både HTC ville (sikle) og en hissig HTC 4-kjerner ventet.

 

Som andre har påpekt: Lydchip my ass. Det er en software EQ. Jeg har kjørt Senation XE rom (Android Revolution HD) på min sensation LENGE. Eneste egentlige forskjellene på XE og standard er ørepluggene, batteriet (kjøp et mugen power) og fargen på høyttarlergrill/touchknapper/bakdeksel.

 

Prosessoren i Sensation er samme som i XE og klarer glatt 1,56Ghz via custom kernel.

 

For øvrig har det allerede lekket 2 ICS baser, så er man villig til å basere seg på leaked testroms fra HTC kan man velge om man vil kjøre:

 

Android 2.3.5 (Gingerbread) + HTC Sense 3.5 (HTC beta)

Android 2.3.4 (Gingerbread) + HTC Sense 3.0 + Beats Audio (HTC stable)

Android 4.0.3 (Ice Cream Sandwich) + HTC Sense 3.5 + Beats Audio (HTC beta)

Android 4.0.1 (Ice Cream Sandwich) + HTC Sense 3.5 (HTC beta)

 

uansett om du har sensation eller sensation XE :)

 

Men ja, det er en bra telefon :)

 

 

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...